Bildegalleri
(1/1)
Scuola ticinese (fine XVIII) - Ultima Cena
Til salgs17 496 kr
Beskrivelse
Ticino skole, slutten av 1700-tallet
Siste nattverd
Olje p lerret, 88 x 118 cm
Med ramme, 98 x 128 cm
Denne siste nattverden br inkluderes i serien av avledninger fra en modell unnfanget og gjentatt flere ganger av Pieter de Witte (ca. 1548 1628), som fant utbredt spredning takket vre trykket av Jan Sadeler, medlem av en meget kjent familie av gravrer, som graverte mange verk laget av Pieter. Modellen reiste gjennom hele Europa og vedvarte gjennom rhundrene, og ndde ogs Italia i lpet av det syttende rhundre, rhundret som verket som er beskrevet her tilhrer. Videre br det huskes at de Witte, opprinnelig fra Brugge, bodde i mange r i Italia, mellom byene Roma, Firenze og Volterra, og ble ogs en samarbeidspartner av Giorgio Vasari, under hvem hans kunstneriske modning ble fullfrt; gjennom disse bekjentskapene gjorde maleren seg kjent og verdsatt av fagfolk og italienske lnetakere til etter hans dd, noe som fremgr av de forskjellige versjonene av nattverden som ble skapt p forskjellige tider og steder over hele halvya. I dette spesielle tilfellet, selv om det trekker p de Wittes komposisjon, viser kunstneren seg vre oppmerksom p Caravaggios lre, som hadde inspirert mange andre kolleger bde i Italia og i utlandet. Blant skolene som ble fdt i leksjonene til Caravaggio finner vi den Ticino, som blant sine viktigste eksponenter inkluderer personligheter av kaliberet til Giovanni Serodine (1594 eller 1600 1630) og Tanzio da Varallo (1582-1633). Den anonyme utfreren av dette verket m inkluderes i denne strmmen, noen tir senere enn de to mesterne nevnt ovenfor; dette demonstreres ved bruk av en mer intens chiaroscuro gjennom en helt mrk bakgrunn og et lys som skjrer bordet og karakterene bort fra skjermen. Tonene blir kaldere, penselstrket mykere og konturene mer nyanserte, spesielt i trekkene til de tilstedevrende som formidler strre realisme og uttrykksfull dynamikk. Hvis de mrke omgivelsene ofrer noen detaljer om apostlene i bakgrunnen, forblir oppmerksomheten til detaljene p bordet uendret, om enn med noen endringer sammenlignet med maten, for eksempel den stekte grisen i midten som avslrer den ekstreme evnen til gjengi objekter realistisk. og matvarer s vel som menneskelige figurer. Til syvende og sist avslrer ekspressiviteten, chiaroscuroen, realismen og dynamikken utvilsomt de samme tilfellene som Ticino-malerne lrte etter kunnskapen om og studiet av Merisis mesterverk.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
Siste nattverd
Olje p lerret, 88 x 118 cm
Med ramme, 98 x 128 cm
Denne siste nattverden br inkluderes i serien av avledninger fra en modell unnfanget og gjentatt flere ganger av Pieter de Witte (ca. 1548 1628), som fant utbredt spredning takket vre trykket av Jan Sadeler, medlem av en meget kjent familie av gravrer, som graverte mange verk laget av Pieter. Modellen reiste gjennom hele Europa og vedvarte gjennom rhundrene, og ndde ogs Italia i lpet av det syttende rhundre, rhundret som verket som er beskrevet her tilhrer. Videre br det huskes at de Witte, opprinnelig fra Brugge, bodde i mange r i Italia, mellom byene Roma, Firenze og Volterra, og ble ogs en samarbeidspartner av Giorgio Vasari, under hvem hans kunstneriske modning ble fullfrt; gjennom disse bekjentskapene gjorde maleren seg kjent og verdsatt av fagfolk og italienske lnetakere til etter hans dd, noe som fremgr av de forskjellige versjonene av nattverden som ble skapt p forskjellige tider og steder over hele halvya. I dette spesielle tilfellet, selv om det trekker p de Wittes komposisjon, viser kunstneren seg vre oppmerksom p Caravaggios lre, som hadde inspirert mange andre kolleger bde i Italia og i utlandet. Blant skolene som ble fdt i leksjonene til Caravaggio finner vi den Ticino, som blant sine viktigste eksponenter inkluderer personligheter av kaliberet til Giovanni Serodine (1594 eller 1600 1630) og Tanzio da Varallo (1582-1633). Den anonyme utfreren av dette verket m inkluderes i denne strmmen, noen tir senere enn de to mesterne nevnt ovenfor; dette demonstreres ved bruk av en mer intens chiaroscuro gjennom en helt mrk bakgrunn og et lys som skjrer bordet og karakterene bort fra skjermen. Tonene blir kaldere, penselstrket mykere og konturene mer nyanserte, spesielt i trekkene til de tilstedevrende som formidler strre realisme og uttrykksfull dynamikk. Hvis de mrke omgivelsene ofrer noen detaljer om apostlene i bakgrunnen, forblir oppmerksomheten til detaljene p bordet uendret, om enn med noen endringer sammenlignet med maten, for eksempel den stekte grisen i midten som avslrer den ekstreme evnen til gjengi objekter realistisk. og matvarer s vel som menneskelige figurer. Til syvende og sist avslrer ekspressiviteten, chiaroscuroen, realismen og dynamikken utvilsomt de samme tilfellene som Ticino-malerne lrte etter kunnskapen om og studiet av Merisis mesterverk.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384876630 |
---|---|
Sist endret | 13.12.2024, 18:41 |