Bildegalleri
(1/1)
Roy Lichtenstein, (after) - Red Barn II - Silkscreen - Achenbach licensed print
Til salgs2 120 kr
Beskrivelse
Silketrykk etter av Roy Liechtenstein (*)
Reproduksjon av verket "Red Barn II", et verk laget av Roy Lichtenstein i 1969 og som er en del av samlingen til Museum Ludwig Kln.
Utgitt av Achenbach Art Edition, Dsseldorf.
Autorisert utskrift med opphavsrett og lovlig serienummer.
Stort format.
- Arkml: 70,5 x 90 cm
- r: 1989
- Tilstand: Utmerket (dette verket har aldri vrt innrammet eller utstilt, alltid oppbevart i en profesjonell kunstmappe, s det er i perfekt stand).
- Opprinnelse: Privat samling.
Arbeidet vil bli nye hndtert og pakket i en forsterket papppakke. Forsendelsen vil bli sertifisert med sporingsnummer.
Forsendelsen vil ogs inkludere transportforsikring for sluttverdien av arbeidet med full refusjon ved tap eller skade, uten kostnad for kjper.
(*) Maleren og billedhuggeren som plyndret tegneserien for gjre den om til museumsmateriale.
Roy Lichtenstein var en av nkkelfigurene i amerikansk pop og som sdan hentet han inspirasjon for sitt arbeid fra populr kunst: kommersielle annonser, magasiner, tegneserier...; samt historien til tradisjonell kunst: Art Deco, kubisme, abstrakt ekspresjonisme (som han deltok i i begynnelsen av sin karriere)...
Lichtensteins verk er preget av sin ironi (det er noe popartister skrt av, noen ganger forkledd som snobberi eller overfladiskhet ...), bruken av benty prikker (brukt i grafisk kunst) og industrielle farger, tegneseriesprket ( onomatopoeia, vignetter, narrativ) og mestring av linjen.
Lichtenstein begynte i den fasjonable abstrakte ekspresjonismen, men sluttet seg snart til resten av popgeriljaen for gjre opprr mot det abstrakte og bruke figurasjon. Videre, jo mer populr og mekanisk figurasjon, jo bedre.
Det var absolutt ingenting mer populrt og mekanisk enn en tegneserie i 1958, s Lichtenstein bestemte seg for at han skulle lage masseproduserte kommersielle bilder.
Selvflgelig... det som ser ut til ha blitt laget av en maskin blir gjengitt for hnd.
Disse bildene var trofaste portretter av forbrukersamfunn og massekultur, som kanskje er en kritikk av samtiden, en idealisering eller en satire over det vestlige kapitalistiske samfunnet.
Denne tvetydigheten mellom kritikk og beundring, mellom hn og respekt er typisk for popkunsten, som kynisk spiller en maskerade.
Lichtenstein, en New Yorker av fdsel, bodde (i) denne byen, hovedstaden i alt som pop representerer, og han ville d der i en alder av 73, etablert som en kunstner som solgte malerier for mer enn 40 millioner euro.
Reproduksjon av verket "Red Barn II", et verk laget av Roy Lichtenstein i 1969 og som er en del av samlingen til Museum Ludwig Kln.
Utgitt av Achenbach Art Edition, Dsseldorf.
Autorisert utskrift med opphavsrett og lovlig serienummer.
Stort format.
- Arkml: 70,5 x 90 cm
- r: 1989
- Tilstand: Utmerket (dette verket har aldri vrt innrammet eller utstilt, alltid oppbevart i en profesjonell kunstmappe, s det er i perfekt stand).
- Opprinnelse: Privat samling.
Arbeidet vil bli nye hndtert og pakket i en forsterket papppakke. Forsendelsen vil bli sertifisert med sporingsnummer.
Forsendelsen vil ogs inkludere transportforsikring for sluttverdien av arbeidet med full refusjon ved tap eller skade, uten kostnad for kjper.
(*) Maleren og billedhuggeren som plyndret tegneserien for gjre den om til museumsmateriale.
Roy Lichtenstein var en av nkkelfigurene i amerikansk pop og som sdan hentet han inspirasjon for sitt arbeid fra populr kunst: kommersielle annonser, magasiner, tegneserier...; samt historien til tradisjonell kunst: Art Deco, kubisme, abstrakt ekspresjonisme (som han deltok i i begynnelsen av sin karriere)...
Lichtensteins verk er preget av sin ironi (det er noe popartister skrt av, noen ganger forkledd som snobberi eller overfladiskhet ...), bruken av benty prikker (brukt i grafisk kunst) og industrielle farger, tegneseriesprket ( onomatopoeia, vignetter, narrativ) og mestring av linjen.
Lichtenstein begynte i den fasjonable abstrakte ekspresjonismen, men sluttet seg snart til resten av popgeriljaen for gjre opprr mot det abstrakte og bruke figurasjon. Videre, jo mer populr og mekanisk figurasjon, jo bedre.
Det var absolutt ingenting mer populrt og mekanisk enn en tegneserie i 1958, s Lichtenstein bestemte seg for at han skulle lage masseproduserte kommersielle bilder.
Selvflgelig... det som ser ut til ha blitt laget av en maskin blir gjengitt for hnd.
Disse bildene var trofaste portretter av forbrukersamfunn og massekultur, som kanskje er en kritikk av samtiden, en idealisering eller en satire over det vestlige kapitalistiske samfunnet.
Denne tvetydigheten mellom kritikk og beundring, mellom hn og respekt er typisk for popkunsten, som kynisk spiller en maskerade.
Lichtenstein, en New Yorker av fdsel, bodde (i) denne byen, hovedstaden i alt som pop representerer, og han ville d der i en alder av 73, etablert som en kunstner som solgte malerier for mer enn 40 millioner euro.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 385639987 |
---|---|
Sist endret | 19.12.2024, 14:22 |