Bildegalleri
(1/1)
Temasamling - UNIK! Ender/gjess - A. Palatnik
Til salgs2 657 kr
Beskrivelse
Disse varene er vanskelige finne!
Dette er en vakker samling av tre signerte ender/gjess i lucite laget av Abraham Palatnik.
Hvit kopi
10x9,2x2cm. 30 gram.
Turkis kopi
10x9x1,8cm. 29 gram.
Oker eksemplar
10x9x2cm. 30 gram.
Den brasilianske kunstneren Abraham Palatnik (1928) var grunnleggeren av den teknologiske bevegelsen innen brasiliansk kunst og en pioner i lage kinetiske skulpturer. P slutten av det 40. (1949) skapte han sine frste "Kinekromatiske enheter". Mange optiske eksperimenter fulgte p 1950- og 1960-tallet. Figurene er en del av Artimis-samlingen med hundrevis av forskjellige figurer. De er for det meste dyr, men menneskelige og abstrakte figurer kan ogs finnes i dem.
Abraham Palatnik dde nylig av COVID-19 9. mai 2020 i en alder av 92 r i Rio de Janeiro.
Utmerket stand - knapt brukt med minimale tegn p bruk og alder.
Bilder er en viktig del av beskrivelsen.
Blir nye pakket og sendt i eske.
024
Dette er en vakker samling av tre signerte ender/gjess i lucite laget av Abraham Palatnik.
Hvit kopi
10x9,2x2cm. 30 gram.
Turkis kopi
10x9x1,8cm. 29 gram.
Oker eksemplar
10x9x2cm. 30 gram.
Den brasilianske kunstneren Abraham Palatnik (1928) var grunnleggeren av den teknologiske bevegelsen innen brasiliansk kunst og en pioner i lage kinetiske skulpturer. P slutten av det 40. (1949) skapte han sine frste "Kinekromatiske enheter". Mange optiske eksperimenter fulgte p 1950- og 1960-tallet. Figurene er en del av Artimis-samlingen med hundrevis av forskjellige figurer. De er for det meste dyr, men menneskelige og abstrakte figurer kan ogs finnes i dem.
Abraham Palatnik dde nylig av COVID-19 9. mai 2020 i en alder av 92 r i Rio de Janeiro.
Utmerket stand - knapt brukt med minimale tegn p bruk og alder.
Bilder er en viktig del av beskrivelsen.
Blir nye pakket og sendt i eske.
024
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 385969623 |
---|---|
Sist endret | 22.12.2024, 11:45 |