Backoffice kapitalforvaltning
Oslo Pensjonsforsikring AS
- Frist 6.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Backoffice, kapitalforvaltning
OPF er i en spennende vekstfase og søker en engasjert og pålitelig medarbeider til vårt Backoffice-team innen kapitalforvaltning. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med varierte arbeidsoppgaver i et dynamisk og sterkt faglig miljø. Du vil være en viktig støttespiller for vårt forvaltningsmiljø for oppgjør av transaksjoner og andre operasjonelle gjøremål innenfor hele bredden av vårt investeringsunivers.
Sentrale arbeidsoppgaver:
Som del av Backoffice-teamet vil du ha en sentral rolle i å sikre effektiv drift og nøyaktig håndtering av transaksjoner og andre data i forbindelse med kapitalforvaltnings-virksomheten. Dine hovedoppgaver vil inkludere:
- Kontroll og oppgjør av transaksjoner
- Utføre avstemming mellom ulike systemer
- Tett samarbeid med forvaltere og eksterne parter
- Intern og ekstern rapportering, med gode muligheter for faglig utvikling
- Aktivt bidra til kontinuerlig forbedring av prosesser og systemer som støtter opp om kapitalforvaltnings-virksomheten
Kvalifikasjoner:
- Solid erfaring fra backoffice eller annen relevant funksjon innen kapitalforvaltning/finans
- Høyere utdanning innen økonomi/finansfag. Betydelig erfaring kan kompensere for utdanning
- Grunnleggende god forståelse av finansielle instrumenter
- Erfaring med bruk av porteføljestyringssystem for håndtering av finansielle instrumenter
- Gode Excel-ferdigheter, og gjerne erfaring med SQL-kode eller annet programmeringsspråk
Personlige egenskaper:
- Du er strukturert og blir ferdig med arbeidsoppgaver i tide
- Analytisk, og trives med å jobbe med detaljer
- Som person er du proaktiv, og motiveres av å skape forbedringer
- Serviceinnstilt og med gode kommunikasjonsevner
OPF tilbyr konkurransedyktige betingelser samt gode pensjons- og forsikringsordninger. Det vil være gode muligheter for faglig utvikling, også utover Backoffice-funksjonen. Stillingen inngår i et Backoffice-team på 3 personer, og er del av Mid-/Backoffice som totalt utgjør 7 personer. Stillingen rapporterer til Head of Mid-/Backoffice. Les mer om OPF og vår kapitalforvaltnings-virksomhet på opf.no.
OPF samarbeider med Semac som gjennomfører bakgrunnsundersøkelser av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, gjennomføres utvidet bakgrunnsundersøkelse. I slike tilfeller forutsettes fremlagt politiattest. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette i forkant.
Om arbeidsgiveren
Oslo Pensjonsforsikring AS (OPF) er et av Norges største og mest solide livsforsikringsselskaper. OPF er eid av Oslo kommune og har kommunen, heleide aksjeselskaper samt helseforetakene i Oslo-området som kunder. Målet for driften er å sikre kundene lavest mulig pensjons- og forsikringskostnader. OPF er blant de største ikke-statlige kapitalforvalterne i Norge, og har en forvaltningskapital på 145 milliarder kroner. Porteføljen er bredt diversifisert på mange aktivaklasser og omfatter bl.a. rentepapirer, aksjer, derivater, eiendom og private equity. OPF har 135 ansatte, og holder til i moderne kontorlokaler på St Olavs Plass 5.
- Sektor: Privat
- Sted: St. Olavs plass 5, 0129 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Annet
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
kapitalforvaltning, backoffice, transaksjoner, rapportering, avstemming
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385033615
- Sist endret