Driftsleder bygg
Malvik kommune
- Frist 08.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Driftsleder bygg
Om stillingen
Som driftsleder i Eiendomsservice i Malvik kommune har du et helhetlig ansvar for drift og vedlikehold av en portefølje kommunale eiendommer. Du vil ha ansvaret for å lede og motivere et team av vaktmestere, og sørge for at de har de nødvendige ressursene og kompetansen til å utføre sine oppgaver. I stillingen inngår planlegging og koordinering av vaktmestertjenester for å møte behovene til brukerne av byggene. Du vil jobbe tett med andre avdelinger i kommunen og eksterne leverandører for å sikre at eiendomsdriften er effektiv og i samsvar med gjeldende lover og forskrifter, inkludert HMS og internkontroll. Driftslederen har også en viktig rolle i å bidra til å utvikle og forbedre vaktmestertjenesten, og forvalte budsjett og ressurser knyttet til eiendomsdriften.
Arbeidsoppgaver
- Organisere og planlegge daglig drift av egen portefølje av kommunale eiendommer.
- Sikre optimal drift for å ivareta eiendommens verdi og funksjonalitet.
- Jobbe aktivt med å opprette gode relasjoner med brukere av eiendommene og sikre god brukertilfredshet.
- Oppfølging av avtaler for drift og service.
- Oppfølging av FDV-system/SD-anlegg.
- Utarbeide og følge opp budsjett for driftskostnader på egen portefølje i samarbeid med virksomhetsleder.
- Oppfølging av offentlige tilsyn (brann, elektro mv.) og internkontroll.
Kvalifikasjonskrav
- Fagbrev innen relevante tekniske fag. Ingeniørutdannelse fra høyskole eller fagskole er en fordel, men ikke et krav.
- Erfaring med personalledelse og teamarbeid
- Gode datakunnskaper og kjennskap til relevante IT-systemer for FDV
- God økonomisk forståelse
- Førerkort klasse B
- Behersker norsk flytende, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Du ønsker å bidra til effektive og brukervennlige kommunale bygg og eiendommer i Malvik, og har gjennomføringskraft og gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du har praktisk erfaring med drift og vedlikehold, og trives med å lede og organisere et team av fagfolk. I tillegg er du en utviklings- og løsningsorientert person som evner å inspirere og motivere, er strukturert og organisert, ansvarsbevisst og pålitelig, løsningsorientert og handlekraftig, og har en serviceinnstilt holdning.
Vi jobber for likestilling og mangfold
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler og eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle offentlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Vi tilbyr
- En stilling der du får jobbe med varierte problemstillinger i et tverrfaglig miljø.
- Lønn i henhold til avtaleverk, gode pensjons- og forsikringsvilkår.
- Som ansatt vil du få en av Norges sikreste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon, som er en livslang ytelse. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje.
Godt arbeidsmiljø med basis i våre verdier: Åpen - nyskapende - samhandlende
Husk å legge ved alle aktuelle vedlegg når du søker jobb til oss. Aktuelle vedlegg er vitnemål og bekreftelse på tidligere arbeidsforhold.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Torggata 2, 7550 Hommelvik
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Bygg/Anleggsleder, Driftsoperatør/vaktmester, Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385649072
- Sist endret