Senior rådgiver materiell og anlegg
Ruter As
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Brenner du for å modernisere kollektivtransporten?
Bli med på å gjøre dagens og morgendagens kollektivtransport bedre!
Ruter søker deg med materiellfaglig kompetanse (buss, minibuss, kjøretøy) og som har et hjerte for kundeopplevelsen, til anskaffelser (anbud) av transporttjenester, samt oppfølging av kontraktene. Du vil bli del av avdeling Materiell og anlegg, et sterkt fagteam som er ansvarlig for å videreutvikle og beslutte Ruters krav til busser, minibusser og selvkjørende biler. Avdelingen har også ansvar for miljøkrav og bussanlegg inkludert verksteder, vaskehaller og ladeinfrastruktur.
Avdelingen Materiell og anlegg har mange roller inn i verdikjeden, og er en del av enheten Plan. Vi har stor påvirkningskraft, og driver mange spennende prosesser i utvikling, innkjøp, oppstartsprosesser og drift.
Du må være pådriver av natur, evne å tenke strategisk, være god til å kommunisere og kunne fasilitere prosesser med deltakere med forskjellig bakgrunn og fagområder. Vi ser etter deg som er analytisk, resultatorientert og har et stort engasjement for samfunnsoppdraget Ruter skal levere på.
Hva handler stillingen om
- Anbudsarbeid - konkurransegrunnlag, tilbudsevaluering, oppstart og drift
- Bistand i materiellfaglige og tverrfaglige problemstillinger
- Kontakt med operatører og leverandører
- Finne frem til og beskrive løsninger for kjøretøy opp mot ulike transportbehov og kapasitet
- Strategiske vurderinger knyttet til materiell og infrastruktur
- Kommunikasjon internt og eksternt, inklusive presentasjoner
Kvalifikasjoner
- Minimum 10 års relevant arbeidserfaring
- Fortrinnsvis høyere utdannelse innenfor maskin- eller elektrofag. Alternativt faglært mekaniker med teoretisk påbygg
- Gode kunnskaper om kjøretøy og persontransport
- Erfaring fra relevant prosjektarbeid
- Det er en fordel med kjennskap til bussmateriell og bussleverandører
- Språk: flytende norsk, samt svært gode engelskkunnskaper
Personlige egenskaper
- Strukturert tilnærming - ser ting i sammenheng
- Nysgjerrig, løsningsorientert og selvstendig
- Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
- Du tåler at det skjer mye til samme tid, og kan samtidig ha ro i deg til å lande en og en ting
- Samarbeider godt med andre
- Stor gjennomføringsevne og er modig i møte med nye utfordringer
- Fleksibel, initiativrik og positiv
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten (dette skjer svært sjeldent). Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Dersom du har spørsmål til stillingen - ta kontakt med Leder Materiell og anlegg, Jon Stenslet, og lurer du på noe rundt selve prosessen, kan Senior HR-rådgiver, Kirsti Skogen, kontaktes.
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Nærmere 500 fast ansatte jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning nesten 13 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0154 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse, Rådgivning, Transport og sjåfør
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
anbud, transportmidler, kollektivtrafikk, buss, strategi
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385744892
- Sist endret