Leder til vår førstelinje
Skatteetaten
- Frist 14.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en engasjert leder med øye for folk, utvikling og resultater?
Vi ser etter en leder som vil stå i front for å gjøre hverdagen enklere for folk og næringsliv.
Hos oss i Skatteetaten handler jobben om å bygge tillit og levere gode brukeropplevelser for de som tar kontakt med oss - hver eneste dag.
Som leder i vår førstelinje får du ansvar for å veilede, motivere og utvikle et team som er helt avgjørende for at vi skal lykkes med vårt samfunnsoppdrag. Det betyr at du blir en nøkkelperson i arbeidet med å sikre at flest har tillit til den jobben vi gjør og at de får løst sitt behov allerede ved først kontakt.
Hva går jobben ut på?
Som leder for vår førstelinje, vil hovedoppdraget ditt være å utvikle medarbeiderne og bidra til at vi når våre mål. For å lykkes med dette vil du blant annet jobbe med følgende oppgaver:
- resultat, fag og personalansvar. Gruppen har ca. 22 faste ansatte og studenter i deltidsstillinger
- videreutvikle gruppens fag, resultater og arbeidsmiljø ut fra en tillitsbasert ledelse
- som en av ni ledere vil du være en aktiv bidragsyter i seksjonenes ledergruppe
- ha medansvar for seksjonens og avdelingens samlede resultatkrav
- samarbeide med andre fagmiljøer i Skatteetaten
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
For å lykkes i denne rollen, tror vi du har erfaring som leder med personalansvar, gjerne erfaring fra ledelse i førstelinje som kontaktsenter/servicesenter. Du har utdanning med minimum bachelorgrad, gjerne innen fag som ledelse, kommunikasjon, endringsledelse eller organisasjonsutvikling.
I tillegg har du
- erfaring med omstillingsprosesser som leder
- god forståelse av samfunnsutviklingen og ser potensialet for digitalisering
- veldig god forståelse for brukernes behov
Hva ser vi etter hos deg?
Du er
- brukerorientert, hvor du er opptatt av å forstå og møte brukernes behov
- trives med å bygge gode relasjon og ser potensialet i hver enkelt medarbeider, og er vant til å motivere og følge opp ansatte
- har pågangsmot og har en positiv og entusiastisk innstilling selv om du har det travelt
- liker å jobbe målrettet og levere resultater av god kvalitet til det beste for brukerne våre
- tydelig i din kommunikasjon, og tilpasser budskapet til målgruppen
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som underdirektør, med en årslønn mellom 759100 og 919200 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Kaigaten 9, 5015 Bergen
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Offentlig administrasjon, Telekommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, Ledelse, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ledelse, kundeservice, brukeropplevelser, omstillingsprosesser, tillitsbasert ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385375168
- Sist endret