Bildegalleri
(1/1)
Kyosho 1:18 - Modell kupé - BMW 2002 TURBO - 1974 - Helt ny!
Til salgs1 982 kr
Beskrivelse
1:18 - Kyosho, BMW 2002 TURBO - 1974
Et ekte ikon og en virkelig vakker og utsolgt modell!
Helt nytt samleobjekt
Et must for BMW-fanen eller for den eksklusive bilsamleren.
Sjelden og vanskelig finne modell.
Drer, bagasjerom og panser kan pnes.
Interir, motorrom og bagasjerom er svrt detaljerte
Kyosho-modellbiler er usedvanlig detaljerte og kvaliteten er utmerket.
Opplev presisjonen og ytelsen til den ikoniske BMW 2002 Turbo!
Kyosho laget dette mesterverket av metall av hy kvalitet.
Med sin slanke design og imponerende skala er denne presisjonsmodellen et bevis p merkets forpliktelse til fortreffelighet.
Enten du er en samler eller en bilelsker, vil dette miniatyrmesterverket garantert imponere.
Original bilhistorie:
2002 turbo (E20) ble lansert p Frankfurt Motor Show i 1973.
Dette var Europas og BMWs frste turboladede produksjonsbil.
Den produserte 170 PS (125 kW; 168 hk) ved 5800 o/min, med et dreiemoment p 240 Nm (177 lbfft).
Bilen hadde en toppfart p 211 km/t (131 mph).
2002 Turbo brukte 2002 tii-motoren med en twin-scroll 0,55 Bar turbolader utviklet sammen med KK&K.
Sylinderhodet var en modifisert versjon av '121TI'-designet (brukt p 1972 og tidligere 2002-rene) med strre forbrenningskamre for gi et kompresjonsforhold p 6,9:1, for forhindre at motoren banker.
En versjon av Kugelfischers mekaniske drivstoffinnsprytning ble brukt med integrert boost-anrikningsfunksjon og hydekompensasjon.
Bilen hadde en strre radiator og en oljekjler som standard, frontbremser var et ventilert derivat av tii-bremsen og bakre tromler var en 250 mm design som senere skulle vises p E21 3-serien.
Girkassen var enten en forsterket Getrag 232 4-trinns (unikt for 2002-turboen) eller Getrag 235/5 nrforhold 5-trinns (som ogs var ekstrautstyr p 2002 tii), denne kjrte gjennom en 3,36:1 begrenset slippdifferensial til 5.5J13 stlfelger med lignende design som de som dukker opp senere p E21.
Interiret la til en ekstra mlegruppe for boostmleren og klokken pluss et rdt instrumentpanel med 240 km/t/150 mph speedometer, sportsseter og ratt.
Stlkroppen hadde et annet frontpanel med ekstra slepebrakett og luftinntakspninger, og hjulbuene foran og bak er kuttet for tillate montering av bredere hjul.
Disse karosseribyttene er kledd i hjulbueforlengere i glassfiber og en frontluftdemning, alt boltet til karosseriet, pluss en bakre gummispoiler p bagasjelokket.
To standardfarger var tilgjengelige: Chamonix (hvit) og Polaris (slv) - og bilene hadde BMW motorsport-fargeskjemastriper/dekaler p sidene og luftdemningen foran.
2002 Turbo ble introdusert like fr oljekrisen i 1973, derfor ble bare 1672 bygget, som BMW siden har sagt "BMW hadde bygget en bil som motsier tidsnden som ingen bil fr".
Varen vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Et ekte ikon og en virkelig vakker og utsolgt modell!
Helt nytt samleobjekt
Et must for BMW-fanen eller for den eksklusive bilsamleren.
Sjelden og vanskelig finne modell.
Drer, bagasjerom og panser kan pnes.
Interir, motorrom og bagasjerom er svrt detaljerte
Kyosho-modellbiler er usedvanlig detaljerte og kvaliteten er utmerket.
Opplev presisjonen og ytelsen til den ikoniske BMW 2002 Turbo!
Kyosho laget dette mesterverket av metall av hy kvalitet.
Med sin slanke design og imponerende skala er denne presisjonsmodellen et bevis p merkets forpliktelse til fortreffelighet.
Enten du er en samler eller en bilelsker, vil dette miniatyrmesterverket garantert imponere.
Original bilhistorie:
2002 turbo (E20) ble lansert p Frankfurt Motor Show i 1973.
Dette var Europas og BMWs frste turboladede produksjonsbil.
Den produserte 170 PS (125 kW; 168 hk) ved 5800 o/min, med et dreiemoment p 240 Nm (177 lbfft).
Bilen hadde en toppfart p 211 km/t (131 mph).
2002 Turbo brukte 2002 tii-motoren med en twin-scroll 0,55 Bar turbolader utviklet sammen med KK&K.
Sylinderhodet var en modifisert versjon av '121TI'-designet (brukt p 1972 og tidligere 2002-rene) med strre forbrenningskamre for gi et kompresjonsforhold p 6,9:1, for forhindre at motoren banker.
En versjon av Kugelfischers mekaniske drivstoffinnsprytning ble brukt med integrert boost-anrikningsfunksjon og hydekompensasjon.
Bilen hadde en strre radiator og en oljekjler som standard, frontbremser var et ventilert derivat av tii-bremsen og bakre tromler var en 250 mm design som senere skulle vises p E21 3-serien.
Girkassen var enten en forsterket Getrag 232 4-trinns (unikt for 2002-turboen) eller Getrag 235/5 nrforhold 5-trinns (som ogs var ekstrautstyr p 2002 tii), denne kjrte gjennom en 3,36:1 begrenset slippdifferensial til 5.5J13 stlfelger med lignende design som de som dukker opp senere p E21.
Interiret la til en ekstra mlegruppe for boostmleren og klokken pluss et rdt instrumentpanel med 240 km/t/150 mph speedometer, sportsseter og ratt.
Stlkroppen hadde et annet frontpanel med ekstra slepebrakett og luftinntakspninger, og hjulbuene foran og bak er kuttet for tillate montering av bredere hjul.
Disse karosseribyttene er kledd i hjulbueforlengere i glassfiber og en frontluftdemning, alt boltet til karosseriet, pluss en bakre gummispoiler p bagasjelokket.
To standardfarger var tilgjengelige: Chamonix (hvit) og Polaris (slv) - og bilene hadde BMW motorsport-fargeskjemastriper/dekaler p sidene og luftdemningen foran.
2002 Turbo ble introdusert like fr oljekrisen i 1973, derfor ble bare 1672 bygget, som BMW siden har sagt "BMW hadde bygget en bil som motsier tidsnden som ingen bil fr".
Varen vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384895304 |
---|---|
Sist endret | 13.12.2024, 22:04 |