Arbeidsrettsjurist
Skatteetaten
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Arbeidsrettsjurist søkes til faglig utfordrende stilling
Vi ser etter en dyktig jurist som brenner for arbeidsrett, som trives med å jobbe på ulike nivåer i en stor virksomhet og som har gode samarbeidsevner!
Jobben som arbeidsrettsjurist i HR-avdelingen vil være utfordrende og givende for deg hvis du har interesse for både juss og mennesker. Stillingen gir mulighet til å kombinere juridisk ekspertise med praktisk HR-arbeid for å støtte virksomhetens mål. Høres dette spennende ut? Da kan dette være stillingen for deg!
HR i Skatteetaten ble omorganisert fra 1. mai 2023 til en matrisemodell, og vi er ca. 110 medarbeidere. Etter omorganiseringen er ulike fagmiljøer samlet og vi har fått mulighet til å jobbe smartere og mer helthetlig. Vi er på jakt etter deg som kan bidra til gode løsninger innenfor det arbeidsrettslige området og samtidig være med å utvikle oss videre. Samarbeid på tvers og deling av kompetanse er viktig.
Stillingen er lagt til gruppen arbeidsgiveransvar, her er vi 16 medarbeidere. Vi har kontorsteder i Stavanger, Oslo, Ålesund og Trondheim. Denne stillingen vil ha kontorsted i Oslo.
Hva går jobben ut på?
HR-avdelingen har et overordnet ansvar for helhetlig styring og utvikling av HR i Skatteetaten. i gruppe arbeidsgiveransvar har vi et sterkt og inspirerende arbeidsrettsmiljø som arbeider bredt innenfor fagområdet. Vi er opptatt av at arbeidsgiverrollen i etaten utøves på en profesjonell og effektiv måte. Arbeidsoppgavene vil blant annet være:
- rådgivning innen kollektiv og individuell arbeidsrett til ledere og andre HR-miljøer i Skatteetaten
- rådgivning og saksbehandling innenfor GDPR og personvern
- rådgivning, bistand i og håndtering av personalsaker
- rådgivning og bistand i omstillings- og endringsprosesser
- avklare generelle spørsmål, utarbeide rutiner og retningslinjer
- deltakelse i gruppens øvrige arbeidsoppgaver
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap, gjerne med arbeidsrett i fagkretsen
- god formuleringsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
Har du operativ erfaring fra stillingens arbeidsområder, GDPR og personvern, eller kompetanse og erfaring innen omstilling i større virksomheter, er dette fordeler som vil vektlegges i vurderingen.
Hva ser vi etter hos deg?
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- evne til raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenke helhetlig
- initiativrik og selvstendig
- strukturert og med høy gjennomføringsevne
- godt skjønn og evne til å finne løsninger
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et viktig samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende virksomhet som har høy tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver/seniorrådgiver, med en årslønn mellom 650 000 og 950 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Kvalitetssikring, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Jurist, Arbeidsrett, Rådgivning, Lederstøtte, Personvern
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385760968
- Sist endret