Juridisk rådgiver
Færder kommune Tjenestekontor
- Frist 17.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye juridiske rådgiver?
Tjenestekontoret i Færder kommune er i utvikling og søker etter fast stilling som juridisk rådgiver til vårt kontor.
Færder kommune er i en omstillingsprosess, og tjenestekontoret er som en følge av dette i utvikling. Tjenestekontoret har ansvaret for å saksbehandle søknader om helse- og omsorgstjenester for innbyggere som bor og oppholder seg i kommunen. Vi arbeider innen helse- og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven, pasient- og brukerrettighetsloven samt annet relevant lovverk.
For å nå målet om en mer bærekraftig økonomi, må kommunen tilby tjenester på et lavere nivå enn i dag. Kommunen arbeider med å implementere "innsatstrappa" og "ressurskalkulator" som begge er verktøy som skal hjelpe kommunen med å tilby forsvarlige og nødvendige tjenester på et lavere ressursnivå. Verktøyet skal bidra til å forebygge og utsette behovet for de mest ressurskrevende tjenestene.
For tjenestekontoret er det viktig å utvikle målrettede tjenester ut fra innbyggernes behov, ressurser og egenmestring. Vi har som mål å legge til rette for at innbyggere kan bo hjemme så lenge som mulig. Målet er å tilby gode og bærekraftige tjenester på riktig ressursnivå og rett tidspunkt.
I dette arbeidet er det behov for å øke kompetansen innen fag, kvalitet og juridisk kompetanse på tjenestekontoret.
Vi ser etter deg som:
- Ser muligheter for endring og utvikling på tjenestekontoret
- Har kompetanse innen helserett
- Kan bidra til utvikling i tråd med politiske og administrative beslutninger
- Kan veilede saksbehandlere i komplekse og sammensatte saker
Prioriterte oppgaver:
- Styrke kompetansen innen helserett, samt bidra til tjenesteutvikling innenfor de lovverk som vi forvalter
- Kartlegging og saksbehandling av saker med høy grad av kompleksitet
- Klagesaksbehandling av omfattende og komplekse saker
- Gjennomlesning av innkomne klagesaker
- Lederstøtte og stedfortrederfunksjon i leders fravær
- Veiledning og opplæring av saksbehandlere
Kvalifikasjonskrav:
- Master i jus eller rettsvitenskap.
- Annen relevant utdanning kan vurderes dersom søker også har lang relevant arbeidserfaring innen helserett.
- God forståelse av kommunal forvaltning og helserett
- God digital forståelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Veiledningskompetanse
Personlige egenskaper
- Du er løsningsorientert og positiv
- Du har høy arbeidskapasitet og mestrer flere "baller" i luften samtidig
- Du har gode samarbeidsevner
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Spennende arbeidsoppgaver innefor et fagfelt av høy samfunnsbetydning
- Varierte arbeidsoppgaver innefor et bredt fagfelt
- Godt arbeidsmiljø med høyt kompetansenivå
- Mulighet for veiledning av kommunens advokatkontor
- Dagtid/fleksitid
- Gode forsikrings og pensjonsordninger
- Tjenestebil som tjenestenestekontorets ansatte kan benytte
- Lønn etter avtale
Om arbeidsgiveren
Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.
Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Tinghaugveien 16, 3140 Nøtterøy
- Bransje: Helse og omsorg, Juridiske tjenester
- Stillingsfunksjon: Jurist, Rådgivning
Nøkkelord
Helserett, Helseforvaltning, Juridiskrådgiver
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385726039
- Sist endret