Senior prosjektleder for infrastrukturprosjekter og hybride løsninger
Skatteetaten
- Frist 20.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du lede spennende arbeid med etatens hybride skyplattformer?
Vi søker etter en godt erfaren prosjektleder som får ansvaret for å lede prosjekter som skal gjøre større løft med utvikling av plattformer. Etaten har etablert første versjon skyplattform som skal videreutvikles for å støtte de driftsmessige og forretningsmessige behovene. Utvikling av etatens digitale tjenester baseres på et samspill mellom sky og on-prem. Over tid vil etatens digitale tjenester migreres til sky. Målet er å understøtte forretningsdivisjonenes behov for smidigere utvikling og utnyttelse av markedets innovasjonskraft.
Større oppgaver krever samarbeid på tvers av ansvarsområder i etaten. Du vil ha prosjektteam med ansvar for å drive frem arbeidet i et samspill med produktteamene for de ulike områdene. Det er nødvendig å ha erfaring med å lede utvikling av moderne plattformer i store organisasjoner for understøttelse av forretningskritiske funksjoner.
Stillingen er tilknyttet IT-divisjonen som har nærmere 1200 ansatte med mer enn 100 spesialiserte ressurser innen prosjektledelse, endringsledelse, arkitektur, behovsarbeid, test m.m. Det er flere enn 50 tverrfaglige team i prosjekter og linjeorganisasjon for utvikling og forvaltning av IT-løsninger. Vi styrer all utvikling selv og bemanner ledende roller med interne ressurser, men kjøper inn eksterne bistand for å øke kapasiteten på de områdene der det er behov.
Hva går jobben ut på?
- lede prosjektet på daglig basis innenfor rammer satt av styringsgruppen
- kommunikasjon og forankring med toppledelse, medarbeidere og organisasjoner
- følge opp viktige interessenter og leveranser fra produktområder
- utforme gjennomføringsstrategi, planlegge, bemanne og følge opp prosjektets leveranser
- håndtere situasjoner som krever ekstra oppmerksomhet og eventuelt eskalering
- rapportering til etatens ledelse
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- høyere relevant utdanning på bachelor eller masternivå
- erfaring fra utvikling og drift av relevante plattformer som understøtter forretningskritiske funksjoner
- erfaring med infrastruktur og/eller nettverk
- erfaring fra utredningsarbeid med behovsanalyser, løsningsarbeid, konsekvensanalyser, prioriteringer og beslutningsunderlag
- erfaring fra å lede prosjekter med komplekse beslutningsprosesser og interessenthåndtering
- erfaring med anskaffelse og innføring av løsninger i store organisasjoner
Hva ser vi etter hos deg?
- gode kommunikasjonsevner
- god til å forstå og videreformidle
- motiverende og samarbeidsorientert
- leveranseorientert med gjennomslagskraft
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som prosjektleder, med en årslønn mellom 895 500 og 1 025 200 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. Stillingen har seks måneders prøvetid, og noe reisevirksomhet må påregnes.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Flere arbeidssteder: Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - maskinvare, IT - programvare
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Prosjektledelse, Utvikler (generell)
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Prosjektledelse, Plattform, Infrastruktur, Nettverk, Azure
Annonseinformasjon
- FINN-kode 385826034
- Sist endret