Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Erasmus II Quellinus (1607-1678), Circle of - Cristo en casa de Marta y María
Til salgs258 450 kr
Beskrivelse
Stort flamsk maleri av Erasmus Quellinus II, ogs kalt Erasmus den yngre (Antwerpen, 19. november 1607 - 7. november 1678) med sin originale fine forgylte treramme.
var en flamsk maler og tegner, medlem av en familie av kunstnere, hovedsakelig skulptrer, et yrke utfrt av faren Erasmus Quellinus I og hans bror, Artus Quellinus.
Erasmus trente frst sammen med sin far, men etter ha valgt male, lente han seg mot de flamske Caravaggist-malerne som Theodoor Rombouts og Gerard Seghers, for lage runde figurer med skulpturell modellering og presis tegning gjennom bruk av lys.
Rundt 1633 etablerte han seg som en uavhengig malermester, og sluttet seg til Saint Luke-lauget i hjembyen, samtidig som han begynte samarbeide med Rubens, frst i den luksurise flyktige arkitekturen bygget for minnes kardinalens "joyeuse entre" -barnet Don Ferdinand av sterrike i byen Antwerpen 15. april 1635,[2] og deretter i den omfattende syklusen av mytologiske malerier bestilt av Philip. IV for utsmykningen av Torre de la Parada, som Rubens allerede arbeidet p i november 1636.[3] Quellinus mottok seks malerier laget p Rubens skisser i denne kommisjonen, alle bevart i Pradomuseet, blant dem The Eurydikes dd. Fra dette yeblikket ble maleriet hans mer bombastisk, og valgte luksurise arkitektoniske bakgrunner med klassisistiske rtter for scenene hans med historiske, mytologiske eller religise emner.[4]
Han samarbeidet med en viss hyppighet med Daniel Seghers og svogeren Jan Philip van Thielen, og malte figurene til deres bermte blomsterkranser, og fra 1656 var han sammen med broren Artus ansvarlig for utsmykningen av det nye rdhuset i Amsterdam. og, som kommunens offisielle maler, forberedte han i det minste en rekke flyktige dekorasjoner for de festlige feiringene som ble arrangert av byen.[5] Som tegner srget han for design for serier av billedvev, som f.eks dedikert til Thurn und Taxis-familiens historie.[6]
Modell av en pictor doctus skrev Quellinus en tapt filosofioppgave, og etterlot seg, i tillegg til et rikt bibliotek, en stor samling tegninger, hans egne og andres, av bde flamske og italienske mestere.[1] samarbeidspartnere ble sagt hans snn, Jan Erasmus Quellinus.
I Spania bevarer Prado-museet ogs de seks lerretene fra Torre de la Parada p skisser av Rubens, en sovende kjrlighet, p deponering ved Museum of Fine Arts i La Corua,[7] og et maleri av et religist emne, Jomfruens fdsel, et verk fra hans modningsperiode, hvor oppdragene til altermalerier var viktige.[8] Ogs av religist tema, men av mer intim karakter, som ment for privat andakt og nr forbildene Rubens, har jomfruen og barnet med den hellige Johannes fra Lzaro Galdiano-museet. Klosteret til kommandantene i Santiago de Madrid, signert og datert i 1665, bevarer to kobber av Quellinus med kunngjringen og Jesus blant doktorene i tempelet, og utgjr en del av en serie p tte kobber dedikert til Jomfruens liv der han samarbeidet med Anton Goubau, Willem van Herp, Michael Angelo Immenraet og Abraham Willemsens, alle malere fra Rubens-kretsen.[9] Fra samarbeidet med Daniel Seghers Det er prver bde i Prado (blomsterkrans med jomfruen, barnet og den hellige Johannes) og i Royal Academy of Fine Arts i San Fernando (blomsterkransen med jomfruen, barnet og den hellige Johannes)
\r
#xxlartworks
var en flamsk maler og tegner, medlem av en familie av kunstnere, hovedsakelig skulptrer, et yrke utfrt av faren Erasmus Quellinus I og hans bror, Artus Quellinus.
Erasmus trente frst sammen med sin far, men etter ha valgt male, lente han seg mot de flamske Caravaggist-malerne som Theodoor Rombouts og Gerard Seghers, for lage runde figurer med skulpturell modellering og presis tegning gjennom bruk av lys.
Rundt 1633 etablerte han seg som en uavhengig malermester, og sluttet seg til Saint Luke-lauget i hjembyen, samtidig som han begynte samarbeide med Rubens, frst i den luksurise flyktige arkitekturen bygget for minnes kardinalens "joyeuse entre" -barnet Don Ferdinand av sterrike i byen Antwerpen 15. april 1635,[2] og deretter i den omfattende syklusen av mytologiske malerier bestilt av Philip. IV for utsmykningen av Torre de la Parada, som Rubens allerede arbeidet p i november 1636.[3] Quellinus mottok seks malerier laget p Rubens skisser i denne kommisjonen, alle bevart i Pradomuseet, blant dem The Eurydikes dd. Fra dette yeblikket ble maleriet hans mer bombastisk, og valgte luksurise arkitektoniske bakgrunner med klassisistiske rtter for scenene hans med historiske, mytologiske eller religise emner.[4]
Han samarbeidet med en viss hyppighet med Daniel Seghers og svogeren Jan Philip van Thielen, og malte figurene til deres bermte blomsterkranser, og fra 1656 var han sammen med broren Artus ansvarlig for utsmykningen av det nye rdhuset i Amsterdam. og, som kommunens offisielle maler, forberedte han i det minste en rekke flyktige dekorasjoner for de festlige feiringene som ble arrangert av byen.[5] Som tegner srget han for design for serier av billedvev, som f.eks dedikert til Thurn und Taxis-familiens historie.[6]
Modell av en pictor doctus skrev Quellinus en tapt filosofioppgave, og etterlot seg, i tillegg til et rikt bibliotek, en stor samling tegninger, hans egne og andres, av bde flamske og italienske mestere.[1] samarbeidspartnere ble sagt hans snn, Jan Erasmus Quellinus.
I Spania bevarer Prado-museet ogs de seks lerretene fra Torre de la Parada p skisser av Rubens, en sovende kjrlighet, p deponering ved Museum of Fine Arts i La Corua,[7] og et maleri av et religist emne, Jomfruens fdsel, et verk fra hans modningsperiode, hvor oppdragene til altermalerier var viktige.[8] Ogs av religist tema, men av mer intim karakter, som ment for privat andakt og nr forbildene Rubens, har jomfruen og barnet med den hellige Johannes fra Lzaro Galdiano-museet. Klosteret til kommandantene i Santiago de Madrid, signert og datert i 1665, bevarer to kobber av Quellinus med kunngjringen og Jesus blant doktorene i tempelet, og utgjr en del av en serie p tte kobber dedikert til Jomfruens liv der han samarbeidet med Anton Goubau, Willem van Herp, Michael Angelo Immenraet og Abraham Willemsens, alle malere fra Rubens-kretsen.[9] Fra samarbeidet med Daniel Seghers Det er prver bde i Prado (blomsterkrans med jomfruen, barnet og den hellige Johannes) og i Royal Academy of Fine Arts i San Fernando (blomsterkransen med jomfruen, barnet og den hellige Johannes)
\r
#xxlartworks
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 385261712 |
---|---|
Sist endret | 16.12.2024, 11:57 |