Rådgiver
Organisasjon
- Frist 12.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Sandnes kommune søker IT-rådgivere
Vi søker nå to dyktige IT-rådgivere til vårt team innen tjenesteforvaltning. Som IT-rådgiver vil du spille en viktig rolle i å sikre stabil og effektiv drift av kommunens IT-tjenester. Du vil jobbe tett med dyktige kolleger i et dynamisk og hektisk miljø.
Hva kan vi tilby deg?
En utfordrende og spennende rolle i et dynamisk og komplekst miljø
Mulighet til å være med å forme fremtidens digitale løsninger
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
Digitalisering og IT
Vi er 23 medarbeidere og én lærling som gir råd, støtte og hjelp innen IT og digitalisering til alle kommunens virksomheter. Digitalisering og IT har fire faggrupper (Støtte og klientforvaltning, Nettverk og infrastruktur, Tjenesteforvaltning og Digitalisering).
Vi skaper fremtidens tjenester - for og sammen med innbyggerne.
Vi forenkler slik at innsatsen brukes der den gir mest verdi.
Arbeidsoppgaver
- Drift, forvaltning og videreutvikling av kommunens applikasjoner, tjenester og integrasjoner.
- Drift og forvaltning av serverinfrastruktur, inkludert IaaS og PaaS-løsninger.
- Forvaltning av løsninger for publisering og tilgjengeliggjøring av applikasjoner og programvare, som Citrix og AVD.
- Feilsøking og problemløsning.
- Samarbeid med interne og eksterne aktører.
- Prosjektdeltakelse ved implementering av nye løsninger.
Kvalifikasjoner
Vi søker nå to dyktige IT-rådgivere til vårt team for tjenesteforvaltning. Du trenger ikke å ha erfaring med alt som er nevnt under ønsket arbeidserfaring og kompetanse. Hvis du har erfaring innen noen av områdene vi leter etter, oppfordrer vi deg til å søke! Vi vil gjøre en samlet vurdering av kandidatene og den totale kompetansen i ansettelsesprosessen.
Du har høyere relevant utdannelse innen IT, relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdannelse.
Ønsket arbeidserfaring og kompetanse:
- Erfaring med Citrix og/eller AVD.
- Scripting og automatisering (PowerShell, Python eller andre relevante språk).
- Drift og forvaltning av sikkerhetsløsninger (backup, HW og SW).
- Drift og forvaltning av infrastruktur og infrastruktur som kode "On-prem" og skytjenester (Azure, Terraform).
- Drift, forvaltning og utvikling av tjenester som Microsoft 365 og Google Workspace.
- Erfaring med feilsøking og problemsløsning.
- Fordel med erfaring fra jobb i store og komplekse miljøer.
- Kontrakts og leverandøroppfølging.
- Identitets og tilgangsstyring.
Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
Personlige egenskaper
Lærevillig og nysgjerrig: IT-verdenen er i stadig endring, og du må være villig til å lære nye ting og holde deg oppdatert på fagfeltet.
Tilpasningsdyktig og fleksibel: Du må kunne tilpasse deg endringer og nye situasjoner.
Proaktiv og løsningsorientert: Du bør være i stand til å identifisere forbedringspotensialer og komme med forslag til løsninger.
Strukturert og systematisk: Du må kunne jobbe strukturert og systematisk for å holde oversikt over oppgaver og prioriteringer.
Serviceinnstilt: Du må ha en positiv holdning og være villig til å hjelpe kolleger og brukere med IT-relaterte utfordringer
Vi tilbyr
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Om arbeidsgiveren
Sandnes kommune er kåret til Norges mest attraktive by i 2022. Visjonen vår er: "Sandnes – i sentrum for framtiden" og verdiene våre er "modig, romslig og sunn". Verdiene våre skal vise igjen hos den enkelte medarbeider og måten vi jobber på.
Sandnes ligger sentralt på Nord-Jæren, og er blant Norges mest folkerike kommuner. Den består av etablerte storby- og tettstedsområder, og er en av fylkets største landbrukskommuner. Vi har idrettsmiljø i norgestoppen, et yrende kulturliv og vakre friluftsområder på rekke og rad. Kommunen kjennetegnes dessuten av et aktivt næringsliv og en sterk kulturhistorie. Sandnes er alt dette og mye mer!
Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort, selv om en har bedt om å bli unntatt offentlighet.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Rådhusgata 1, 4306 Sandnes
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, Systemarkitekt
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 386052827
- Sist endret