Customer Success Manager, Nordics
TicketCo Nordic AB
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Hvis du brenner for teknologi, sport og arrangementer, kan dette være den perfekte jobben for deg.
Customer Success er viktig for kundens suksess, og derfor leter vi etter en brennende engasjert CSM som kan drive vekst, bygge varige relasjoner og fungere som en rådgiver for nye og eksisterende kunder. Som CSM vil du lede nye kunder gjennom onboardingsprosessen hvor de allerede er signert av salgsteamet, og sørge for at de har en smidig reise gjennom hele kundereisen med TicketCo. Andre ansvarsområder inkluderer å arrangere, forberede og gjennomføre Business Reviews med kunder, bidra til kampanjer på SoMe og internt, og fornye eksisterende kundeavtaler. Du blir også en viktig premissgiver for å underbygge den gode kulturen TicketCo har og å skape arrangementer internt som får folk til å trives.
Ansvarsområder
• Få kundene onboardet i plattformen på en vellykket måte, og deretter proaktivt følge dem opp gjennom hele livsløpet sitt i TicketCo.
• Sette opp og gjennomføre en onboarding-plan for hver enkelt kunde, basert på den enkelte kundens forutsetninger og krav.
• Bidra som produktekspert i salgsmøter med større kunder.
• Sørge for at det er en plan på plass for implementering, change management og opplæringsprogrammer i henhold til den etablerte kundereisen.
• Rådgi kundene om de mest relevante funksjonene/funksjonalitetene for deres spesifikke forretningsbehov.
• Fungere som kundenes talsperson inn i TicketCo, og formidle hvordan vi kan bli enda bedre til å betjene våre prioriterte kunder og kohorter.
• Øke kundelojaliteten ved å gjennomføre jevnlige check-ins hos hver enkelt kunde, og utføre strategiske Business Reviews for å justere mål og resultater basert på den etablerte kundereisen.
• Spore kontoer for å identifisere kunder som er i risiko av churn, og jobbe aktivt for å eliminere denne risikoen.
• Samarbeide med Salg og Tech for å sikre at produktet vårt blir en del av kjernearkitekturen hos hver kunde.
• Identifisere muligheter til å utvikle nytt opplæringsmateriell designet for å sikre vellykket kundeopplæring og bruk av tjenesten, og gjennom dette øke produktkompetansen blant kundene.
• Delta aktivt i interne diskusjoner om produktet, formidle tilbakemeldinger fra kunder og foreslå hvordan disse tilbakemeldingene kan omsettes til verdiskapende endringer både hos kundene og for TicketCo.
• Bistå med å planlegge kundearrangementer og koordinere interne ressurser på tvers av avdelinger for å skape verdifulle opplevelser og lojalitet blant kundene.
• Delta aktivt i kampanjer for kundeengasjement rettet mot å begrense churn eller øke net retention.
• Øke inntjening på kunden ved aktivt mersalg og oppsalg av ekstra tjenester og produkter, samt økt bruk av plattformen.
• Skape merverdi for TicketCo ved å reforhandle avtaler med kundene og forlenge samarbeidet mellom kunden og TicketCo så godt som mulig.
Erfaring
• God erfaring med kundekommunikasjon og aktiviteter.
• Evne til å veilede gjennom overtalelse, forhandling og konsensusbygging.
• Sterk empati for kunder OG lidenskap for salg og vekst.
• Forståelse av verdidrivere i et SaaS-selskap.
• Analytisk og prosessorientert tankesett.
• Sterk arbeidsmoral, med evne til å jobbe selvstendig.
• Ønske om kontinuerlig læring og forbedring, med mål om å vokse sammen med selskapet.
• Utmerkede kommunikasjons- og presentasjonsevner, med talent for å inspirere andre gjennom entusiasme og kreativitet.
• En kombinert bakgrunn innen både post-salgsaktiviteter og salgserfaring.
Om arbeidsgiveren
TicketCo er på vei til å bli en ledende aktør på sport globalt. På denne reisen er Norge og Sverige svært viktige markeder. Vi søker dermed en dyktig Customer Success Manager som kan jobbe sammen med vårt globale team. Billettering er kjernen hos enhver arrangør, og de fortjener de beste løsningene og de beste menneskene for å veilede dem og støtte deres suksess og vekst.
Praktisk informasjon
• Stillingen er fulltid og senteralt lokalisert på Bryggen i Bergen.
• Høy grad av fleksibilitet med tanke på arbeidstider.
• Noe reising må påregnes.
• Oppstart etter avtale.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Bryggen 3, 5003 Bergen
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Event og arrangementer, Idrett og trening, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Annet, Kundeservice
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
kundesuksess, Customer Success, CS, ettersalg, Support
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385770239
- Sist endret