Support Engineer
Global Support
- Frist 19.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Support Engineer
Vi søker en engasjert kollega til vår supportavdeling. Avdelingen har ansvar for å følge opp kunder som har supportavtale med Jotron og for andre support-henvendelser fra kunder. Som Support Ingeniør vil du spille en viktig rolle i å samarbeide med kunder og kolleger for å levere sikkerhetskritiske kommunikasjonsløsninger.
Du vil inngå i Supportavdelingen ved hovedkontoret i Larvik som idag består av 13 personer. Du blir en del av det globale support-teamet med kollegaer som også befinner seg på våre lokasjoner i UK, USA og Singapore.
ANSVARSOMRÅDER
Dine hovedoppgaver vil være teknisk support og service på våre Air Traffic Control (ATC) -baserte produkter og hele systemer. Din jobb vil primært være å motta henvendelser fra nye og eksisterende kunder og besvare tekniske spørsmål om installasjon, bruk, vedlikehold og feilsøking. Jotron har både sivile og militære kunder over hele verden og en god del reiseaktivitet må påregnes i forbindelse med assistanse ved installasjoner/support, kurs, oppgradering og vedlikehold av utstyr hos kunder. Kursing og opplæring av kunder vil etter hvert inngå som den del av arbeidsoppgavene.
Stillingen krever norsk sikkerhetsklarering, jfr. Sikkerhetsloven. Aktuell kandidat må være kvalifisert for å bli sikkerhetsklarert.
HVEM ER DU?
Vi ser etter en Support Engineer som er nysgjerrig og lærevillig, med interesse for teknologi. Du liker å løse problemer og har god systemforståelse, noe som gjør at du raskt kan sette deg inn i ulike tekniske utfordringer. Å jobbe med kundekontakt er noe du trives med, og du har et serviceinnstilt fokus i møte med kunden. Du er selvstendig, ansvarsfull og strukturert, men også en god lagspiller som fungerer godt i team. I tillegg er du fleksibel og kan tilpasse deg ulike situasjoner og arbeidsoppgaver.
DU BØR HA
- IKT-/ dataingeniør eller tilsvarende
- God kjennskap til datasystemer, TCP/IP og nettverk
- Utdanning, kurs eller sertifiseringer innenfor IT drift og/eller vedlikehold
- Dyp kunnskap på server, drift og vedlikehold
- Kjennskap til virtuelle løsninger
- Gode norsk- og engelskkunnskaper – skriftlig og muntlig
Erfaring på en eller flere av punktene over kan kompensere for manglende formell utdanning.
Kandidater som søker på stillingen, vil i forbindelse med rekrutteringsprosessen bli gjenstand for bakgrunnssjekk.
HVORFOR JOBBE HOS OSS?
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
- Mulighet til å være del av et av et internasjonalt, tverrfaglig og høyteknologisk miljø
- Korte beslutnings veier og store påvirkningsmuligheter
- Fokus på deling av kunnskap
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Nytt bygg med kantine og gode treningsmuligheter
- Variert tilbud av sosiale arrangementer
VÅRE VERDIER
Jotrons verdier er: Presisjon, entusiasme og respekt. Om stillingsbeskrivelsen er interessant og du kjenner deg igjen i våre verdier, vil vi gjerne høre fra deg!
Vi tror mangfold skaper verdi. Vi tar derfor gjerne imot søknader fra kandidater med ulik bakgrunn både knyttet til etnisitet, nasjonalitet, religion, kjønn, seksuell legning, funksjonshemming, alder og mer.
Om arbeidsgiveren
Jotron gruppen er et ledende internasjonalt konsern innen utvikling, produksjon og salg av kommunikasjonssystemer og sikkerhetsutstyr for luftfarts- og maritime applikasjoner. Jotron har hovedkontor i Larvik og datterselskaper i Oslo, Litauen, England, USA, Singapore og Kina. Gruppen har ca.350 ansatte og en årlig omsetning på over 750 millioner kroner.
- Sektor: Privat
- Sted: Ringdalskogen 8, 3270 Larvik
- Bransje: Elektronikk, Industri og produksjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Elektroingeniør, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
Nettverk, Server, IT, Data, System
(1/3)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385367623
- Sist endret