Bildegalleri
(1/1)
CMC 1:18 - Modellbil - Ferrari Testa Rossa, 1957/58 Pontoon Fender - CMC M-071 -
Til salgs4 665 kr
Beskrivelse
CMC M-071 - Ferrari 250 Testa Rossa 1957/58 Pontoon Fender
P auksjon er denne sjeldne skjnnheten i brukt stand uten eske eller papirer.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
Ferrari 250 Testa Rossa 1957/58 Pontoon Fender
Denne CMC-modellen har et imponerende realistisk utseende og en upklagelig finish i Ferrari-rdt.
De enestende detaljene er s komplette at de vil ke hjerterytmen til enhver samler.
CMC info om modellbilen:
Hndmontert av 1638 enkeltdeler
Nyaktig replikering av cockpiten. Setene er dekket med skinn, og dashbordet er fullt intrumentert
Forseggjort gjengivelse av kretskortet med ledninger og releer
Tanklokket og tankklaffen i hodesttten kan pnes
Reservehjulet er festet med et skinnbelte
Bakdekselet er festet med en hurtiglukkeanordning som kan pnes
Solid vindskjerm med forkrommet metallramme
Avtakbar motorhette med hurtigpning og ekstra lrremmer
Perfekte stlhjul med aluminiumsfelger
Hans-monterte rustfrie eiker med nipler
Avtakbare toflyede Borrani sentrallsemuttere
Tolv sylindret V-motor komplett med alle aggregater, rr og kabling
Nyaktig replikering av undervognen
En metallrrsramme tro mot originalen
Store trommelbremser med stjerneformede luftinntak
Drivstofftank i rustfritt stl med nagler
Eksosrr i metall
Beskrivelse av det originale kjretyet:
Med sin dyktighet, sin unike skjnnhet og eleganse, berrte Testa Rossa en fascinasjon som har fulgt racingentusiaster rundt om i verden til i dag.
Sergio Scaglietti, en usedvanlig begavet bildesigner, hadde Formel 1 i bakhodet da han startet arbeidet med karosseridesign.
Den karakteristiske frontstylingen viste seg vre et varemerke for designen hans, og forrsaket yeblikkelig spenning.
Ikke mindre fantastisk var de ekstremt inntrukne forskjermene.
De ble designet for gi Testa Rossas fremre trommelbremser bedre kjling.
Snart begynte alle i de internasjonale racingkretsene snakke om Ferrari 250 Testa Rossa "Pontoon Fender".
Totalt 19 kjretyer ble levert til private racingteam, og fire til ble bygget kun for Scuderia Ferrari.
I 2009 holdt Maranello en kjent auksjon "Leggenda e Passione", hvor en 250 Testa Rossa "Pontoon Fender" ble solgt for 9,02 millioner euro (ca. 12,5 millioner amerikanske dollar).
Finnes det bedre bevis p at fascinasjonen rundt Testa Rossa lever videre i dag?
Tekniske data for det originale kjretyet:
Motor: Tolv sylindret V-motor med to overliggende kamaksler
Seks doble forgassere: Weber DCN
Boring x slag: 73 x 58,8 mm
Maksimal effekt: 221 kW (300 hk) ved 7.200 o/min
Topphastighet: ca. 270 km/t
Hjulbase: 2.350 mm
Total lengde: ca. 4.000 mm
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
P auksjon er denne sjeldne skjnnheten i brukt stand uten eske eller papirer.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
Ferrari 250 Testa Rossa 1957/58 Pontoon Fender
Denne CMC-modellen har et imponerende realistisk utseende og en upklagelig finish i Ferrari-rdt.
De enestende detaljene er s komplette at de vil ke hjerterytmen til enhver samler.
CMC info om modellbilen:
Hndmontert av 1638 enkeltdeler
Nyaktig replikering av cockpiten. Setene er dekket med skinn, og dashbordet er fullt intrumentert
Forseggjort gjengivelse av kretskortet med ledninger og releer
Tanklokket og tankklaffen i hodesttten kan pnes
Reservehjulet er festet med et skinnbelte
Bakdekselet er festet med en hurtiglukkeanordning som kan pnes
Solid vindskjerm med forkrommet metallramme
Avtakbar motorhette med hurtigpning og ekstra lrremmer
Perfekte stlhjul med aluminiumsfelger
Hans-monterte rustfrie eiker med nipler
Avtakbare toflyede Borrani sentrallsemuttere
Tolv sylindret V-motor komplett med alle aggregater, rr og kabling
Nyaktig replikering av undervognen
En metallrrsramme tro mot originalen
Store trommelbremser med stjerneformede luftinntak
Drivstofftank i rustfritt stl med nagler
Eksosrr i metall
Beskrivelse av det originale kjretyet:
Med sin dyktighet, sin unike skjnnhet og eleganse, berrte Testa Rossa en fascinasjon som har fulgt racingentusiaster rundt om i verden til i dag.
Sergio Scaglietti, en usedvanlig begavet bildesigner, hadde Formel 1 i bakhodet da han startet arbeidet med karosseridesign.
Den karakteristiske frontstylingen viste seg vre et varemerke for designen hans, og forrsaket yeblikkelig spenning.
Ikke mindre fantastisk var de ekstremt inntrukne forskjermene.
De ble designet for gi Testa Rossas fremre trommelbremser bedre kjling.
Snart begynte alle i de internasjonale racingkretsene snakke om Ferrari 250 Testa Rossa "Pontoon Fender".
Totalt 19 kjretyer ble levert til private racingteam, og fire til ble bygget kun for Scuderia Ferrari.
I 2009 holdt Maranello en kjent auksjon "Leggenda e Passione", hvor en 250 Testa Rossa "Pontoon Fender" ble solgt for 9,02 millioner euro (ca. 12,5 millioner amerikanske dollar).
Finnes det bedre bevis p at fascinasjonen rundt Testa Rossa lever videre i dag?
Tekniske data for det originale kjretyet:
Motor: Tolv sylindret V-motor med to overliggende kamaksler
Seks doble forgassere: Weber DCN
Boring x slag: 73 x 58,8 mm
Maksimal effekt: 221 kW (300 hk) ved 7.200 o/min
Topphastighet: ca. 270 km/t
Hjulbase: 2.350 mm
Total lengde: ca. 4.000 mm
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384895382 |
---|---|
Sist endret | 13.12.2024, 22:06 |