Saksbehandler
Deutsch-Norwegische Handelskammer Services AS
- Frist 24.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Kundeansvarlig innen regnskap, lønn og rådgivning for en bilateral næringslivsorganisasjon
Norge og Tyskland har et nært og godt samarbeid, og per i dag er Tyskland Norges viktigste partner i Europa. De bilaterale relasjonene bygger i stor grad på økonomisk og politisk sammenfallende interesser og verdier. Selskaper fra tysktalende land er aktive samarbeidspartnere for norske entreprenører ved gjennomføring av prosjekter over hele Norge, spesielt innenfor bygg-, anlegg- og infrastrukturprosjekter. Forberedelsen til og gjennomføringen av slike prosjekter utgjør ofte omfattende og krevende oppgaver for disse selskapene. Faglig rådgivning underveis og presis rapportering til norske myndigheter utgjør en essensiell del av en vellykket utførelse.
Deutsch-Norwegische Handelskammer Services AS søker en ny kollega for avdelingen Regnskap og Personal. Vi er et team med 9 kollegaer av ulik alder og bakgrunn. For oss er det avgjørende å støtte hverandre og dele kunnskap. Som en del av vårt team vil du veilede dine egne kunder gjennom prosessen i Norge, hjelpe dem med å etterleve forpliktelsene som kreves av norske myndigheter, samt assistere dem med tjenester innen regnskap og lønn. Evnen til å etablere sterke kunderelasjoner, sammen med en positiv serviceinnstilling, er derfor avgjørende for denne stillingen. Dine kunder vil hovedsakelig være tysktalende, samtidig som du vil ha kontakt med norske myndigheter. Derfor er det viktig at du behersker tysk på morsmålsnivå, og har innsikt i det flerkulturelle aspektet.
Vi søker deg som har lyst til å jobbe med en rekke varierte oppgaver innen økonomi og administrasjon. Stillingen innebærer:
- Veiledning av utenlandske klienter (tysk- og engelskspråklige) mht. registreringsplikter i Norge: Du vil gi råd og veiledning til våre utenlandske klienter om deres registreringsplikter i Norge, på både tysk og engelsk.
- Lønn fra A til Å for lokale og utenlandske ansatte, inklusive reiseregninger og refusjoner o.l.: Du vil håndtere hele lønnsprosessen for både norske og internasjonale ansatte, inkludert behandling av reiseregninger og refusjoner.
- Mva-regnskap: Du vil føre og kontrollere mva-regnskap for våre klienter, og sørge for korrekt rapportering.
- Rapportering til og kontakt med norske myndigheter: Du vil stå for rapportering til og oppfølging av kontakt med norske myndigheter.
- Registrering av utenlandske selskaper i enhets-/foretaksregisteret: Du vil bistå utenlandske selskaper med registrering i det norske enhets- og foretaksregisteret.
- Selvstendig saksbehandling og kundeoppfølging: Du vil håndtere egne saker og følge opp eget kundeportefølje på en selvstendig og effektiv måte.
- Kunderelatert arbeid: Du vil arbeide tett med kunder for å sikre at deres behov og forventninger blir møtt.
- Administrative oppgaver: Du vil utføre diverse administrative oppgaver som er nødvendige for en smidig drift av kontoret.
Hvem er du?
Vi ser etter en engasjert og motivert person som ønsker å bli en del av vårt team. Du jobber selvstendig, er systematisk og nøyaktig, og leverer alltid arbeid av høy kvalitet. Videre er du opptatt av å opprettholde og utvikle din egen kompetanse, og du samarbeider godt med dine kolleger. Du er proaktiv og ansvarlig, og du håndterer pressede perioder på en god måte. Det å yte god service er viktig for deg, og du trives med å ha ansvar for din egen portefølje hvor du kan etablere og opprettholde gode relasjoner til dine egne kunder.
Videre ønsker vi at du har
· høyere utdannelse på bachelornivå innen økonomi eller regnskap eller en yrkesutdanning innen kontor og regnskap. Arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
· gjerne flere års erfaring innenfor klientbasert lønnsarbeid, regnskap og rådgivning
· veldig gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig, på tysk på morsmålsnivå samt gode norskkunnskaper
· god forretningsmessig forståelse og analytisk evne til å arbeide planmessig og strukturert med god gjennomføringsevne
· god IT-forståelse og erfaring med lønns-/regnskapssystemer
Vi tilbyr
· en spennende rolle i en organisasjon som er i kontinuerlig utveksling med næringslivet i Tyskland og Norge
· faglige utfordringer og spennende, bilaterale prosjekter
· interessante og varierende arbeidsoppgaver
· gode muligheter for både faglig og personlig utvikling i et team som verdsetter samarbeid, kunnskapsdeling og engasjement
· et inkluderende arbeidsmiljø med godt kollegialt samhold, både faglig og sosialt
· fleksibel arbeidstidsordning, med mulighet for hjemmekontor to dager i uken
· noe trening i arbeidstiden
· privat helseforsikring
· dekning av mobilabonnement
· tilskudd til kantine
· lønn etter avtale
Om arbeidsgiveren
Deutsch-Norwegische Handelskammer Services AS er et autorisert regnskapsførerselskap som tilbyr et bredt spekter av tjenester blant annet innen skatterettslig rådgivning, hovedsakelig til bedrifter fra tysktalende land og deres europeiske partnere som gjennomfører prosjekter i Norge.
Deutsch-Norwegische Handelskammer Services AS er datterselskap av Deutsch-Norwegische Handelskammer, som er en medlemsorganisasjon for næringslivet hvis hovedoppgave er å fremme handelen mellom Norge og Tyskland ved å bistå bedrifter med å bygge opp og utvide sine næringslivsforbindelser i de respektive markedene.
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Drammensveien 111b, 0273 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Lønn, Rådgivning, Regnskap
Nøkkelord
tysk, regnskap, lønn, rådgivning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385362862
- Sist endret