Bildegalleri
(1/1)
Scuola romana (XVII) - Ritratto di gentiluomo
Til salgs11 664 kr
Beskrivelse
Romersk skole p 1600-tallet
Portrett av en gentleman
Olje p kobber, 11,5 x 9,5 cm
Med ramme, 25 x 19 cm
I Roma p 1600-tallet opplevde portrettets billedsjanger en periode med rask og virvelvindende evolusjon: Caravaggio-pvirkningene og innovasjonene importert inn i byens kontekst av de store utenlandske kunstnerne aktive i Italia, med srlig referanse til Pieter Paul Rubens , srget Anton Van Dick og Diego Velzquez for at malerne som taklet denne sjangeren i Roma fra 1600-tallet ndde topper av absolutt kvalitet med sine ekstraordinre verk. Det er mange personligheter som i det romerske barokkmiljet skiller seg ut for sine utmerkede portretter: blant disse husker vi absolutt Carlo Maratta, Jacob Ferdinand Voet opprinnelig fra Antwerpen, men aktiv som portrettr i Italia rundt midten av det syttende rhundre og Giovan Battista Gaulli, ofte kjent som Il Baciccio. Det er innenfor disse tre figurenes bane at kunstneren som er ansvarlig for utfrelsen av dette vakre Portrait of a Gentleman on Copper, beveger seg. Utfrelsen av smformatportretter p kobber var veldig vanlig i Roma p 1600-tallet: disse dyrebare og sofistikerte gjenstandene passet perfekt til foresprslene og behovene til de edle romerske klientene: som bevis p dette er det nyttig referere til en av mest kjente mesterverk av Gaulli, et portrett utfrt med den sregne teknikken olje p kobber og portrettert kardinal Giulio Spinola for tiden i Cavallini-Sgarbi-samlingen.
I det aktuelle lille portrettet skiller portrettet seg, ifrt klr i trd med moten og smaken til byens aristokratie i barokktiden, ut mot et mrkt bakteppe som lar trekkene hans tre frem med styrke og besluttsomhet. Ved siden av den eksekutive nyaktigheten, fremfor alt tydelig i den kalligrafiske beskrivelsen av fysiognomien til den romerske herrens ansikt, er det verdt merke seg den fremhevede uttrykksintensiteten til motivet, som nye, med levende og intense yne gransker observatren i stedet for tillate seg selv bli passivt beundret av ham.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia krever dette dokumentet, utstedt av ministeren for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
Portrett av en gentleman
Olje p kobber, 11,5 x 9,5 cm
Med ramme, 25 x 19 cm
I Roma p 1600-tallet opplevde portrettets billedsjanger en periode med rask og virvelvindende evolusjon: Caravaggio-pvirkningene og innovasjonene importert inn i byens kontekst av de store utenlandske kunstnerne aktive i Italia, med srlig referanse til Pieter Paul Rubens , srget Anton Van Dick og Diego Velzquez for at malerne som taklet denne sjangeren i Roma fra 1600-tallet ndde topper av absolutt kvalitet med sine ekstraordinre verk. Det er mange personligheter som i det romerske barokkmiljet skiller seg ut for sine utmerkede portretter: blant disse husker vi absolutt Carlo Maratta, Jacob Ferdinand Voet opprinnelig fra Antwerpen, men aktiv som portrettr i Italia rundt midten av det syttende rhundre og Giovan Battista Gaulli, ofte kjent som Il Baciccio. Det er innenfor disse tre figurenes bane at kunstneren som er ansvarlig for utfrelsen av dette vakre Portrait of a Gentleman on Copper, beveger seg. Utfrelsen av smformatportretter p kobber var veldig vanlig i Roma p 1600-tallet: disse dyrebare og sofistikerte gjenstandene passet perfekt til foresprslene og behovene til de edle romerske klientene: som bevis p dette er det nyttig referere til en av mest kjente mesterverk av Gaulli, et portrett utfrt med den sregne teknikken olje p kobber og portrettert kardinal Giulio Spinola for tiden i Cavallini-Sgarbi-samlingen.
I det aktuelle lille portrettet skiller portrettet seg, ifrt klr i trd med moten og smaken til byens aristokratie i barokktiden, ut mot et mrkt bakteppe som lar trekkene hans tre frem med styrke og besluttsomhet. Ved siden av den eksekutive nyaktigheten, fremfor alt tydelig i den kalligrafiske beskrivelsen av fysiognomien til den romerske herrens ansikt, er det verdt merke seg den fremhevede uttrykksintensiteten til motivet, som nye, med levende og intense yne gransker observatren i stedet for tillate seg selv bli passivt beundret av ham.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia krever dette dokumentet, utstedt av ministeren for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384875945 |
---|---|
Sist endret | 13.12.2024, 18:34 |