Bildegalleri
(1/1)
Antonio Di Viccaro (1935) - Roma
Til salgs94 714 kr
Beskrivelse
Den kunstneriske veien til Antonio Di Viccaro, en sammenhengende og flsom landskapsmaler, opprinnelig fra Castelforte, Latina, er preget av et sentralt, sterkt og skarpt element: farge, den absolutte hovedpersonen i hele hans skapelse. Han definerer seg selv som en maler og bekrefter seg selv som sdan langs hans vei, fordi hans materielle og plastiske arbeid er laget nettopp av farger, en rdende tilstedevrelse, hvis resultat over tid vil demonstrere tilegnelsen og vedtakelsen av en presis koloristisk forskning. En lidenskap oppdaget i veldig ung alder, et medfdt talent som senere ble til mestring, takket vre en karriere laget av studier, stahet og arbeid.
Til dags dato har Di Viccaro en konsolidert og vellykket kunnskap om "maleri", fdt fra farger og nr det kommer til det, i en naturlig og markert sti, der spatelen, hans favorittverkty, skaper og transformerer en tilsynelatende kjent virkelighet p lerretet og allerede erfart, omformet og vekket opp igjen av berringen hans. Han vil bekrefte bruken av spatelen, i en god del av karrieren, en teknikk som brukes av f landskapsarkitekter i Italia, for skape en personlig og gjenkjennelig stil: fargeblokker, til og med vilkrlig plassert sammen, med bemerkelsesverdig visuell og flelsesmessig pvirkning.
Stilt overfor dens utsikt, slret av skjelvende vann, de trange gatene blinker av farger og lys, blir brukeren frst lamsltt, nesten sltt; yet undersker landskapet, flt og tolket av kunstneren, i en ny, moderne toneart, hvor gult kombineres med bltt, rdt med rosa, i en kontrast som skaper forening. Du er klar over materie, sansene dine beveges. Fargen blender, noen steder er oljen s sjenerst spredt p lerretet at du nesten vil ta p det, til tider har du flelsen av hre bruset fra vannet i et stormfullt hav farget med en skyggefull bl, eller av kjrtegne de overlappende slrene i en mild innsj. Da er det detaljen, oppmerksomheten p detaljer som vekker oppmerksomhet. Vinduer badet i et sterkt, men betryggende lys, blomster som ligger blant de livlige smugene, der menneskeskikkelsen sjelden er representert, med naturen, livet og kjrligheten til skjnnheten som hovedpersoner.
Di Viccaro fler naturen, han har gjort landskapet til sitt eget, som kommer frem i lyset gjennom dets internalisering, i en prosess med re-elaboration som blir tydelig i yeblikket av verkets utfrelse. Landskapet er fullt av optimisme, selv nr lerretet viser et scenario i skumringen, fordi lyset allerede har manifestert seg, tidsmessig forutgende og allerede eksisterende. Farger er et middel til utve en direkte innflytelse p sjelen, antyder abstraksjonismens far, V. Kandinsky, arbeidet til Antonio Di Viccaro nr eksplisitt ynene, men styrken ligger i ogs klare g videre, spennende og involvere sjelen av brukeren.
Til dags dato har Di Viccaro en konsolidert og vellykket kunnskap om "maleri", fdt fra farger og nr det kommer til det, i en naturlig og markert sti, der spatelen, hans favorittverkty, skaper og transformerer en tilsynelatende kjent virkelighet p lerretet og allerede erfart, omformet og vekket opp igjen av berringen hans. Han vil bekrefte bruken av spatelen, i en god del av karrieren, en teknikk som brukes av f landskapsarkitekter i Italia, for skape en personlig og gjenkjennelig stil: fargeblokker, til og med vilkrlig plassert sammen, med bemerkelsesverdig visuell og flelsesmessig pvirkning.
Stilt overfor dens utsikt, slret av skjelvende vann, de trange gatene blinker av farger og lys, blir brukeren frst lamsltt, nesten sltt; yet undersker landskapet, flt og tolket av kunstneren, i en ny, moderne toneart, hvor gult kombineres med bltt, rdt med rosa, i en kontrast som skaper forening. Du er klar over materie, sansene dine beveges. Fargen blender, noen steder er oljen s sjenerst spredt p lerretet at du nesten vil ta p det, til tider har du flelsen av hre bruset fra vannet i et stormfullt hav farget med en skyggefull bl, eller av kjrtegne de overlappende slrene i en mild innsj. Da er det detaljen, oppmerksomheten p detaljer som vekker oppmerksomhet. Vinduer badet i et sterkt, men betryggende lys, blomster som ligger blant de livlige smugene, der menneskeskikkelsen sjelden er representert, med naturen, livet og kjrligheten til skjnnheten som hovedpersoner.
Di Viccaro fler naturen, han har gjort landskapet til sitt eget, som kommer frem i lyset gjennom dets internalisering, i en prosess med re-elaboration som blir tydelig i yeblikket av verkets utfrelse. Landskapet er fullt av optimisme, selv nr lerretet viser et scenario i skumringen, fordi lyset allerede har manifestert seg, tidsmessig forutgende og allerede eksisterende. Farger er et middel til utve en direkte innflytelse p sjelen, antyder abstraksjonismens far, V. Kandinsky, arbeidet til Antonio Di Viccaro nr eksplisitt ynene, men styrken ligger i ogs klare g videre, spennende og involvere sjelen av brukeren.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 386130665 |
---|---|
Sist endret | 24.12.2024, 12:34 |