Bildegalleri
(1/1)
Massimo Stanzione (1585-1656), Circle of - Visitazione della Beata Vergine Maria
Til salgs93 315 kr
Beskrivelse
Massimo Stanzione (Frattamaggiore eller Orta di Atella 1585 - Napoli 1656) krets av
Besk av den salige jomfru Maria til hennes kusine Saint Elizabeth
Oljemaleri p lerret
147 x 100 cm
152cm x 105cm med ramme
Skrevet ekspertise av William Suida som Massimo Stanzione.
Slik var beundring for Massimo Stanziones kunst at han fikk kallenavnet napolitaneren Guido Reni. Faktisk kombinerer verkene hans klassisismen til det Emilianske maleriet av Reni og Domenichino med tenebrismen som ble testamentert av Caravaggio. Han startet som portrettist, og fikk deretter konnotasjonen av en barokkmaler dedikert til hellige tider, hans viktigste verk er faktisk anerkjent i de store altertavlene s vel som i freskomaleriene for napolitanske kirker. Kunstnerisk rival til Jusepe de Ribera, han dominerte den napolitanske scenen i frste halvdel av det syttende rhundre som Spagnoletto. Stanzione pvirket sterkt det napolitanske billedmiljet som fulgte ham, etter ha vrt en viktig leder. Han hadde en stor og umiddelbar tilhengerskare, og konverterte malere som Filippo Vitale og Francesco Guarino til sine temaer, som inntil da hadde uttrykt seg i den naturalistiske tradisjonen. Blant hans mange studenter eller tilhengere nevner vi: Andrea Vaccaro, Bernardo Cavallino, Muzio Rossi (Nunzio), Pacecco De Rosa, Onofrio Palumbo, Domenico Gargiulo, Giovanni Ricca, Giuseppe Marullo, Nicola Marigliano, Antonio De Bellis, Agostino og Giuseppe Beltrano, Carlo Rosa, Domenico Finoglia, Andrea og Niccol Malinconico, Nicol De Simone. Alle kunstneriske personligheter, ofte av hyeste niv, som utvetydig stigmatiserte Massimo Stanziones viktige bidrag i det napolitanske kunstneriske panoramaet p 1600-tallet.
Besk av den salige jomfru Maria til hennes kusine Saint Elizabeth
Oljemaleri p lerret
147 x 100 cm
152cm x 105cm med ramme
Skrevet ekspertise av William Suida som Massimo Stanzione.
Slik var beundring for Massimo Stanziones kunst at han fikk kallenavnet napolitaneren Guido Reni. Faktisk kombinerer verkene hans klassisismen til det Emilianske maleriet av Reni og Domenichino med tenebrismen som ble testamentert av Caravaggio. Han startet som portrettist, og fikk deretter konnotasjonen av en barokkmaler dedikert til hellige tider, hans viktigste verk er faktisk anerkjent i de store altertavlene s vel som i freskomaleriene for napolitanske kirker. Kunstnerisk rival til Jusepe de Ribera, han dominerte den napolitanske scenen i frste halvdel av det syttende rhundre som Spagnoletto. Stanzione pvirket sterkt det napolitanske billedmiljet som fulgte ham, etter ha vrt en viktig leder. Han hadde en stor og umiddelbar tilhengerskare, og konverterte malere som Filippo Vitale og Francesco Guarino til sine temaer, som inntil da hadde uttrykt seg i den naturalistiske tradisjonen. Blant hans mange studenter eller tilhengere nevner vi: Andrea Vaccaro, Bernardo Cavallino, Muzio Rossi (Nunzio), Pacecco De Rosa, Onofrio Palumbo, Domenico Gargiulo, Giovanni Ricca, Giuseppe Marullo, Nicola Marigliano, Antonio De Bellis, Agostino og Giuseppe Beltrano, Carlo Rosa, Domenico Finoglia, Andrea og Niccol Malinconico, Nicol De Simone. Alle kunstneriske personligheter, ofte av hyeste niv, som utvetydig stigmatiserte Massimo Stanziones viktige bidrag i det napolitanske kunstneriske panoramaet p 1600-tallet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384875392 |
---|---|
Sist endret | 13.12.2024, 18:29 |