Servicemedarbeider, Fantoft omsorgssenter
Bergen kommune
- Frist 12.1.2025
Servicemedarbeider, Fantoft omsorgssenter
Sjelden mulighet og kjekk jobb for servicemedarbeider
Vi har nå en ledig 50 % fast stilling for servicemedarbeider i miljøstuen på Omsorg+. Omsorg+ drives etter prinsippet for hjemmesykepleie.
Stillingen har arbeid hver tredje helg.
Omsorg+ har 40 leiligheter og brukerne leier sine leiligheter. Omsorg+ yter hjemmesykepleie til brukerne som bor der. Miljøstuen er et servicetilbud til brukerne i Omsorg+ hvor det for tiden serveres frokost, middag og kaffe i tillegg til å sørge for aktiviteter for brukerne. Miljøstuen skal være et godt og hyggelig sted for våre brukere å være, det skal være et sted brukerne har lyst å oppholde seg i og søker aktivt til. Dette krever at de ansatte er engasjerte i å skape et aktivt miljø for våre brukere.
Miljøstuen er en del av Omsorg+ sin personal- og arbeidsgruppe. Omsorg+ ledes av avdelingssykepleier. Omsorg+ har også assisterende avdelingssykepleier.
Miljøstuen er for tiden bemannet mandag til fredag klokken 08.00 – 17.00, lørdag og søndag 11.00 – 18.00.
Arbeidsoppgaver
Delta i miljøstuens daglige arbeidsoppgaver, være en god rollemodell og bidra til at institusjonens visjon og mål følges.
· En viktig oppgave vil være å være til stede for brukerne våre, utøve god omsorg og bidra til de opplever mestring, god livskvalitet og har en meningsfull hverdag.
· Du vil ha ansvar for å lage til frokost, varme middag, bake kake til ettermiddagskaffe, dekke på og servere mat til beboerne på en estetisk og presentabel måte, slik at maten er appetittvekkende og ser innbydende
· Du skal hjelpe til under måltidene og bidra til at det er god stemning og ro under måltidene, slik at brukerne opplever måltidene som gode og viktige høydepunkt i hverdagen.
· Du vil også ha ansvar for å klargjøre til neste måltid og sørge for å bidra til at fellesarealet ser presentabelt ut.
· Bidra aktivt til at formålet med miljøstuen blir oppfylt.
· Rydde og vaske i lokalet (miljøstuen, lagrene, personaltoalett og bossjaktområdet).
· Bestille varer i Agresso, betale regninger i Agresso.
· Sette på plass varer og holde orden på logistikken / varebeholdningen.
· Administrere brukere i Profil i forhold til måltider.
· Følge opp brukerne i forhold til ernæring, dokumentere i Profil i forhold til ernæring eller annet som er relevant i forhold til brukerne, gi rapport til pleiepersonell om aktuelle problemstillinger i forhold til brukerne.
· Bidra med å hente og følge brukere til og fra leilighetene ved behov. Sørge for sosial aktivitet i miljøstuen, lage ukentlige aktivitetsplaner.
· Bidra til å sørge for at IK-mat blir overholdt i miljøstuen.
· Andre forefallende oppgaver.
· Man må også kunne være fadder for, og ha ansvar for opplæring til, nyansatte på miljøstuen.
Kvalifikasjoner
· Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse· Du har gjerne bakgrunn fra servicenæringen og / eller helse og omsorg
· Interesse for å yte service og har interesse og omsorg for mennesker og du er imøtekommende overfor pårørende og andre som kommer på besøk
· Ferdigheter innen enkel matservering / tilberedning av måltider og kunne hjelpe brukerne som trenger hjelp i måltidsituasjoner og kunne følge opp brukernes ernæringsplaner
· Bidra til å aktivisere brukere, finne på egnede aktiviteter sammen med brukere og følge brukere ved behov
· Rydde / vaske og holde orden på kjøkken, lagre, fellesareal
· Du har god språklig formidlingsevne, muntlig og skriftlig
· Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse
· Fremmedspråklige søkere må dokumentere språkkompetanse på A2-nivå, både muntlig og skriftlig
· Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse
Personlige egenskaper
Du er positiv, vennlig og imøtekommende, og du kan yte god service overfor brukerne. Du er faglig engasjert og har kompetanse og interesse til å følge opp brukerne i forhold til deres behov. I forhold til arbeidet på miljøstuen har du et særlig fokus på brukernes ernæring. Du har gode evner til samarbeid og kommunikasjon med kollegaer, brukerne og pårørende. Du er stabil, pålitelig, har gode holdninger og er ansvarsfull og bidrar til et godt arbeidsmiljø. Du er engasjert og liker å lære nye ting. Du har gode evner til samarbeid og kommunikasjon med beboere, pårørende og øvrige kollegaer. Du er ryddig og strukturert og evner å planlegge tiden din godt og kan jobbe selvstendig og samarbeide med andre. Du er ryddig og strukturert og har gode evner til å følge med i forhold til varebestilling og annet som krever oppfølging. Du har gode datakunnskaper (kan lære Profil, Outlook og andre relevante programmer) og du er positiv til å lære nye ting. Du er stabil, pålitelig og ansvarsfull. Vi gjør oppmerksom på at en del av arbeidsoppgavene er fysisk krevende.Vi tilbyr
En variert og meningsfull arbeidshverdag i et aktivt miljø. Lyse og trivelige omgivelser. Svært god offentlig kommunikasjon med bybanen like ved.
- Gratis parkering
- Veiledning og personlig utvikling
- Gode pensjonsordninger
- Lønn i stillingskode 6912000 fra kroner 351 200 – 457 700?, avhengig av ansiennitet
Andre opplysninger:
- Stillingsbrøk: 50 %
- Fast
- Antall stillinger: 1
Utdanningsretning: Stillingen krever ikke utdannelse, men erfaring / bakgrunn fra servicenæringen og / eller helse og omsorg vil være en fordel
- Språk: Norsk
Om arbeidsgiveren
- Sted: Øvre Fantoftåsen 56A, 5072 Bergen
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell, Servitør
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Servicemedarbeider, Helse, Bergen, Fantoft
Annonseinformasjon
- FINN-kode 386079187
- Sist endret