Bildegalleri
(1/1)
Riccardo Galli (1869–1944) - Scena di corte francese
Til salgs9 471 kr
Beskrivelse
Samlermaleri
\r
Riccardo Galli (Milano, 1869 Barzio, 1944)
\r
Fransk hoffscene
\r
Periode: 1920/1930
\r
Autentisk verk / ledsaget av sertifisering i henhold til loven - kommer fra et kjent kunstgalleri i Milano - * Verket er signert, signaturen er delvis dekket av passet par tout
\r
Akvarell p papir i en eksepsjonell moderne oval, forgylt ramme
\r
Maler stilte ut p Torino Quadrennial og andre utstillinger i Roma og Firenze samt p Venezia-biennalen - forfatter stilt ut i italienske museer
\r
Riccardo Galli ble fdt i Milano 22. juli 1869 i en familie med piemontesisk opprinnelse. Han deltok p kurs ved Brera Academy under veiledning av Giuseppe Bertini og jobbet frst som illustratr, og samarbeidet med italienske og utenlandske utgivere og aviser - startet med "La Lettura", regissert av Giuseppe Giacosa - og produserte ogs reklameplakater.
\r
Siden 1895 har han jevnlig deltatt i de rlige utstillingene til Det faste Selskap og Kunstnerfamilien, hovedsakelig med oljelandskap og pastellfigurstudier; han ble ogs tatt opp til de trerige Brera-utstillingene med det store Portrait of a Lady in Pastell (1897), som viser hans kone Mira Rossi (som han fikk barna Maria og Emilio med), og portrettene, ogs i pastell, av Marchesa Eva Parravicini- Persia Messa og fru Lina Pontevia Germani (1900). Oppdraget av oljebildet til Vittorio Emanuele III av Milan kommune (1901) akkrediterer ham definitivt som en moteriktig portrettist: i lpet av rene uddeliggjorde han mange eksponenter for den milanesiske overklassen, inkludert Ada Luisa Binda (1903), Enrichetta Cagnola Damia (1904), Enrico Zonda (1908), Irene Falck Bertarelli (1907), Zina Moratti (1913), Giovanna Bernocchi (1914), Claire Silva Odetti di Marcorengo (1921), Alfonso Bernasconi og Ida Peluso Bernasconi (1920) og igjen Fidy Guastalla, Achille Pini, Francesco Pasquinelli, Ferdinando Taccioli, Felice Bisleri Pigna, Princess du Tine de Vre, Paola Fratino, Enrico Leuthold.
\r
Samtidig fullfrte han ogs noen gratulasjonsportretter for de viktigste ambrosiske sykehus- og velferdsinstitusjonene: for Ospedale Maggiore de av Paolo Beretta (1901), Enrico Zonda (1915), Roberto Perego (1934), Paolo Scanziani og Maria Melocchi Scanziani ( 1936), Nan Parravicini fra Persia (1938), Filippo Mezzi (1941), for veldedighetskongregasjonen (n ved ASP Golgi-Redaelli) de av Carlo Giulio Trolliet (1903) og Pompeo Confalonieri (1908), for Institute of the Blind bildene til Antonietta Maderni (1905), Maddalena Maderni Trombini (1905), Soave Besana (1921) ) og Alfonso Bernasconi (1925) og for Pio Albergo Trivulzio Institute, Martinitt og Stelline den av Carlo Sesana (1941).
\r
I 1906 deltok han p nasjonalutstillingen i Milano med det store lerretet Happiness in a nook, bestemt til Casa degli Italiani i Buenos Aires og pastellene Portrait of a little girl og Portrait of Miss Fanny Mangili; etterfulgt av Brera National Biennales with Portrait of a Lady (1908), Nell'orto (1910), Portrait of Mrs. Annie Cirla Imperatori (1912), Between the old houses of Hospenthal and the Portrait of Countess Gabriella Sottocasa Levi ( 1914), Portrett av barna Romualdo og Ida Borletti (1918), In tranvai (1923), On the rock og Portrait of Mr. Reiser (1925)
\r
Han stilte ogs ut p Torino Quadrennials og andre utstillinger i Roma og Firenze, s vel som p Venezia-biennalene: p sistnevnte presenterte han Ritratto (1907), Portrait of Mary De Nicola (1914), Cingallegre (1920), kjpt av Vittorio Emanuele III, Gull og bltt (1922), Penumbra (1924), som ble en del av Georgiadis-samlingen i Trieste, oktober langs Seinen (1926).
\r
I 1911 var han blant grunnleggerne av Societ degli Acquarellisti Lombardi sammen med Paolo Sala og Filippo Carcano, mens han i etterkrigstiden promoterte familien Meneghina, hvor han ogs prvde seg som poet og skuespiller i det milanesiske folkesprket. .
\r
Riccardo Galli dde 12. mars 1944 i Barzio, i Vallassina, hvor han oppholdt seg under andre verdenskrig.
\r
Autentisk verk / Signert / med ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Ml: 44 x 34 cm i en elegant og moderne gullramme
Akvarell: 36 x 27 cm
\r
\r
*rammen p bildet vil bli vedlagt som gave, eventuelle klager angende rammens tilstand vil ikke bli tatt i betraktning, heller ikke transportskader knyttet til rammen.
\r
Forsikret frakt / sikkerhetsemballasje
\r
Riccardo Galli (Milano, 1869 Barzio, 1944)
\r
Fransk hoffscene
\r
Periode: 1920/1930
\r
Autentisk verk / ledsaget av sertifisering i henhold til loven - kommer fra et kjent kunstgalleri i Milano - * Verket er signert, signaturen er delvis dekket av passet par tout
\r
Akvarell p papir i en eksepsjonell moderne oval, forgylt ramme
\r
Maler stilte ut p Torino Quadrennial og andre utstillinger i Roma og Firenze samt p Venezia-biennalen - forfatter stilt ut i italienske museer
\r
Riccardo Galli ble fdt i Milano 22. juli 1869 i en familie med piemontesisk opprinnelse. Han deltok p kurs ved Brera Academy under veiledning av Giuseppe Bertini og jobbet frst som illustratr, og samarbeidet med italienske og utenlandske utgivere og aviser - startet med "La Lettura", regissert av Giuseppe Giacosa - og produserte ogs reklameplakater.
\r
Siden 1895 har han jevnlig deltatt i de rlige utstillingene til Det faste Selskap og Kunstnerfamilien, hovedsakelig med oljelandskap og pastellfigurstudier; han ble ogs tatt opp til de trerige Brera-utstillingene med det store Portrait of a Lady in Pastell (1897), som viser hans kone Mira Rossi (som han fikk barna Maria og Emilio med), og portrettene, ogs i pastell, av Marchesa Eva Parravicini- Persia Messa og fru Lina Pontevia Germani (1900). Oppdraget av oljebildet til Vittorio Emanuele III av Milan kommune (1901) akkrediterer ham definitivt som en moteriktig portrettist: i lpet av rene uddeliggjorde han mange eksponenter for den milanesiske overklassen, inkludert Ada Luisa Binda (1903), Enrichetta Cagnola Damia (1904), Enrico Zonda (1908), Irene Falck Bertarelli (1907), Zina Moratti (1913), Giovanna Bernocchi (1914), Claire Silva Odetti di Marcorengo (1921), Alfonso Bernasconi og Ida Peluso Bernasconi (1920) og igjen Fidy Guastalla, Achille Pini, Francesco Pasquinelli, Ferdinando Taccioli, Felice Bisleri Pigna, Princess du Tine de Vre, Paola Fratino, Enrico Leuthold.
\r
Samtidig fullfrte han ogs noen gratulasjonsportretter for de viktigste ambrosiske sykehus- og velferdsinstitusjonene: for Ospedale Maggiore de av Paolo Beretta (1901), Enrico Zonda (1915), Roberto Perego (1934), Paolo Scanziani og Maria Melocchi Scanziani ( 1936), Nan Parravicini fra Persia (1938), Filippo Mezzi (1941), for veldedighetskongregasjonen (n ved ASP Golgi-Redaelli) de av Carlo Giulio Trolliet (1903) og Pompeo Confalonieri (1908), for Institute of the Blind bildene til Antonietta Maderni (1905), Maddalena Maderni Trombini (1905), Soave Besana (1921) ) og Alfonso Bernasconi (1925) og for Pio Albergo Trivulzio Institute, Martinitt og Stelline den av Carlo Sesana (1941).
\r
I 1906 deltok han p nasjonalutstillingen i Milano med det store lerretet Happiness in a nook, bestemt til Casa degli Italiani i Buenos Aires og pastellene Portrait of a little girl og Portrait of Miss Fanny Mangili; etterfulgt av Brera National Biennales with Portrait of a Lady (1908), Nell'orto (1910), Portrait of Mrs. Annie Cirla Imperatori (1912), Between the old houses of Hospenthal and the Portrait of Countess Gabriella Sottocasa Levi ( 1914), Portrett av barna Romualdo og Ida Borletti (1918), In tranvai (1923), On the rock og Portrait of Mr. Reiser (1925)
\r
Han stilte ogs ut p Torino Quadrennials og andre utstillinger i Roma og Firenze, s vel som p Venezia-biennalene: p sistnevnte presenterte han Ritratto (1907), Portrait of Mary De Nicola (1914), Cingallegre (1920), kjpt av Vittorio Emanuele III, Gull og bltt (1922), Penumbra (1924), som ble en del av Georgiadis-samlingen i Trieste, oktober langs Seinen (1926).
\r
I 1911 var han blant grunnleggerne av Societ degli Acquarellisti Lombardi sammen med Paolo Sala og Filippo Carcano, mens han i etterkrigstiden promoterte familien Meneghina, hvor han ogs prvde seg som poet og skuespiller i det milanesiske folkesprket. .
\r
Riccardo Galli dde 12. mars 1944 i Barzio, i Vallassina, hvor han oppholdt seg under andre verdenskrig.
\r
Autentisk verk / Signert / med ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Ml: 44 x 34 cm i en elegant og moderne gullramme
Akvarell: 36 x 27 cm
\r
\r
*rammen p bildet vil bli vedlagt som gave, eventuelle klager angende rammens tilstand vil ikke bli tatt i betraktning, heller ikke transportskader knyttet til rammen.
\r
Forsikret frakt / sikkerhetsemballasje
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 386130657 |
---|---|
Sist endret | 24.12.2024, 12:34 |