Rådgiver eller seniorrådgiver bistandsinnfordring
Skatteetaten
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli med på å forme fremtidens innkreving?
Er du klar for nye utfordringer? Hos oss får du jobbe med skattepliktige både i Norge og utlandet!
Som vår nye kollega i Innkreving vil du bli en viktig bidragsyter til Skatteetatens samfunnsoppdrag. Vi jobber for å sikre inntektene som finansierer velferdssamfunnet vårt – en meningsfull og viktig oppgave.
Vi i bistandsinnfordring søker en ny kollega som ønsker å være med på vår spennende reise inn i fremtiden. I takt med at flere arbeidsoppgaver automatiseres, får vi større mulighet til å fokusere på komplekse og utfordrende oppgaver. Derfor søker vi deg som er lærevillig, nysgjerrig og positiv til endring. Hos oss blir du en del av et engasjert og tverrfaglig miljø, med samarbeid både nasjonalt og internasjonalt. Vi er opptatt av å ha et arbeidsmiljø hvor alle trives både faglig og sosialt, med gode muligheter for kompetanseheving og utvikling.
Du vil også være med på vår spennende reise gjennom programmet Fremtidens innkreving. Her er vårt mål å sette brukeren i sentrum ved å forenkle og forbedre prosesser, slik at det blir enklere for alle å gjøre opp for seg.
Tror du dette kan være jobben for deg? Ta gjerne kontakt med Anne Mette Verkooijen, på tlf. 40201045 eller Jon Garman Aarrestad på tlf. 94036745 om du har lyst til å vite mer om stillingen.
Hva går jobben ut på?
Du vil bli en del av et faglig sterkt miljø hvor dine hovedoppgaver blant annet vil være:
- saksbehandle anmodninger om bistand til innkreving av skattekrav til og fra utlandet
- innkreving av utenlandske skattekrav
- informasjon og veiledning både internt og eksternt
- mulighet for å delta i tverrfaglige nettverk, team og prosjekter
Helt konkret betyr dette å sende og motta anmodninger om bistand til innkreving og kreve inn krav fra utlandet. Du vil kommunisere med kompetent myndighet i utlandet, samt kommunisere med norske og utenlandske skattepliktige og norske kravseiere.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- vi ser etter deg som har utdanning på bachelornivå innen jus, økonomi eller samfunnsfag
- relevant erfaring er et pluss, men det er ikke ett krav siden du vil få god opplæring
- du vil samhandle både med norske og utenlandske skattepliktige, utenlandske myndigheter og andre avdelinger i Skatteetaten. Dette krever at du må ha meget gode fremstillingsevner både på norsk og engelsk.
- god arbeidsmetodikk og digital kompetanse er viktig
- det er en fordel om du har erfaring fra arbeid med tverrfaglige oppgaver
Du må laste ned attester og vitnemål som vedlegg til den elektroniske søknaden. Om du har tatt utdanningen din i utlandet, må du legge ved godkjenning fra NOKUT/ Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som:
- har en naturlig evne til å samarbeide og kommunisere godt med mennesker fra ulike bakgrunner og fagområder
- trives med å håndtere flere oppgaver samtidig uten å miste oversikten
- er nysgjerrig, lærevillig og ser automatisering som en spennende mulighet til å effektivisere hverdagen
- jobber raskt og selvstendig, samtidig som du leverer arbeid av høy kvalitet
- har et skarpt analytisk blikk og evner å finne løsninger som skaper verdi
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får gode pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom kr 585 000 og kr 693 000, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Lagårdsveien 46, 4010 Stavanger
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Rådgiver
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385481138
- Sist endret