Bildegalleri
Yamaha R9
2025
Ikke oppgitt
890 cc
119 hk
Pris
212 900 kr
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Nyhet for 2025!!!
R9
Lanseringen av en ny 'R'-modell har alltid vært en spesiell hendelse for Yamaha, og med R9 er det ikke annerledes. Mens denne neste generasjonen av Supersport markerer begynnelsen på et nytt kapittel, forblir historien den samme med R9s tydelige opphav i Yamahas racing-DNA. Fra racing-utviklet teknologi til MotoGP-designelementer, er R9 et produkt av Yamahas racing på aller høyeste nivå.
A New Generation of Supersport
R9 tar velprøvd teknologi avledet fra racing, og kombinerer den med den kritikerroste tresylindrete motorplattformen som har revolusjonert Yamaha-merket det siste tiåret. Ekteskapet mellom dette berømte momentsterke kraftverket og Yamahas anerkjente skarpe kjøreegenskaper skaper en perfekt balansert Supersport-modell verdig statusen som R-seriens flaggskip.
R9 beholder mange av de MotoGP-inspirerte designelementene som har blitt synonymt med Yamahas Supersport-modeller, og representerer progresjonen som forventes av en ny generasjon. I tillegg gir fjæring og bremser fra Brembo presisjon, kjøreegenskaper og smidighet på R1-nivå som Yamahas Supersport-serie er så kjent for.
890cc CP3 væskekjølt 4-takts, 3-sylindret motor
R9 er drevet av Yamahas prisbelønte 890cc CP3 vannavkjølte, tresylindrede, DOHC, motor med fire ventiler per sylinder og bensininnsprøytning. Boring og slaglengde på 78 mm x 62 mm og 11,5: kompresjonsforholdet gir både utmerket dreiemoment og rikelig med kraft, og kombinert med den fine kontrollen som tilbys av Yamaha chipkontrollert gass (YCCT) oppnås optimal ytelse både på banen og veien. Sekundærutvekslingen, tenningstidspunktet og bensin-mappingen er alle optimalisert for Supersport-ytelse.
Letteste Deltabox-ramme i aluminium på en Yamaha Supersport-modell
Den gravitasjonsstøpte Deltabox-rammen er utviklet spesielt for R9, og har fått sin stivhet optimalisert for sportsytelse ved både lav og høy belastning. Rammens frittstående vekt på 9,7 kg gjør den til den letteste rammen som noen gang er brukt på en Yamaha Supersport-modell. Dette lette chassiset betyr at den totale vekten til R9 bare er 195 kg, noe som gir et optimalt forhold mellom kraft og vekt.
Aggressivt aerodynamisk karosseri med winglets for økt marktrykk.
R9 er en av de mest aerodynamisk effektive Yamaha-modellene til dags dato. Dette oppnås med et frontkåpedesignet som er utviklet gjennom omfattende vindtunneltesting. Downforce-wingletter rett under lysene reduserer løftet i fronten og forbedrer kontakten med underlaget. Winglettene reduserer løft på forhjulet med 6-7 % rett frem, og når dette kombineres med frontspoileren under M-kanalen, økes denne effekten til ca. 10 % i svinger.
Brembo hovedsylinder foran og Stylema-kalipere sammen med 320 mm bremseskiver
R9 har racing-avledede Brembo Stylema monoblock-kalipere. Disse er lette, stive og utformet for å gi bedre kontroll og stabilitet under bremsing. Bremseslangene i rustfritt stål og de store 320 mm frontskivene gir utmerket konsistens og topp følelse og kontroll, spesielt under kraftig bremsing. Brembo radial hovedsylinder har et stempel som beveger seg parallelt med bremsehendelen og gir et lineært trykk når hendelen engasjeres. Dette gir en raffinert følelse av kontroll.
Ny generasjon KYB fullt justerbar fjæring
Den nye 43 mm KYB inverterte forgaffelen er fullstendig redesignet og har nå individuelle justeringer for retur- og kompresjonsdemping på venstre og høyre gaffelben. De kan justeres individuelt, med høyre ben for returdemping og venstre for kompresjon, både for høy og lav hastighet Bakdemperen har justerbar forspenning, returdemping, kompresjonsdemping og ride height. Det nye oppsettet bidrar til svært presis demping, og gir bedre tilbakemelding fra underlaget.
Yamaha Ride Control med mulighet for individuelle innstillinger
Tre forhåndsinnstilte kjøremoduser, «Sport», «Street» og «Rain» med fabrikkinnstillinger for ulike intervensjonsnivåer for å passe ulike forhold, supplert med muligheten til å forhåndsinnstille to egendefinerte moduser og fire banemoduser.
Nedleggssensitive førerhjelpemidler, inkludert traction-control, slip-control og bremsekontroll
R9s høyteknologiske seksaksede IMU er utviklet direkte fra de elektroniske systemene på R1, og måler kontinuerlig akselerasjonen i retningene fremover-bakover, opp-ned og venstre-høyre – samt vinkelhastigheten sideveis og ved tilt. IMU-en er i stand til å sende data i sanntid til ECU-en, som styrer pakken med elektroniske førerhjelpemidler, inkludert den nedleggsfølsomme Traction Control (TC), Slide Control (SCS) og Brake Control (BC).
Power Modes, Launch Control and Lift Control
Fire forskjellige Power Delivery Moders (PWR) er tilgjengelige for å justere motorkarakteren, mens Lift Control (LIF) reduserer og kontrollerer forhjulsløft under akselerasjon. Racinginspirert Launch Control (LC) gjør det mulig for føreren å starte fra stillestående på den raskeste og mest mulig effektive måten – ideelt for racingbanen.
Engine Brake Management og Back Slip Regulator
Nivået for motorbrems kan endres med to EBM-innstillinger, der alternativ én gir mer motorbrems og alternativ to reduserer effekten av motorbrems når føreren går av gassen. Når bakhjulet låses på grunn av overdreven motorbremsing, kontrollerer Back Slip Regulator (BSR) motorens dreiemoment og reduserer motorbremsen. Dette systemet utmerker seg spesielt i situasjoner med dårlig grep.
5" TFT-skjerm med full tilkobling
R9s 5-tommers TFT-fargeskjerm kan tilpasses mellom fire valgbare temaer, mens en banemodus viser informasjon som bare er relevant når du kjører på banen, med blant annet rundetidtaker. Skjermen kan kobles til en smarttelefon via Yamahas MyRide-app, slik at du kan vise telefonsamtaler, meldinger og annen informasjon på dashbordet.
Banefokusert utstyr, inkludert clip-on-styre og tredje generasjons QSS
R9 er utstyrt med banefokusert utstyr for å oppnå det prestasjonsnivået som forventes av en Yamaha Supersport-modell. Clip on-styret bidrar til den sportslige kjørestillingen, mens bremse- og clutchhendlene er justerbare for å passe en individuell førers behov. Yamahas tredjegenerasjons Quick Shift System er standard, og gir clutchfrie opp- og nedgiringer og enda mer effektiv ytelse ved girskifter. De lette støpte felgene i aluminium er skodd med Bridgestone Battlax Hypersport RS11-dekk for optimal kontakt og grep.
Loggfør og analyser kjøredata med Y-TRAC
Y-Trac-appen hever Supersport-opplevelsen, og gjør det mulig for førere å heve kjøreopplevelsen på bane og få bedre ytelse gjennom verktøy som vanligvis bare er tilgjengelige for profesjonelle racingførere. Y-Trac-appen er avledet fra racing og gir deg muligheten til å logge og analysere kjøredata med teknologi på profesjonelt nivå for alle førere, fra nybegynnere til proffer.
Mer info finner du her!!
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/motorcycles/supersport/pdp/r9-2025/
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 613 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 212 287 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Tilstand
- Ny
- Merke
- Yamaha
- Modell
- R9
- Modellår
- 2025
- Type
- Sport
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 119 hk
- Slagvolum
- 890 cc
- Vekt
- 195 kg
- Farge
- Blå
Utstyr
- ABS
- Kjørecomputer
- LED lys
- Traction control
- Vindskjerm
Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF). Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCFs etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.