Rådgiver anskaffelser og kontraktsforvaltning
Lyse AS
- Frist 6.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Brenner du for å skape verdi gjennom gode relasjoner og aktiv problemløsing?
Konsernanskaffelser søker en rådgiver som vil bidra til at Lyse får enda mer bang for the bucks!
Elsker du å drive frem gode løsninger, får energi av å løse komplekse problemstillinger, og synes det virker spennende å jobbe på tvers av Lyse-konsernet? Er du også strukturert, nysgjerrig og en relasjonsbygger som liker å stikke hodet frem? Da kan dette være stillingen for deg!
Vi søker en rådgiver til anskaffelsesteamet vårt, med ansvar for oppfølging av bygg-, anlegg- og materiellkontrakter. Du vil samarbeide tett med kollegaer på tvers av konsernet for å sikre at Lyse får leveranser i henhold til avtale, og at våre leverandørrelasjoner blir mest mulig verdiskapende. I denne rollen får du også en viktig posisjon i å sikre struktur og orden - både gjennom dialog med kollegaer og leverandører, samt operativt i våre IT-systemer.
Kategoriteam bygg, anlegg og materiell (BAM) bistår med anskaffelser for Lyses utbygging og drift av kritisk infrastruktur, inkludert strømnett, fjernvarme, fiber, belysning og mobilnett - både lokalt og delvis også nasjonalt. Vi har også et økende fokus på kontraktsforvaltning på tvers av konsernet, for å hjelpe selskapene våre å maksimere verdien av avtalene som inngås.
Team BAM har allerede en rådgiver med ansvar for kontraktsforvaltning og operasjonalisering av avtaler, men vi ønsker å styrke teamet med en ekstra ressurs på dette området. For å oppnå nødvendig innsikt i anskaffelsesprosessene i BAM og i de ulike virksomhetene som kategorien støtter, vil den nye ressursen også gjennomføre enkelte anskaffelser.
Vi tror at flere ulike profiler kan passe inn, så lenge du har den rette innstillingen. Kanskje har du en bakgrunn som prosjektleder, controller, kundeveileder eller testleder, eller har jobbet innenfor supply chain eller logistikk? Kanskje er du økonom, eller du har ingeniør- eller annen teknisk bakgrunn?
Vi ser etter en kandidat med en kommersiell tilnærming til problemløsning, som evner å se helheten og som vil trives med å jobbe strategisk med Lyse-selskapene og våre leverandører. Den rette kandidaten er nysgjerrig, initiativrik, og liker å drive prosesser målrettet og strukturert fremover. Kandidaten ser godt verdien av å forstå forretningen og behovene til selskapene våre, og synes det er kjekt å sette seg inn i nye fagområder. I tillegg er det å være en utpreget relasjonsbygger noe av det viktigste for å lykkes i rollen.
Litt om oss i BAM (bygg, anlegg og materiell)
Lyse har organisert sitt arbeid med anskaffelser i innkjøpskategorier. I tillegg har Konsernanskaffelser ansvar for operativt innkjøp og tilhørende systemer. Den kategoribaserte tilnærmingen innebærer en samordning av anskaffelser og innkjøp på tvers av konsernet. Hver kategori ledes av en kategoriansvarlig, og har anskaffelsesrådgivere med særskilt kompetanse relatert til kategorien. Kategorien BAM består i dag av et tverrfaglig team på 7-8 personer, med både økonomisk og juridisk kompetanse.
ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:
- Støtte selskapene i Lyse-konsernet med å få ut verdiene av de avtalene som inngås innenfor kategori bygg, anlegg og materiell, sammen med kontraktsforvaltere i selskapene. Arbeidet vil foretas i tett dialog og samarbeid med dagens dedikerte rådgiver for kontraktsforvaltning i BAM, kategorileder, operativt innkjøp og andre kollegaer i anskaffelsesfunksjonen. Oppgavene består i hovedsak av følgende:
- Veilede, rådgi og støtte kontraktforvaltere i selskapene i problemstillinger relatert til inngåtte kontrakter og leveranser
- Være bindeledd mellom det strategiske og operative i anskaffelsesfunksjonen - sørge for at kontrakter blir operasjonalisert og fulgt opp på en god måte, avhengig av strategisk viktighet
- Kontroll og gjennomføring av prisreguleringer
- Opplæring i god leverandøroppfølging og -håndtering på tvers av konsernet
- Ansvar for å holde oversikt over kontraktsporteføljen innenfor BAM, og bidra til kategorileders arbeid med videreutvikling av denne
- Gjennomføring av enkelte anskaffelser innenfor kategorien bygg, anlegg og materiell
KVALIFIKASJONER:
- Økonomisk/administrativ/juridisk eller ingeniørutdanning/annen teknisk utdannelse på bachelor- eller masternivå.
- God formidlingsevne i både norsk og engelsk muntlig og skriftlig.
- Minimum 3-5 års relevant erfaring.
- Fordel med erfaring fra noe av det følgende: arbeid med kontrakter, prosjektoppfølging, kvalitetskontroll, prosess, operativt innkjøp, innkjøpssystemer, prisreguleringer, forhandlinger, anskaffelser, leverandøroppfølging, konflikthåndtering
Personlig egnethet vil være avgjørende, så du oppfordres til å søke selv om du ikke fyller alle kvalifikasjonene.
PERSONLIGE EGENSKAPER:
- Du er en pådriver i ditt arbeid, og har høy gjennomføringsevne. Du har god logisk sans og tallforståelse, og ser raskt mulige løsninger på komplekse problemer.
- Du er en god lagspiller som skaper gode relasjoner til de rundt deg, kommuniserer godt, kan gjøre kompliserte budskap forståelige, og er interessert i å forstå andre fagområder
- Du er strukturert, analytisk og nøyaktig. Du har god forretnings- og systemforståelse, gode forhandlingsevner og kommersiell «teft».
- Du er effektiv og i stand til å håndtere mange oppgaver parallelt. Du ser både detaljene og det store bildet, og håndterer både langsiktige prosjekter og ad hoc-oppgaver
- Du er god til å ta initiativ og til å utøve selvledelse, og trives i et miljø med høye krav til gjennomføring og resultat
Om arbeidsgiveren
Lyse er et norsk energi- og telekomkonsern som leverer produkter under merkevarene Altibox, Ice, NiceMobil og Lyse. Som en hundre år gammel start-up har vi fortsatt med oppdraget vårt om å utvikle kritisk infrastruktur som folk ikke klarer seg uten. Fra strømkabler og mobilmaster i lufta, til fiber, gass og fjernvarme i bakken. Det gjør vi fordi vi mener at alt som kan elektrifiseres, bør elektrifiseres, og alt som kan digitaliseres, bør digitaliseres. Dette samfunnsoppdraget krever mange hender, og i dag teller vi rundt 2000 ansatte. Blir du en av oss, blir du en samfunnsbygger som gir tilbake til fellesskapet.
Vi tilbyr
Vi mener Lyse konsernet er arbeidsplassen for deg som verdsetter et sterkt tverrfaglig miljø, gode kollegaer, faglig utvikling, fart og ja, til og med litt spenning! Lyse er en del av folks hverdag. Som vår Rådgiver anskaffelser og kontraktsforvaltning vil du få muligheten til å jobbe hos en miljøorientert og sentral samfunnsbygger med store ambisjoner.
Vi tilbyr betingelser som ikke står tilbake for resten av bransjen. Du vil møte et åpent og uformelt arbeidsmiljø med takhøyde og fleksibilitet. Her er noe av det vi kan tilby av goder:
- En svært gunstig innskuddspensjon- og forsikringspakke
- Firmahytter både på fjellet og ved sjøen
- Bedriftsidrettslag og subsidiert trening
- Ekstra fridager og gode velferdstiltak
- Kjekke sosiale sammenkomster
- Kompetanse- og karriereutviklingsmuligheter
Og så gjør det godt å vite at vi jobber for et konsern med stort samfunnsengasjement. Bonus, ikke sant?
Hvor er kontoret?
Hovedkontoret vårt er plassert på Mariero i Stavanger. Kontoret ligger sentralt med bare få minutters gange til tog og buss, og vi tilbyr Hjem-jobb-hjem-ordning, sykkelparkering og garderobe.
Kontakt
Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å kontakte Ida Sjøthun, kategorileder bygg, anlegg og materiell, på tlf. (Norge +47) 47646133. Personalrelaterte spørsmål rettes til Paula Robles Nettel, HR Konsulent, på tlf. (Norge +47) 92138190.
Vi håper du kjenner lysten boble litt, og sender oss en søknad. Vi gleder oss til å lese den!
Lysekonsernet leverer samfunnskritisk infrastruktur og tjenester. Vi følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Kandidater forventes å åpent tilby all relevant informasjon om seg selv under rekrutteringsprosessen.
Vennligst legg ved kopi av CV og relevante vedlegg som vitnemål, attester, sertifikater og karakterer.
Bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater vil bli gjennomført. Aktuelle kandidater kan bli spurt om informasjon angående tilknytning til høyrisikoland i tilfeller hvor dette er nødvendig for en videre sikkerhetsvurdering.
- Sektor: Privat
- Sted: Breiflåtveien 18, 4017 Stavanger
- Bransje: Kraft og energi
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
anskaffelser, kontraktsforvaltning, materiell, forhandlinger, relasjonsbygging
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385791114
- Sist endret