Førstekonsulent/Rådgiver/Seniorrådgiver
Bufdir
- Frist 19.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Har du lyst til å lede anskaffelsesprosesser i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag?
Avdeling internjuridisk og anskaffelser søker to dyktig og engasjerte medarbeidere som vil arbeide med offentlige anskaffelser og bidra til utvikling av anskaffelsesfunksjonen.
Hva får du jobbe med hos oss?
Du vil få et selvstendig ansvar for å lede og gjennomføre anskaffelser av ulik art og kompleksitet. Du vil jobbe sammen med kollegaer i avdelingen og behovseiere i ulike avdelinger i direktoratet og regionene. Arbeidsdagen vil også bestå i å veilede, gi råd og bistand til virksomheten innen anskaffelsesområdet. Andre sentrale oppgaver vil være avtaleoppfølging og analysearbeid (innkjøpsanalyser, markedsanalyser).
Vi har fokus på gevinstrealisering, bærekraftige anskaffelser og kontinuerlig forbedring - og trenger din kompetanse for å nå våre mål.
Det er en forventning at du skal kunne delta i tverrfaglige diskusjoner, både når det gjelder operativt innkjøpsarbeid innenfor direktoratets og etatens fagfelt, men også i diskusjoner av strategisk karakter. Vi søker etter deg som har evnen til å tenke nytt, samtidig som du brenner for å skape gode, forretningsorienterte løsninger.
Hos oss blir du del av Avdeling internjuridisk og anskaffelse som består av 18 hyggelige medarbeidere med bred kompetanse som er lokalisert i Oslo og Tønsberg.
Her får du jobbe med å:
- Planlegge, lede og gjennomføre anskaffelser
- Veilede, gi råd og bistand til virksomheten innen anskaffelsesområdet og avtaleoppfølging
- Gjennomføre innkjøpsanalyser, fastsette innkjøpsstrategier, synliggjøre gevinster og bidra til riktig avtaledekning
- Oppfølging og kontroll av inngåtte kontrakter
- Bidra til kontinuerlig utvikling innen anskaffelsesområdet (prosess, verktøy og rutiner)
- Andre oppgaver innenfor anskaffelsesområdet
Hav slags bakgrunn har du?
Du må ha
- relevant utdanning på bachelor- eller masternivå (fortrinnsvis innen økonomi, jus, innkjøp/logistikk, prosjektledelse). Vi oppfordrer også kandidater som fullførte sin utdanning høsten 2024 til å søke.
- meget gode excel-ferdigheter, interesse for analysearbeid og god økonomiforståelse
- god norsk fremstillingsevne (skriftlig og muntlig)
- svært gode samarbeidsevner
Det er en fordel om du har
- erfaring med operativ gjennomføring av offentlige anskaffelser (LOA og FOA)
- erfaring med IT-anskaffelser og/eller konsulentanskaffelser
- erfaring med forhandlinger
- erfaring med prosjektarbeid
- erfaring med bruk av KGV og Unit4
- kjennskap til offentlig forvaltning
Hva slags person ser vi etter?
Vi ønsker oss en kollega som
- har stor nysgjerrighet for anskaffelsesfaget
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og trives med å jobbe i team
- er serviceinnstilt, engasjert og selvstendig
- er strukturert og nøyaktig
- tar ansvar for oppgaver og vet viktigheten av god planlegging for å drive arbeidet fremover
- er fleksibel og har evnen til å prioritere og være løsningsorientert i en hektisk arbeidshverdag
Personlige egenskaper vil tillegges stor vekt.
Hva får du hos oss?
- varierte og spennende oppgaver på en arbeidsplass i rask utvikling og med store muligheter for faglig og personlig utvikling
- ansettelse som førstekonsulent med lønn fra kr 550 000 – 650 000, som rådgiver med lønn fra kr 620 000 - 780 000 eller som seniorrådgiver med lønn fra kr 750 000 - 960 000 pr. år. Lønn og stillingskode fastsettes etter erfaring og kvalifikasjoner
- sykkelparkering, garderobe, treningsrom, trening i arbeidstiden
- arbeidsplass i moderne og hyggelige lokaler på Helsfyr i Oslo eller i Tønsberg
- medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, mulighet for tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
Informasjon til deg som søker
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Om arbeidsgiveren
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0663 Oslo
- Bransje: Juridiske tjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385411415
- Sist endret