Account Manager
Mediq Norge
- Frist 12.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Account Manager i Mediq
Er du en entreprenør og trives med både operativt og strategisk kundearbeid?
Har du et analytisk tankesett, og høy passion og driv for å få ut potensial i din egen kundeportefølje? Hvis du i tilegg har kjennskap til eller erfaring fra helsesegmentet kan dette være en spennende mulighet for deg. Vi ser nå etter en Account Manager til å bygge opp et nytt forretningsområde sammen med gode kollegaer i Mediq Norge.
I rollen som Account Manager vil du være en viktig brikke i vekstreisen til Mediq Norge. Du vil få P&L ansvar og fullt eierskap til å skape resultater og utvikling i det definerte kundesegmentet. Vi har over tid analysert markedssegmentene Sport, DiY og Elektro og sammen med sterke produkter satser vi nå for full fart og har store vekstambisjoner både på kort og lang sikt. Du vil få ansvaret for å videreutvikle eksisterende portefølje og ikke minst utvikle nye. Denne rollen kombinerer operativt og strategisk arbeid og for å lykkes tror vi du må være uredd som type og evne å drive oppsøkende salg, samtidig som du tar initiativ til å utforske vekstmuligheter i å bygge større kontoer eller helt nye kunder. Du vil bidra til å utvikle og gjennomføre strategier, samtidig som du vil ha et operativt fokus på å sikre budsjettoppnåelse og kundelojalitet.
Arbeidshverdagen din vil blant annet bestå av:
- Identifisere og prioritere vekstmuligheter, forme kommersiell strategi og lage langsiktige planer for merkevarebygging av Mediq mot relevant kundegruppe
- Drive nysalg mot nye markedssegmenter og kunder, med stort fokus på Sport, elektro og DiY
- Operativt følge opp og utvikle både nye og eksisterende kundeportefølje og nøkkelkunder
- Søke etter og ta tak i muligheter hos nye og eksisterende kunder og segmenter
- Planlegging og gjennomføring av kommersielle aktiviteter for å øke handlekurv, oppsalg og kryss salg
- Legge plan for produkt opplæring og nødvendig trening av kunder
- Analysearbeid for å bygge gode businesscaser internt og eksternt
- Ansvarlig for pris og profitt
For å lykkes og trives i rollen tror vi du lærer raskt, og har et strategisk perspektiv med fokus på løsninger og muligheter for økt forretning. Erfaring fra salgsarbeid, gjerne innenfor helsesektoren er en fordel. God økonomi- og forretningsforståelse er viktig da denne rollen vil kreve at du evner å se sammenhenger i komplekst materiale, og kan utføre analyser og business caser som grunnlag for dine prioriteringer. Du er kjent for å være strukturert, har evnen til å planlegge aktiviteter, forankre og få med deg andre. Du er en humørfylt og positiv person med god evne til å skape tillit, motivere og følge opp både kolleger, team og kunder.
Vi ser for oss at du har følgende bakgrunn:
- Relevant høyere utdannelse innen Økonomi, ledelse, markedsføring
- Positivt med kjennskap til eller bakgrunn fra retail (Sport, Elektro) med interesse for helse
- Min 2-3 års erfaring som salg eller lignende kommersiell rolle
- Forståelse for B2Bsalg, innenfor storkunde/Retail/Grossist og kjedeavtalehåndtering
- Erfaring med å drive salgsprosesser, forhandlinger og forretning, og kan vise til gode resultater
- God forståelse for økonomi, pris- og marginkalkulasjoner
- Erfaring med markedet i Norge og Sverige, og å jobbe i internasjonale miljøer med flere interessenter på gruppenivå, regionalt og lokalt er fordel
- Gode digitale ferdigheter og erfaring med digitale kundeverktøy og salg/treningsplattformer
Hva kan vi tilby?
- En spennende og utfordrende rolle i et internasjonalt selskap med sterk vekst i Norge
- Muligheten til å utvikle og implementere strategiske initiativer som har en direkte innvirkning på vår suksess.
- Et dynamisk arbeidsmiljø med engasjerte kolleger,
- Konkurransedyktige betingelser og muligheter for personlig og profesjonell utvikling.
Høres dette interessant ut? Hvis du er klar for å ta neste steg i din karriere og bli en del av et selskap som verdsetter innovasjon, samarbeid og kundetilfredshet, ønsker vi å høre fra deg! Mediq har valgt The Assessment Company som partner i rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål kan du kontakte Fredrik Boldt på tlf. 974 03 134, Nathalie Brandal på tlf: 479 21 110 eller vis din interesse ved å sende oss din CV og søknad innen søknadsfrist 12 januar.
Om arbeidsgiveren
Mediq Norge AS er en ledende leverandør av medisinsk utstyr, forbruksmateriell og tjenester til offentlige og private institusjoner og bedrifter i Norge. Vi betjener primærhelsetjenesten, offentlige sykehus, private klinikker og legekontor. I tillegg leverer vi førstehjelpsutstyr gjennom et stort antall forhandlere, samt beredskapsløsninger i det internasjonale nødhjelpsmarkedet. Mediq Norge AS er en betydelig leverandør av utstyr til det norske Forsvaret og har vært sentral i oppbyggingen av de medisinske løsningene Forsvaret i dag bruker i internasjonale operasjoner.
Mediq Norge er i dag en del av det internasjonale Mediq-konsernet, som er representert i 13 land. Selskapet har en ledende posisjon som leverandør av medisinsk utstyr og tjenester. Mediq ble stiftet i 1899 og har ca. 3000 ansatte globalt. Hovedkontoret ligger i Utrecht, Nederland. I Norge er vi i overkant av 90 medarbeidere. Mediq har siden 2013 vært eid av det amerikanske private equity selskapet Advent International.
- Sektor: Privat
- Sted: Brynsveien 14, 0667 Oslo
- Bransje: Annet, Grossisthandel import/eksport, Medisinsk utstyr og rekvisita
- Stillingsfunksjon: Analyse, Forretningsutvikling og strategi, Salg
Nøkkelord
P&L, Strategi, Salg, Retail, Forhandling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 386088137
- Sist endret