Bildegalleri
(1/1)
CMC 1:18 - Modellbil - Ferrari 312P Spyder, Sebring #25 Amon/Andretti, 1969 - CM
Til salgs4 681 kr
Beskrivelse
CMC M-095 - Ferrari 312P Spyder, Sebring #25 Amon/Andretti, 1969.
P auksjon er denne svrt sjeldne skjnnheten i brukt stand med CMC-taggen.
Leveres med kun den nedre delen av styrofoam-boksen.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
CMC info om modellbilen:
Hndmontert presisjonsmodell som er laget av ca. 1.550 enkeltdeler
En ny aerodynamisk konfigurasjon som er replikert ned til minste detalj
Metallkroppsskall hndmontert av deler laget av sinklegering, messingkobber og rustfritt stl
Strlende karosseri malt og polert til en glanset finish med tampongtrykte startnummer
Perfekt replikerte stpte hjul og sentrallsemuttere med sideavhengige hyre- eller venstregjenger
Funksjonell enkelthjulsoppheng foran og bak p doble brearmer med spiralfjrer av metall og teleskopiske sttdempere
Autentisk replikerte Firestone-dekk fra ekte gummi
Metallpanel med flere komponenter p kroppen
Avtakbar front med skruefeste
Lft-for-pne bakdeksel som har lsekroker
En stttestang er vedlagt for holde bakdekselet pent for inspeksjon av motorrommet
Svrt detaljert eksosanlegg i sin originale lyse farge
Beskrivelse av det originale kjretyet:
P grunn av en endring av regler, fant Ferrari seg blottet for en bil som var egnet for 1968-sesongen med internasjonale sportsbilracer.
Til stor overraskelse for den internasjonale racingverdenen hadde imidlertid Scuderia mot slutten av 1968 kommet opp med en prototype 312P for 1969-sesongen.
Den frste sportsbilen de bygde for de kommende lpene hadde et Spyder-karosseri med pen topp og en tolvsylindret treliters motor med en maksimal effekt p 420 hk.
Et oppgjr kom den 31. mars 1969, da 312P ble stilt opp mot varmt-favoriserte rivaler, som Porsche 908, Ford GT 40 og Alfa Romeo Tipo 33 p det verdensbermte 12 Hours of Sebring-utholdenhetslpet.
Til slutt tok 312P-laget til Chris Amon og Mario Andretti en imponerende andreplass i den samlede stillingen og n klasseseier.
Sebring-toerbilen med startnummer 25 er n replikert av CMC som en high-end modell i skala 1:18.
Denne ekstraordinre miniatyren kan godt fortjene en resplass i dine private "groper".
Tekniske data for det originale kjretyet:
To-seters sports Spyder med kropp i polyester
Tolv sylindret V-motor med 60 sylindervinkel, to kamaksler per sylinderrad
Maksimal ytelse: 420 hk ved 9.800 o/min
Boring x slag:77 x 53,5 mm
Slagvolum: 2.989 ccm
Topphastighet: ca. 320 km/t
Hjulbase: 2.370 mm
Spor foran:1.485 mm
Spor bak:1.500 mm
Total bredde:1.980 mm
Total hyde: 890 mm
Total lengde:4.230 mm
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
P auksjon er denne svrt sjeldne skjnnheten i brukt stand med CMC-taggen.
Leveres med kun den nedre delen av styrofoam-boksen.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
CMC info om modellbilen:
Hndmontert presisjonsmodell som er laget av ca. 1.550 enkeltdeler
En ny aerodynamisk konfigurasjon som er replikert ned til minste detalj
Metallkroppsskall hndmontert av deler laget av sinklegering, messingkobber og rustfritt stl
Strlende karosseri malt og polert til en glanset finish med tampongtrykte startnummer
Perfekt replikerte stpte hjul og sentrallsemuttere med sideavhengige hyre- eller venstregjenger
Funksjonell enkelthjulsoppheng foran og bak p doble brearmer med spiralfjrer av metall og teleskopiske sttdempere
Autentisk replikerte Firestone-dekk fra ekte gummi
Metallpanel med flere komponenter p kroppen
Avtakbar front med skruefeste
Lft-for-pne bakdeksel som har lsekroker
En stttestang er vedlagt for holde bakdekselet pent for inspeksjon av motorrommet
Svrt detaljert eksosanlegg i sin originale lyse farge
Beskrivelse av det originale kjretyet:
P grunn av en endring av regler, fant Ferrari seg blottet for en bil som var egnet for 1968-sesongen med internasjonale sportsbilracer.
Til stor overraskelse for den internasjonale racingverdenen hadde imidlertid Scuderia mot slutten av 1968 kommet opp med en prototype 312P for 1969-sesongen.
Den frste sportsbilen de bygde for de kommende lpene hadde et Spyder-karosseri med pen topp og en tolvsylindret treliters motor med en maksimal effekt p 420 hk.
Et oppgjr kom den 31. mars 1969, da 312P ble stilt opp mot varmt-favoriserte rivaler, som Porsche 908, Ford GT 40 og Alfa Romeo Tipo 33 p det verdensbermte 12 Hours of Sebring-utholdenhetslpet.
Til slutt tok 312P-laget til Chris Amon og Mario Andretti en imponerende andreplass i den samlede stillingen og n klasseseier.
Sebring-toerbilen med startnummer 25 er n replikert av CMC som en high-end modell i skala 1:18.
Denne ekstraordinre miniatyren kan godt fortjene en resplass i dine private "groper".
Tekniske data for det originale kjretyet:
To-seters sports Spyder med kropp i polyester
Tolv sylindret V-motor med 60 sylindervinkel, to kamaksler per sylinderrad
Maksimal ytelse: 420 hk ved 9.800 o/min
Boring x slag:77 x 53,5 mm
Slagvolum: 2.989 ccm
Topphastighet: ca. 320 km/t
Hjulbase: 2.370 mm
Spor foran:1.485 mm
Spor bak:1.500 mm
Total bredde:1.980 mm
Total hyde: 890 mm
Total lengde:4.230 mm
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384988616 |
---|---|
Sist endret | 14.12.2024, 13:32 |