Bildegalleri
Yamaha VMX 1200 V-Max
1985
35 000 km
1 200 cc
145 hk
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på CV9502Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Forandring fryder så etter åtte gode år vurderer jeg å selge min flotte V-Max. Dette er første årgang V-Max. Det er en fulleffektutgave importert fra USA på 90-tallet.
Sykkelen er i pen og god original stand og alt virker, men er jo snart 40 år gammel så noen mindre skavanker er det. Aldri vært restaurert eller ombygget. Lakken er den originale. Garasjeparkert.
Har gjort noen modifikasjoner for å forbedre egenskapene. Det er progressive fjærer i gaffelen, dette forbedrer kjøreegenskapene. Ny stålomspunne bremseslanger hadde stor innvirkning på bremseeffekten. Det er montert utveksling (Kardangklokke) fra 1300 Venture som senker turtallet (og bensinforbruket). Original medfølger.
Andre ting:
- Nytt setetrekk i skinn (impregnert og vanntett)
- Ny 4-polet starter og laderegulator fra nyere modeller
- Komplett nytt eksosanlegg i originaldesign, men med litt grommere lyd og slankere design.
https://www.exactrep.com/acatalog/-MARVING---Road-4-2-slip-on-Chrome--BS-street-legal-.-25.html
https://www.exactrep.com/acatalog/Replacement-Chrome-Front-Downpipes-35A.html
Det medfølger også 4 stk. Cobra Slash Cut potter i middels forfatning dersom man vil ha enda mer lyd. Disse satt på da jeg kjøpte den.
- LED pære i hovedlykt (ikke godkjent, men bare å sette i vanlig pære)
- Ryggstøtte med bagasjebærer. Praktisk for alle formål, men enkel å demontere om man ikke liker den slags.
- Liten vindskjerm som har vist seg overraskende effektiv.
Dekkene er dyre Dunlop Qualifier. Et dekk som ble spesialutviklet for V-Max. Bra med mønster i begge dekkene. Bakdekket var nytt i 2024.
Har noen ganger gjennom årene opplevd at den fusker på en sylinder, men ikke merket noe til det etter at forgasserne ble renset forrige vinter.
Man kan skrive mye om V-MAX så jeg anbefaler alle som ikke kjenner modellen å gjøre noen søk. Den er berømt for en fantastisk motor og noe tvilsomme kjøreegenskaper. Kanskje ikke så rart da den ble produsert for det amerikanske markedet med tanke på hysterisk akselerasjon rett frem. Motoren er den beste jeg noensinne har hatt i en motorsykkel. Bunndraget er som i en Harley mens den samtidig har et voldsomt skyv i toppen av turtalsregisteret. Det er umulig å ikke glise når man gir gass med en V-Max, uansett turtall. Skikkelig gromlyd er det også. Hverken bremser eller kjøreegenskaper står i stil til motoren eller kan sammenlignes med en moderne sykkel, men de er slettes ikke så ille som noen skal ha det til. Med litt jobbing kan man holde solid fart i svingene.
Er kun interessert i rent salg, ikke noe bytte, kanskje med unntak av Ducati Multistrada 1000-1100 eller noe annet interessant i samme gate.
Kan prøvekjøres i vinter i oppvarmet parkeringshus
Sykkelen står godt der den står for vinteren og jeg må ikke selge den så vil gjerne slippe å motta skambud.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Yamaha
- Modell
- VMX 1200 V-Max
- Modellår
- 1985
- Type
- Classic/Nakne
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 145 hk
- Slagvolum
- 1 200 cc
- Kilometerstand
- 35 000 km
- Vekt
- 265 kg
- Farge
- Rød
- Registreringsnummer
- CV9502
- Chassis nr. (VIN)
- JYA1FK008FA004861
- Eiere
- 4
- Tilstandsrapport
- Nei
Utstyr
- Bagasjebrett
- Effektanlegg
- Midtstøtte
- Velteklosser
- Vindskjerm
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.