Bildegalleri
SOLGT
Dodge Charger
R/T 440/Org RT/Matching motor/Meget pent eks!
1971
3 798 km
Automat
Bensin
Totalpris
699 000 kr
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
1971 Dodge Charger RT!
Dodge Charger har plassert seg godt i historien og er på mange måter den ultimate muskelbilen, og populæriteten til andre generasjon har står seg godt, sikkert mes god hjelp fra både film og tv der den gjennom alle år har blitt tildelt tøffe roller, men til 1971 modellen kom tredje generasjon Charger ut i markedet, og den skiller seg ganske radikalt fra de tre foregående årgangene. på sett og vis en helt annen bil selv om konstruksjon og chassiet fortsatt var "typisk" Mopar med torsjonsfjæring foran og stiv aksel bak i bladfjærer sammen med ett motorrom som så kanskje likt ut som de foregående årene. Men, Chargeren var fortsatt en tøffing og en real muskelbil selv om storhetstiden til muskelbilene var på hell både pga høye forsikringspremier og ikke minst utslippskrav som begynte å snike seg frem. Det igjen medførte både lavere salgstall og mindre fokus på high performance fra bilprodusentene. 1971 ble derfor det siste året man fikk Charger i RT utgave, Road&Track altså. og det ble ikke produsert mer en ca 2800 RT utgaver der 2172 stk hadde Standard RT 440 Magnum motor i kombinasjon med 727 Automatgir, dette er altså en av de. Hemi og Six Pack biler ble laget i betydelig færre eksemplar så dette er sliksett "den ganske vanlige" men alikevell en ganske uvanlig og sjelden muskelbil!
Vårt eksemplar er en ekte RT, med matching motor, pent restaurert og med hovedsaklig Orginalt utsende uten å være 100 % korrekt etter fendertag. Opprinnelig en var denne Butterscotch(gul), men har fått fargen endret til Plum Crazy under restaureringen, en farge som kunne velges som tilvalg og som absolutt kler bilen sammen med sorte RT striper, sort interiør og ikke minst det sorte vinyltaket. Bilen har også fått en Go Wing i etterkant, men utover det er det meste som Orginalt, og det hører med til historien at bilen ble levert med AC og Power Windows fra fabrikk, altså en vellutstyrt Muskelbil i sin tid.
Bilen er restaurert i Norge, med syredyppede skærmer, dører og løse deler, samt sandblåsing, ny lakk, nytt vinyltak osv og det hele fremstår pet og vellholdt.
Enkelt forklart, VIN. WS23 betyr Charger RT, U betyr 440 Magnum motor, 1 er årsmodell 71, A betyr at bilen ble bygget på Lynch Road fabrikken(det resterende er serienummer)
Fender Tag viser dette-
445(440 motort i kombinasjon med automatgir)
045(Sure Grip 8 3/4 bakaksel med 3,23 utveksling)
G11(Tinted Windows)
R31(Rear Speakers)
V2*(Full Vinyl Roof)
G36(Double Racing Mirrors)
L37(Innvendig belysning)
U(bygget for USA-markedet)
C16(Konsoll)
H51(AC)
EL5(Farge Buttersotch, endret til Plum Crazy under restaurering)
D6X9(Bucket seats)
B06(bygget sjette November 1970)
E86(440 Magnum/375hp)
D32(HD automatgir)
Utover det foreligger også Build Sheet I god stand(satt i glass og ramme)
Bilen kom til Norge fra USA våren 2003, restaureringen startet i 2005 og kjørelengde er oppgitt etter restaurering og motoroverhaling da tellerverket ble satt til null etter ferdigstilt restaurering.
Motor har blitt syrevasket, borret opp 0,40 med nye lager, balansert veiv,Ny kam,nye ventilløftere med støtstenger, slipt ventiler, restaurert og overhalt forgasser.
Original AC, oppgradert til ny gass og nylig service på dette.
Girkasse, overhalt og restaurert.
Nytt eksosanlegg.
Alle bensinrør er skiftet
Starter og Dynamo restaurert/overhalt.
Bakaksel, full rens med overhaling og restaurering.
Avbalansert mellomaksel med nye kryss.
Bremser, nye skiver, kaliptere og klosser foran. Nye bremsesko bak, tromler er dreid og alle bremserør/slanger er skiftet samt ny bremsekraftforsterker.
Alt av slitedeler i forstilling ble montert nytt under restaurering.
Karroseriarbeider er utført av karroserimaker Ermannno Martinuzzi.
Karosseriet er syredyppet og slipt ned til blandt stål(taket ble ikke syredyppet)
Tektylbehandlet under.
Ny lakk i Plum Crazy
Interiøret fikk nytt taktrekk, samt overhaling av vakumstyring til varme/luft, nytt teppe satt det orginale rattet Tuff Steering Wheel ble restaurert i Texas. Utover det var det meste av interiøret i god stand.
Ta kontakt for mer info!
Velkommen til Carfreaks AS.
NB! ALLE VÅRE BILER LEVERES MED TILSTANDSRAPPORT!
Åpningstider:
Mandag til fredag: 09.00-17.00
Lørdag: 10.00 - 14.00
Søndag: Etter avtale
Våre selgere er tilgjengelig på telefon også utenfor åpningstidene.
Ståle Pettersen: 477 12 398
Anders Seberg Pettersen: 476 41 094
Finansiering:
Carfreaks AS er stolte samarbeidspartner med AS Finansiering og vi kan tilby gunstig finansiering.
Vi kan tilby opp til 10 års finansiering med 0,- i egenkapital.
Innbytte:
Vi kan også ta innbytte, men vi jobber fortrinsvis med Amcars/Veteran og klassikere.
Vi har mange års erfaring innen bilsalg og har basert oss på å selge biler med entusiast faktor!
Kom innom hos oss i Løten eller ta kontakt for prøvekjøring.
Frakt.
Vi kan tilby frakt på lukket henger.
NB! Les dette!
Vær klar over at de fleste av våre biler er veteraner, klassikere og utpregede hobbybiler. Det er altså biler med lang fartstid, høy alder og de har i de fleste tilfeller blitt reparert, restaurert og modifisert ofte av flere hobbymekanikere og privateiere opp gjennom årene.
Pga. Dette leverer vi aldri veteraner eller modifiserte biler med garanti.
Vi gleder oss til å møte deg!
Det taes Forbehold om feil i annonse
Velkommen til oss!
Dodge Charger har plassert seg godt i historien og er på mange måter den ultimate muskelbilen, og populæriteten til andre generasjon har står seg godt, sikkert mes god hjelp fra både film og tv der den gjennom alle år har blitt tildelt tøffe roller, men til 1971 modellen kom tredje generasjon Charger ut i markedet, og den skiller seg ganske radikalt fra de tre foregående årgangene. på sett og vis en helt annen bil selv om konstruksjon og chassiet fortsatt var "typisk" Mopar med torsjonsfjæring foran og stiv aksel bak i bladfjærer sammen med ett motorrom som så kanskje likt ut som de foregående årene. Men, Chargeren var fortsatt en tøffing og en real muskelbil selv om storhetstiden til muskelbilene var på hell både pga høye forsikringspremier og ikke minst utslippskrav som begynte å snike seg frem. Det igjen medførte både lavere salgstall og mindre fokus på high performance fra bilprodusentene. 1971 ble derfor det siste året man fikk Charger i RT utgave, Road&Track altså. og det ble ikke produsert mer en ca 2800 RT utgaver der 2172 stk hadde Standard RT 440 Magnum motor i kombinasjon med 727 Automatgir, dette er altså en av de. Hemi og Six Pack biler ble laget i betydelig færre eksemplar så dette er sliksett "den ganske vanlige" men alikevell en ganske uvanlig og sjelden muskelbil!
Vårt eksemplar er en ekte RT, med matching motor, pent restaurert og med hovedsaklig Orginalt utsende uten å være 100 % korrekt etter fendertag. Opprinnelig en var denne Butterscotch(gul), men har fått fargen endret til Plum Crazy under restaureringen, en farge som kunne velges som tilvalg og som absolutt kler bilen sammen med sorte RT striper, sort interiør og ikke minst det sorte vinyltaket. Bilen har også fått en Go Wing i etterkant, men utover det er det meste som Orginalt, og det hører med til historien at bilen ble levert med AC og Power Windows fra fabrikk, altså en vellutstyrt Muskelbil i sin tid.
Bilen er restaurert i Norge, med syredyppede skærmer, dører og løse deler, samt sandblåsing, ny lakk, nytt vinyltak osv og det hele fremstår pet og vellholdt.
Enkelt forklart, VIN. WS23 betyr Charger RT, U betyr 440 Magnum motor, 1 er årsmodell 71, A betyr at bilen ble bygget på Lynch Road fabrikken(det resterende er serienummer)
Fender Tag viser dette-
445(440 motort i kombinasjon med automatgir)
045(Sure Grip 8 3/4 bakaksel med 3,23 utveksling)
G11(Tinted Windows)
R31(Rear Speakers)
V2*(Full Vinyl Roof)
G36(Double Racing Mirrors)
L37(Innvendig belysning)
U(bygget for USA-markedet)
C16(Konsoll)
H51(AC)
EL5(Farge Buttersotch, endret til Plum Crazy under restaurering)
D6X9(Bucket seats)
B06(bygget sjette November 1970)
E86(440 Magnum/375hp)
D32(HD automatgir)
Utover det foreligger også Build Sheet I god stand(satt i glass og ramme)
Bilen kom til Norge fra USA våren 2003, restaureringen startet i 2005 og kjørelengde er oppgitt etter restaurering og motoroverhaling da tellerverket ble satt til null etter ferdigstilt restaurering.
Motor har blitt syrevasket, borret opp 0,40 med nye lager, balansert veiv,Ny kam,nye ventilløftere med støtstenger, slipt ventiler, restaurert og overhalt forgasser.
Original AC, oppgradert til ny gass og nylig service på dette.
Girkasse, overhalt og restaurert.
Nytt eksosanlegg.
Alle bensinrør er skiftet
Starter og Dynamo restaurert/overhalt.
Bakaksel, full rens med overhaling og restaurering.
Avbalansert mellomaksel med nye kryss.
Bremser, nye skiver, kaliptere og klosser foran. Nye bremsesko bak, tromler er dreid og alle bremserør/slanger er skiftet samt ny bremsekraftforsterker.
Alt av slitedeler i forstilling ble montert nytt under restaurering.
Karroseriarbeider er utført av karroserimaker Ermannno Martinuzzi.
Karosseriet er syredyppet og slipt ned til blandt stål(taket ble ikke syredyppet)
Tektylbehandlet under.
Ny lakk i Plum Crazy
Interiøret fikk nytt taktrekk, samt overhaling av vakumstyring til varme/luft, nytt teppe satt det orginale rattet Tuff Steering Wheel ble restaurert i Texas. Utover det var det meste av interiøret i god stand.
Ta kontakt for mer info!
Velkommen til Carfreaks AS.
NB! ALLE VÅRE BILER LEVERES MED TILSTANDSRAPPORT!
Åpningstider:
Mandag til fredag: 09.00-17.00
Lørdag: 10.00 - 14.00
Søndag: Etter avtale
Våre selgere er tilgjengelig på telefon også utenfor åpningstidene.
Ståle Pettersen: 477 12 398
Anders Seberg Pettersen: 476 41 094
Finansiering:
Carfreaks AS er stolte samarbeidspartner med AS Finansiering og vi kan tilby gunstig finansiering.
Vi kan tilby opp til 10 års finansiering med 0,- i egenkapital.
Innbytte:
Vi kan også ta innbytte, men vi jobber fortrinsvis med Amcars/Veteran og klassikere.
Vi har mange års erfaring innen bilsalg og har basert oss på å selge biler med entusiast faktor!
Kom innom hos oss i Løten eller ta kontakt for prøvekjøring.
Frakt.
Vi kan tilby frakt på lukket henger.
NB! Les dette!
Vær klar over at de fleste av våre biler er veteraner, klassikere og utpregede hobbybiler. Det er altså biler med lang fartstid, høy alder og de har i de fleste tilfeller blitt reparert, restaurert og modifisert ofte av flere hobbymekanikere og privateiere opp gjennom årene.
Pga. Dette leverer vi aldri veteraner eller modifiserte biler med garanti.
Vi gleder oss til å møte deg!
Det taes Forbehold om feil i annonse
Velkommen til oss!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Dodge
- Modell
- Charger
- Modellår
- 1971
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 281 hk
- Slagvolum
- 7,2 l
- Kilometerstand
- 3 798 km
- Girkasse
- Automat
- Maksimal tilhengervekt
- 908 kg
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 780 kg
- Seter
- 5
- Dører
- 2
- Farge
- Gul
- Interiørfarge
- Sort
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- C-71440
- Chassis nr. (VIN)
- 0000WS23U1A130648
- 1. gang registrert
- 25.11.1970
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.