Rådgiver Logistikk
Avinor AS
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å bli en viktig bidragsyter til videre utvikling av fremtidens luftfart?
Du kjenner kanskje Avinor best fra når du skal ut på reise? Ikke så rart - Avinor har ansvaret for nesten 600 000 avganger og landinger, over 50 millioner passasjerer og cirka 50 000 overflygninger i norsk luftrom årlig. Vi forvalter en kompleks infrastruktur som er avgjørende for den operasjonelle driften. De riktige hodene, det gode samarbeidet mellom avdelinger og enheter er avgjørende for at alt spiller sammen på en effektiv og trygg måte – for både passasjerene og partnerne våre.
Vi ønsker å styrke vårt arbeid innen logistikk og moderne lagerdrift og ser derfor etter vår nye medarbeider i rollen som «rådgiver logistikk». Seksjon Sentrallager inngår i avdeling Bygg og energi under området for Teknologi og infrastruktur på Oslo lufthavn. Seksjonen har ansvar for reservedeler og forbruksmateriell for drift av lufthavnen. I tillegg har vi innkjøp og distribusjon av belysningsmateriell for rullebaner i hele landet. Du vil bli en del av et team på 5 stk hvor alle ser frem til å ta imot og samarbeide med deg.
Høres dette interessant ut? Da anbefaler vi deg å lese videre.
Dette vil være sentrale arbeidsoppgaver:
- Planlegging og utførelse av lagerdrift/logistikk
- Oppfølging mot driftsorganisasjon og prosjekter på Oslo lufthavn vedr logistikk
- Budsjett- og kostnadsoppfølging i dialog med seksjonsleder
- Bidra med å utvikle lufthavnens driftstyringssystem innenfor lager og innkjøp
- Kunde og leverandørkontakt
- Supply chain for sentrallager
Sentrallageret leverer tjenester til Avinor sine kunder på en god og forutsigbar måte. Herunder oppfølging av innkjøp, varemottak, systematisert lagerhold og distribusjon. I rollen skal du også jobbe med å videreutvikle god praksis innenfor logistikk.
Vi verdsetter miljø og lagarbeid!
Hos oss møter du et arbeidsmiljø bygget på tillit, åpenhet og respekt. Du blir lyttet til og får støtte fra et lag med eksperter med høy yrkesstolthet innen ulike fagmiljøer. Du har alltid folk rundt deg som er villige til å strekke ut en hånd, som har en åpen holdning til både spørsmål og innspill. Vi er opptatt av å skape et trygt og bra arbeidsmiljø for alle og at vi skal trives sammen, styrke og utvikle oss videre som et sterkt og viktig fagmiljø! Vi tror at vekst kommer fra å lære hver dag, og at ved å tørre å utfordre, teste og lære underveis skaper rom for andre til å gjøre det samme.
Hvem er du?
Til rollen som rådgiver logistikk ser vi etter deg som er god på relasjoner og skaper tillit og trygghet. Vi tror du er nysgjerrig, strukturert, serviceinnstilt, selvstendig og forretningsorientert. Du kjennetegnes ved at du trigges av å skape gode prosesser og resultater i samhandling med andre. Du ønsker å bidra til måloppnåelse på Oslo lufthavn og i vår divisjon, og identifiserer deg med Avinors verdier; Åpen – Ansvarlig – Handlekraftig – Kundeorientert.Kan du svare ja på disse spørsmålene?
- Har du relevant høyere utdanning på bachelor eller masternivå innenfor logistikk eller tilsvarende? Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- Har du erfaring fra moderne lagerdrift, eventuelt bedrifter med strenge krav til logistikk?
- Har du jobbet tett på moderne vedlikeholdsintensiv industri?
- Har du gode norsk- og engelskkunnskaper skriftlig og muntlig?
- Har du truckførerbevisene: T1, T2 og T4?
Da vil vi gjerne snakke med deg!
Dette kan vi tilby deg:
- En utfordrende jobb i et selskap med høy kompetanse, i et tidvis internasjonalt miljø, med høyt engasjement og et tydelig samfunnsoppdrag
- Gode muligheter for utvikling for deg som har ambisjoner om å vokse og lære gjennom å ta ansvar og initiativ, og fortsette karriereveien i den retningen du ønsker
- Konkurransedyktig lønn, gode pensjons- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring, full dekning av lønn ved lovfestet foreldrepermisjon, firmahytter
Ønsker du en arbeidshverdag med engasjerte kolleger som verdsetter lagarbeid og arbeidsmiljø? Søk i dag, vi ser frem til å lese din søknad.
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med seksjonsleder Mona Falldalen eller avdelingssjef Geir Vangsnes.
Vi håper å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
Vi er cirka 2800 ansatte som sammen driver 43 flyplasser i Norge – og sørger for at nesten 50 millioner passasjerer kommer seg trygt opp i luften og ned igjen. De fleste nordmenn, og de som kommer på besøk til Norge tenker ikke så mye over Avinor, men bruker nesten alle tjenestene våre i forbindelse med flyreisen – og takket være disse kan vi opprettholde et stort nettverk av også mindre lønnsomme flyplasser gjennom tax free-salg, parkering og avgifter for å oppholde seg i norsk luftrom. Vi kaller dette for Avinormodellen – og den bidrar til at folk som bor i utkantstrøkene også får kort vei til jobb, sykehus, utdannelse og så videre, takket være finansiering fra de større flyplassene.
Avinor er en viktig brikke i å gjøre luftfarten grønnere og bærekraftig på sikt. Vi jobber tett med miljøorganisasjoner, er sentral i utviklingen av bærekraftig flydrivstoff og elektriske fly. Dette er avgjørende for vår overlevelse, og et fantastisk spennende område som omhandler innovasjon og samarbeid med mange spennende partnere. Vi jobber også målrettet for fossilfri egendrift.
For at Avinor skal fortsette å levere tjenester og produkter i verdensklasse, må alle være med å utvikle dem. Derfor sier det seg selv at alle typer medarbeidere er ønsket hos oss, uavhengig av bakgrunn, legning, etnisitet, religion, funksjonsevne og alder. Her skal alle føle seg velkomne!
Avinor er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du opplyse om dette i søknaden, med en begrunnelse for hvorfor du mener det er grunnlag for unntak. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV, vitnemål og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken vil kunne bli gjennomført av vår samarbeidspartner og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Edvard Munchs veg, 2061 Gardermoen
- Bransje: Luftfart, Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Kontorarbeid, Logistikk og lager
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Logistikk, Rådgiver, Luftfart, Fast
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385279070
- Sist endret