Bildegalleri
Ford Focus
1,6 TDCi Sport/ LAV KM/ NY regreim/ 2 EIERE/se utstyr++
2012
132 000 km
Manuell
Diesel
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på CF61137Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
KUN 2 EIERE!!
Bilen er godt vedlikeholdt av tidligere eiere og har fulgt de nødvendige servicer hvor blant annet REGISTERREIM OG VANNPUMPE ble byttet på 122000km.
Moderne - miljøvennlig - Rimerlig -Sporty - luksuriøst med helt rå motor og utsyrs nivå Ford Focus 1.5L DI TC Direct Injection variable-geometry turbocharger SOHC med Turbointercooler - Nyere mer sofistikeringen common rail (CRDI) for mer presis drivstoffinnsprøytning som er DV6- Serien Fra 2012 - 2018 Euro Brukt av Volvo, Bmw og Mini! - med den dyreste Manuell gir utvalget B6 Piloted og en helt rå ST-line ll pakke kombinert med Citysafe package nå til salgs i vår butikk!!
NYERE MOTOR TEKNOLOGI DI TC DIRECT INJECTION VARIABLE-GEOMETRY TURBOCHARGER NYERE COMMON-RAIL SYSTEM (CRDI)
GENERASJON FRA 2012 - 2018OPPGITT FORBRUK PÅ 0.37L/10KM OG BLANDET KJØRING/BYKJØRING 0.52L/10KMSikkerhet [fem stjerner]
Ford Focus ble testet av Euro NCAP i 2012, med full stjernescore. Voksenbeskyttelsen oppnådde 92%, barnebeskyttelsen 92%, mens sikkerhetssystemene ble vurdert til 71% score. Fotgjengerbeskyttelsen må betegnes som god, med 72% som NCAP-vurdering.
Kjøreegenskapene på denne bilen har fått en fantastisk vurdering med 6/6 i en omfattende test på Motor klikk.no og forkjellige tester Norsk og utlandsk.
Med overskift fra Klikk Motor Vår nye favorittstasjonsvogn Ford Focus stasjonsvogn er stor nok for mange familier, til en pris mange kan greie.
MINI-MONDEO: ...som slett ikke er særlig mini av seg. Ford Focus stv. er nemlig stor nok til mange kjernefamilier vil klare seg godt med bilen.
Forkortet versjon av testen: Selv med noen mindre ankepunkter mister ikke Ford Focus stasjonsvogn en stjerne, takket være sin overlegne ytelse, komfort og funksjonalitet. Bilen utmerker seg med dynamiske kjøreegenskaper og et rikt utstyrt interiør. Med sin romslige kabin og omfattende liste av sikkerhetsfunksjoner, overgår den rivaler som VW Golf stv., Kia Cee'd stv., Hyundai i30 stv., og Opel Astra stv. I et marked fullt av konkurrenter, inkludert den litt større Skoda Octavia, viser Ford Focus at størrelse ikke er avgjørende.
Den tilbyr en balansert pakke av effektivitet, håndterbarhet og komfort, noe som rettferdiggjør toppvurderingen med terningkast seks.
Overskift hos VG.no
Forbrukerbil: Med en helt ny front og et interiør som har fått seg en skikkelig opprydning håper vi at Ford Focus skal beholde tittelen som verdens mest solgte bil.
Kjøreegenskaper: 6
Den første generasjonen Ford Focus revolusjonerte kompaktbilklassen på slutten av 90-tallet med sine dynamiske kjøreegenskaper, og ble til og med brukt av BMW som referanse for sin 1-serie. Mens den andre generasjonen var mer moderat, har den tredje generasjonen vokst seg voksen uten å miste sin livlige karakter. Understellet imponerer fortsatt, og holder bilen stødig på veien under alle forhold, noe som bekrefter dens eksepsjonelle kapasitet.
Kjøreglede: 6
Focus' understell gjør en imponerende jobb ved å kombinere høy komfort med presisjon og fasthet, noe som tilfører mye moro bak rattet. Styringen er tyngdelig og nøyaktig, noe som gjør det spennende å utfordre bilens kapasitet, samtidig som den opprettholder høy komfort under roligere kjøring. Ford får også pluss for utmerket støydemping og de komfortable og støttende Titanium-setene. Alt i alt tilbyr denne bilen stor kjøreglede.
Motor: 6
Denne Ford Focus er utstyrt med en nyutviklet 1,6-liters dieselmotor på 95 hestekrefter, en motor som har vist seg å yte utmerket både i Volvo V50 & Volvo V40 og i Focus. Motoren passer perfekt til det typisk norske kjøremønsteret, med god kraftutvikling etter hvert som turtallet stiger. Selv om den er ny, viser den stor potensial til å utvikle enda mer kraft etter hvert som den blir innkjørt. Under akselerasjon er den merkbar, men går ellers meget stille og jevnt, og tilbyr en behagelig kjøreopplevelse.
Sammenlignet med 1,6-liters diesel kjennes motoren snillere, mer lettkjørt, har et bredere turtallsregister og går stillere. ikke minst her får du bedre drivstoff forbruk takket være ny teknologien av Diesel Common Rail med direkteinnsprøytning og ECOnetic!
NB: HUSK AT TESTBILEN HAR 5-TRINNS GIRKASSE OG LAVERE UTSYRSNIVÅ, DENNE HAR ECONETIC MED 6-TRINNS GIRKASSE - NOE SOM VIL GI ENDA BEDRE RESULTATER.
Miljø/Økonomi: 6
Utslipp og forbruk er helt i toppklasse, med et meget lavt gjennomsnittlig forbruk på 0.41 liter per 10 km. Det forventes et moderat verditap. Ford er i offensiven salgsmessig, og denne bilen har alle forutsetninger for å bli en bestselger, noe som også bør bidra positivt til andrehåndsverdien.
Eksteriør og eksteriør: 6
Det er gått et drøyt år siden Ford Focus kom på veien her i Norge, og vi synes utseendet har holdt seg godt.
Interiør:6
Plassmessig er Ford Focus fortsatt blant de beste bilene i kompaktklassen stasjonsvogn. Det er noen centimeter ekstra bredde bak som gjør susen, mens benplass og takhøyde er på bra kompaktklassenivå Sports stasjonsvogn.
Konklusjon: 6
Ford Focus stasjonsvogn er fortsatt en favoritt i kompaktklassen, fremhevet av veiegenskaper som konkurrerer med mer eksklusive og sportslige merker. Den skiller seg også ut med praktiske funksjoner, som rikelig med plass i bagasje- og baksetet, som er ideelt for de som verdsetter funksjonalitet over kjappe svinger. Nye Focus stasjonsvogn tar ledelsen i sin klasse med underholdende kjøreegenskaper og en premiumfølelse som få rivaler kan matche. Det påkostede understellet og det moderne, sporty designet, selv om det ikke er spesielt distinktivt, bidrar til dens sterke stilling.
Tiltak med DI TC og ECOnetic: Gen 3Start-Stopp-System: Slår av motoren ved stillstand for å spare drivstoff.
Lavfriksjonskomponenter: Reduserer energitap og øker effektiviteten.
Aerodynamiske forbedringer: Redusert luftmotstand gir bedre drivstofføkonomi.
Lav rullemotstand dekk: Mindre veimotstand, lavere forbruk.
Effektiv forbrenning: Bedre drivstofføkonomi og lavere utslipp.
Ford Duratorq DI TC:
Teknologi for Ytelse og Effektivitet
Duratorq DI TC-motoren kombinerer flere avanserte teknologier som sikrer høy ytelse og utmerket drivstofføkonomi. Her er hva som gjør denne motoren så kraftfull og effektiv:
Turbocharging:
Øker lufttilførselen til motoren, noe som gir mer kraft uten å øke størrelsen. Dette gir bedre ytelse, spesielt ved forbikjøring og i krevende terreng.
Common-Rail Direct Injection (CRDI):
Sprøyter drivstoff direkte inn i forbrenningskammeret under høyt trykk, noe som gir mer presis forbrenning, bedre drivstofføkonomi og lavere utslipp.
Intercooler:
Kjøler ned komprimert luft fra turboen før den går inn i motoren, noe som øker lufttettheten og forbedrer effektiviteten og kraften.
Variable Geometry Turbo (VGT):
Justerer turboens geometri for å optimalisere ytelsen over hele turtallsområdet, noe som gir rask respons og jevn kraftlevering.
Econetic Teknologi:
Inkluderer funksjoner som Start-Stopp-teknologi, lavfriksjonskomponenter og aerodynamiske forbedringer for å redusere drivstofforbruk og utslipp, uten å gå på kompromiss med ytelsen.
Sammenligning:
Duratorq DI TC med VGT og Econetic-teknologi gir en mer responsiv og kraftig kjøreopplevelse enn eldre Duratorq TDCi motor, med bedre drivstofføkonomi og lavere utslipp. Sammenlignet med EcoBoost, gir DI TC betydelig bedre drivstofføkonomi og høyere dreiemoment, spesielt på lengre kjøreturer.
Sammenligning av Duratorq DI TC med VGT og Econetic-teknologi gir en mer responsiv og kraftig kjøreopplevelse sammenlignet med tradisjonelle TDCi-motorer. TDCi tilbyr også god ytelse, men DI TC-motoren tar det et skritt videre med mer avansert teknologi som forbedrer både ytelse og drivstofføkonomi.
Sammenlignet med Fords bensindrevne EcoBoost, tilbyr Diesel Duratorq DI TC betydelig bedre drivstofføkonomi, spesielt på lange turer, og høyere dreiemoment, noe som er optimalt for kjøring i kupert terreng eller med tung last. I tillegg er Duratorq-motoren kjent for sin lengre levetid og færre problemer, som turboproblemer og havari med registerkjeden.
Konklusjon:
Duratorq DI TC med VGT og Econetic-teknologi er et overlegent valg for sjåfører som ønsker en motor med både høy ytelse og lavere driftskostnader, samtidig som de tar hensyn til miljøe, denne motoren og teknologien er bannebryttende, kombinerer kjent teknologi med ny teknoligi som har hentet fra begge beste verdener. - her vil du få lavere forbruk, mer fart og mange andre fordeler med Turbo diesel commonrail
Econetic Technology:
"Econetic Technology" representerer en nyere og mer avansert tilnærming til å forbedre drivstoffeffektiviteten i Ford-biler. Den inneholder avanserte teknologier som start-stopp-systemer, optimalisert girutveksling, forbedret girkasse og mer avansert motorstyring for bedre drivstoffeffektivitet og lavere utslipp. samtidig som den beholder enda bedre ærodynamiske forbedringer og bedre material valg. Den betraktes som en mer avansert og effektiv tilnærming enn bare "Econetic.DI TC vs. TDCi:
- Nyere Teknologi: DI TC er en mer moderne og avansert motor sammenlignet med TDCi.
- Bedre Drivstofføkonomi: DI TC tilbyr forbedret drivstofføkonomi takket være mer raffinert teknologi.
- Lavere Utslipp: Designet for å møte strengere utslippsstandarder enn TDCi.
- DI TC vs. EcoBoost:
- Høyere Dreiemoment: DI TC gir kraftigere akselerasjon og bedre ytelse ved lavere turtall.
- Mer Drivstoffeffektiv: Bedre egnet for langkjøring med lavere drivstoffkostnader.
- Nyere Teknologi: Representerer den nyeste generasjonen av motorutvikling, optimalisert for effektivitet og lavere utslipp.
- Forbedringer i DI TC-motoren med ECOnetic:Effektiv forbrenning: Direkteinnsprøytning gir mer nøyaktig og effektiv drivstofftilførsel, noe som resulterer i bedre drivstofføkonomi og lavere utslipp.
- Avansert turbocharging: Forbedret turborespons gir økt kraft ved lavere turtall, noe som gjør motoren mer responsiv og effektiv.
- Redusert friksjon: Motoren bruker lavfriksjonskomponenter som minimerer energitap, noe som forbedrer ytelsen og effektiviteten.
- Optimal varmehåndtering: Bedre temperaturkontroll sikrer at motoren opererer effektivt, noe som øker levetiden og påliteligheten.
Konklusjon: Duratorq DI TC Direct Injection Turbocharged Diesel med VGT Variable Geometry Turbocharge og Econetic-teknologi tilbyr fremragende ytelse og reduserte driftskostnader, og er miljøvennlig med sin banebrytende teknologi som kombinerer det beste fra både etablert og ny teknologi.
Fordelene inkluderer lavere forbruk og økt hastighet med Turbo diesel commonrail.
- Park Pilot og sensor bak
- OPPVARMET FRONRUTE!!
- Shutters - Radiator (Med Kysor-radiatorklaffer)
- Multi Function Display (MFD med TFT-skjerm)
- Bremser: TS/HLA/ESP/TC/ABS
- Electronic Emergency Brake Assist
- Automatisk fjernlyssystem
- Deluxe trekkStart&stopp system
- Advance Servotronic
- Nyere Start/stopp-system
- Blindsonevarsling
- Electric Power Assisted Steering (EPAS) - Les mer lengre ned!
- Electronic Emergency Brake Assist
- 6-Trinns manuell ECONETIC GIRKASSE, OPPGRADERT B6
- Oppvarmet frontruteBluetooth, Aux og Handsfree
- Skinnpakke, Syracuse interiørSOS Post-Crash Alert System™ (se bilder)
- Personal Safety System™ (se bilder)
- Dobbel aut. temp.kontr, klimaanlegg
- Komplett airbags + Oppblåsbare kneputer - fører
- Bluetooth, Aux og Handsfree
- DDS (Dekktrykksensor) Overvåkning i sanntid, gir korrekte oppblåste dekk for komfort, drivstoffeffektivitet og sikkerhet
- Dual Power Heated Signal Mirrorselektrokromatisk bakspeil
- Advance 10-serie HIFI-høyttalere
- BT/VC-telefongrensesnitt + USB-portDAB-radio (ikke testet)
- Med Oppvarmet Spyling
MEGET AVANSERT BREMSE OG STABILITET SYSTEM! - VELDIG GOD BIL TIL VINTEREN!
EKSTRA UTSYR Med IVD/antispinn/ABS (Se bilder)
UTSTYRET ALLE BILER BURDE HA!
Bilen er utstyrt med:
Servotronic Electric Power Assisted Steering (EPAS) som ekstra utstyr, og forskjellen er tydelig. EPAS justerer styreresponsen basert på kjørehastighet—det gir mer assistanse ved lav hastighet for enklere manøvrering og mindre ved høy hastighet for økt stabilitet og presisjon.
Variabel styringsrespons: EPAS tilbyr lettere styring ved lav hastighet for enkel parkering, og mer stabil styring ved høy hastighet for bedre kontroll.
Drivstoffeffektivitet: EPAS bruker elektrisk kraft bare når nødvendig, i motsetning til hydrauliske systemer som kontinuerlig trekker motorkraft, noe som sparer drivstoff og reduserer CO2-utslipp.
Avanserte funksjoner: EPAS kan integrere funksjoner som filholderassistent og et aktivt styresystem, som hjelper føreren med å opprettholde kjørefeltet og forhindre ufrivillig avvik.
Høyere pålitelighet: Med færre bevegelige deler og ingen hydraulisk lekkasje er EPAS-systemer mer pålitelige enn hydrauliske alternativer.Til slutt, vår bil er utstyrt med avanserte sikkerhetssystemer, inkludert
Anti-lock Braking System (ABS):, Electronic Stability Program (ESP), Anti-lock Braking System,, Dynamic Stability Control (DSC), Electronic Brakeforce Distribution (EBD) et regenerativt bremsesystem, og er meget drivstoffvennlig.
Den viser også en imponerende ytelse på forskjellige underlag, inkludert snø og vinterforhold, og er kjent for sin stabilitet og trygghet.
Med en Euro NCAP 5-stjerners sikkerhetsvurdering kan du være trygg på veiene, uansett forhold. SE UTSTYRSLISTEFOR MER OG BILDER FOR MER!!+++++++
Denne Focusen er en pålitelig og drivstoffvennlig bil med en sjelden motor som passer utmerket både som pendlerbil og familiebil!
Ved spørsmål er det bare til å sende meg melding på finn :)
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 73 145 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Ford
- Modell
- Focus
- Modellår
- 2012
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 95 hk
- Slagvolum
- 1,6 l
- CO₂-utslipp
- 109 g/km
- Kilometerstand
- 132 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 200 kg
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- FWD all-new chassis plus AdvanceTrac® IVD
- Vekt
- 1 287 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Størrelse på bagasjerom
- 490 l
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Panther Black (Metallic)
- Interiørfarge
- Pur/Luxury Soft Charcoal
- Bilen står i
- Norge
- Sist EU-godkjent
- 09.06.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 01.06.2025
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- CF61137
- Chassis nr. (VIN)
- WF0LXXGCBLBT67738
- 1. gang registrert
- 13.10.2011
- Eiere
- 2
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- AUX-inngang
- Bagasjeromstrekk
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- Cruisekontroll Adaptiv
- Diesel-partikkelfilter
- Diff.sperre
- DVD
- ECC
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Farget glass
- Fjernlysassistent
- Handsfree opplegg
- Head up display
- Helårsdekk
- Isofix
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- LED-lys
- Lettmet. felg vinter
- Lettmetallfelger
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Motorvarmer
- Multifunksjonsratt
- Mørke ruter bak
- Navigasjonssystem
- Nivåregulering
- Nøkkelløs start
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Radio DAB+
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Takluke
- Takrails
- Vinterhjul
- Xenonlys
Kjøretøyets serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på kjøretøyet i henhold til fabrikkens retningslinjer.
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Registerreim og vannpumpe
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.