Key Account Manager
Sensio
- Frist 15.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Key Account Manager for hurtigvoksende PE eid MedTech-selskap
Sensio er et norsk tech-selskap innen velferdsteknologi som løser dagens og morgendagens utfordringer innen eldreomsorg for beboere, pasienter, helsepersonell og samfunnet. Vi utvikler sensorer, systemer og plattformer som radikalt forbedrer kvaliteten og effektiviteten i helse- og omsorgssektoren – og leder bransjen til å omfavne teknologi for å gi #MoreTimeForCare. Sensio har i dag en omsetning på mer enn en halv milliard globalt etter flere år med sterk vekst. I sommer fikk Sensio inn ny hovedeier i Nordic Capital, en av Europas ledende vekstinvestorer, som har omfattende erfaring med skalering av helseteknologi.
Sensio er i dag ledende i det skandinaviske markedet, med hovedkontor i Oslo og regionale kontorer i Sandefjord, Sandvika, Stockholm, Göteborg, Malmö, København og UK. Sensio ser potensial for sterk vekst i det europeiske markedet og har ambisjoner om å bli markedsledende innen velferdsteknologi i Europa. Med Nordic Capital i ryggen, er ambisjonen å akselerere transformasjonen av eldreomsorgen mot en helt ny måte å jobbe på - Digitalt Først. I tillegg til tilstedeværelse i eksisterende markeder, har Sensio pilotprosjekter i Frankrike og Tyskland og jobber aktivt med å kartlegge nye markedsmuligheterlanseringer i andre markeder.
For å drive frem transformasjonen i eldreomsorgen i Norge, søker Sensio to fremoverlente og resultatorienterte Key Account Managers som vil bli en del av vårt ambisiøse team. I denne rollen vil du være en nøkkelspiller i vår vekstreise, med ansvar for å åpne dører og bygge sterke relasjoner med kommuner og omsorgsbedrifter over hele landet. Din hverdag vil være variert og dynamisk, med hovedfokus på å identifisere nye forretningsmuligheter, kontakte potensielle kunder gjennom telefon og e-post, og levere overbevisende digitale demopresentasjoner. Målet er å vise hvordan våre banebrytende velferdsteknologiske løsninger kan revolusjonere driften av sykehjem – og forbedre hverdagen til de som trenger det mest. Du vil også være ansvarlig for å utvikle og styrke relasjoner med eksisterende kunder, sikre at de oppnår maksimal verdi fra våre løsninger, og avdekke nye behov som vi kan løse sammen. I tillegg vil du representere Sensio på messer og konferanser, hvor du aktivt knytter kontakter, skaper entusiasme og bygger vår posisjon som den ledende aktøren i bransjen.
Som Key Account Manager vil du ha følgende ansvar og oppgaver:
- Bearbeide potensielle nye kunder, primært innen offentlig sektor
- Håndtere prosessen med å inngå avtaler etter at kunden har uttrykt interesse for Sensio
- Videreutvikle eksisterende kunderelasjoner. Du ønsker og evner å forvalte og utvikle relasjoner med nøkkelkunder
- Holde kundemøter for oppfølging
- Delta på messer
- Identifisere og utvikle forretningsmuligheter
- Forhandlinger og kontrakts-oppfølging
- Koordinere interne ressurser
Hvem vi ser etter:
Vi ser etter deg som trigges av høyt tempo, tydelige mål og muligheten til å sette spor. Hos Sensio får du frihet til å ta eierskap, ressurser til å lykkes, og en sjelden mulighet til å bidra til å transformere en hel sektor.
For å trives i Sensio må du ha stor drivkraft – du brenner for å skape verdi for kundene våre og som motiveres av å levere løsninger som virkelig gjør en forskjell. Du trigges av ansvaret som følger med å sikre at våre systemer alltid fungerer optimalt, og vet at fornøyde kunder er nøkkelen til suksess. Du er selvgående, resultatorientert og drevet av et klart mål om å levere over forventningene. Samtidig har du et naturlig talent for å bygge sterke relasjoner; du lytter, skaper tillit og sørger for at kundene føler seg trygge med deg som sin partner. Vi ser etter deg som kombinerer kraftig personlig motivasjon med en lagspillermentalitet. Du forstår at samarbeid er nøkkelen til suksess, og du bidrar aktivt til å løfte både teamet og Sensio.
Kompetansekrav:
- Flere års dokumentert erfaring fra arbeid som selger/Key Account Manager/kundeansvarlig mot offentlig sektor
- God kommunikasjonsferdighet på norsk, både muntlig og skriftlig
- Rådgivende og forretningsmessig tilnærming. Du har forretningsforståelse og er god til å identifisere nye forretningsmuligheter
- Proaktiv, selvgående og ansvarsfull
- Strukturert og kvalitetsbevisst
- Setter kunden og kundeforholdet i fokus
- Er resultatorientert og trives med å følge opp målsetninger
- Trives med å samarbeide på tvers av avdelinger
Ønskede kvalfikasjoner:
- Teknisk og/eller IT-utdanning på bachelornivå
- Erfaring fra helse- og omsorgssektoren er et pluss
Hva tilbyr vi?
- Meningsfylt arbeid hvor du bidrar til å løse en av vår tids største samfunnsutfordringer og utgjør en forskjell for helsepersonell, pasienter og pårørende.
- Muligheten til å være en del av et norsk teknologiselskap med ambisjoner om å bli en global leder.
- Konkurransedyktig fastlønn med en attraktiv investeringsmulighet
- God pensjon (4,75% opp til 7,1 g og 8% mellom 7,1 g og 12 g)
- Helseforsikring
- Uføreforsikring og gruppelivsforsikring
- Mobilabonnement
- Mobiltelefon (opp til 10 000 kr dekket)
- PC / MAC
- Lunsjordninger
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Stenersgata 1A, 0050 Oslo
- Bransje: Helse og omsorg, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Løsningssalg, Salg
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
helseteknologi, velferdsteknologi, offentlig sektor
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385244599
- Sist endret