HR-leder innen strategisk kompetanseledelse
Skatteetaten
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du en leder med lidenskap for mennesker og strategisk kompetanseutvikling?
Vi er på jakt etter en sterk leder som har lyst til å lede og utvikle vår satsning på kompetanse – et viktig område som er helt avgjørende for at Skatteetaten skal nå sine mål.
I denne rollen får du muligheten til å lede en gjeng dyktige medarbeidere, i tillegg til arbeidet med å utvikle og realisere etatens strategi og retningslinjer innen kompetanse.
Motiveres du av å jobbe med mennesker og ledelse i en virksomhet som alltid er i utvikling? Da kan dette være jobben for deg!
Hva går jobben ut på?
I tillegg til å lede medarbeidere i egen gruppe, vil din hovedoppgave være å lede og sikre leveranser innen fagområdet kompetanse på strategisk og operativt nivå til hele Skatteetaten. Du vil samarbeide tett med etatens divisjoner og HR-miljøer.
Dine mest sentrale oppgaver vil også være å
- drive frem arbeidet med strategisk kompetanseutvikling og -ledelse, læringskonsepter og kapasitetsstyring
- lede, og sikre god involvering, støtte og samarbeid internt for å utvikle ny felles praksis
- bidra til å digitalisere og modernisere HR-prosesser innen kompetanseområdet
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du har høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK-direktoratet.
Du må ha
- relevant ledererfaring, gjerne innen HR
- bred innsikt og erfaring fra både strategisk og operativt kompetansearbeid
- erfaring med å bygge kunnskapsunderlag basert på analyser og innsiktsarbeid
- gode formidlingsevner, og kunne presentere komplekse sammenhenger på en enkel og profesjonell måte
Det er en fordel om du har erfaring med prosess- og prosjektledelse fra en større offentlig virksomhet.
Hva ser vi etter hos deg?
Som leder er du utpreget samarbeids- og utviklingsorientert, og du utforsker og stiller spørsmål som sikrer gode prosesser og enhetlig praksis. Du leder med tillit, skaper trygghet for dine medarbeidere, og er en dyktig relasjonsbygger som spiller andre gode.
Du har god virksomhetsforståelse, er strategisk sterk, og ser sammenhenger mellom kompetansearbeid og etatens overordnede mål. Du har solid gjennomslagskraft og god gjennomføringsevne, slik at du lykkes med strategiske og operative kompetanseinitiativer.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i tilknytning til arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som underdirektør, med en årslønn mellom kr 850 000 - kr 1 000 000 avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere noe høyere lønn enn dette. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Når du søker på denne stillingen trenger du derfor ikke skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester.
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Ledelse, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Ledelse, HR, Kompetanse, Organisasjonsutvikling, Prosjektledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385553460
- Sist endret