IT-produkteier innen regnskapsområdet ( Økonomikjerne)
Skatteetaten
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Har du erfaring med ERP-løsninger og reskontro/regnskap?
I rollen som IT-produkteier for økonomikjernen vil du være en av de sentrale ressursene på regnskapsområdet. Du vil jobbe i tett samspill med både forretning og andre fagpersoner, og vil være IT sin representant inn i produktleders team.
Trives du i en god kombinasjon mellom ansvar og en operativ hverdag, mener vi dette vil være en svært spennende rolle for deg. En rolle du selv kan bidra til å forme og tilpasse for en optimal utøvelse.
Om program og prosjektet du blir en del av:
Skatteetaten leder et sjuårig program for digital transformasjon av statlig innkreving; Fremtidens innkreving. I samarbeid med NAV, Brønnøysundregistrene, politiet og flere andre offentlige etater skal vi harmonisere og koordinere tjenester, lovverk, prosesser, IT-systemer og brukerflater.
Målet er å utvikle bedre sammenhengende tjenester for brukerne, uavhengig av hvilken offentlig etat som tilbyr tjenesten. Innkreving av skatter, avgifter og andre pengekrav skal effektiviseres gjennom datadeling, moderniserte og integrerte løsninger, og offentlige tjenester med bruker i sentrum.
Økonomikjerne er et av de viktigste prosjektene i programmet Fremtidens innkreving. Prosjektet har anskaffet, og skal implementere, nytt standard SaaS ERP-system for et samlet innkrevingsregnskap. Systemet vil bli den grunnleggende komponenten i det nye moderniserte innkrevingssystemet vårt og vil håndtere de store pengestrømmene som sikrer velferdssamfunnet vårt – 2300 milliarder kroner i 2023.
Du vil ha ansvaret for å:
- ansvar for IT-delen av produktområdet
- tett og nært samarbeid med utviklingsteamene i prosjektet for å sikre at de får til sitt daglige arbeid
- sikre at løsningene prosjektet implementerer kan forvaltes effektivt
- rådgi og støtte forretningsdivisjonen slik at de kan gjøre gode valg knyttet til løsning
- delta aktivt i risikovurderinger og risikostyring
- delta i dialog med leverandør av ERP-løsningen
- være pådriver for samarbeid på tvers, og bidra til at vi gjør valg som gir gode og effektive løsninger
For å lykkes i denne rollen, bør du ha:
- høyere relevant utdanning på bachelor- eller masternivå innen IT eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- erfaring med ERP-løsninger, reskontro/regnskap
- erfaring fra store, kompliserte prosjekter
- fordel med erfaring med skybaserte løsninger
- fordel med erfaring som prosjektleder
- fordel med erfaring med leverandøroppfølging
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Hva ser vi etter hos deg?
- god til å samarbeide på tvers av organisasjonen
- flink til å skape relasjoner
- flink til å skape relasjoner
- god til å kommunisere, både internt og eksternt
- tydelig og klar kommunikator
- tydelig og klar kommunikator
- trygg og løsningsorientert pådriver
- problemløser
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver, med en årslønn mellom 900 000 og 1 100 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes. Stillingen har seks måneders prøvetid, og når vi jobber på tvers av flere lokasjoner kan det noen ganger være nødvendig å reise litt.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Produktledelse, QA/Testing, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
produkteier, regnskap, produktledelse, prosjektledelse, Fremtidens innkreving
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385822330
- Sist endret