Bildegalleri
(1/1)
Antonio Sciacca (1957) - Omaggio a Priapo - XL format
Til salgs23 683 kr
Beskrivelse
Vakkert maleri av mesteren Antonio Sciacca som viser en adelskvinne som holder et speil, et maleri som tilhrer storbybevegelsen, med gigantiske dimensjoner som mler 140x100 komplett med fotoautentisering. Et verk av sjelden skjnnhet og sjelden tilgjengelighet med tanke p at maleriene til storbystrmmen er de mest ettertraktede og de dyreste av produksjonen, etter min mening bekrefter jeg at disse maleriene n er utilgjengelige, s vel som en trygg investering. Jeg husker ogs at maestroen kan skilte med to Venezia-biennaler i sin lange kunstneriske karriere. Noen historiske notater: METROPOLISME den andre Historie a
redigert av Achille Bonito Oliva
Stallen til Palazzo Ruspoli
24. mars 2. april 2012
Fredag 23. mars 2012 kl. 18.00 pner utstillingen "METROPOLISMO, den andre historien" i Roma p Scuderie of Palazzo Ruspoli, som vil vre pen fra 24. mars til 2. april 2012.
Kuratert av Achille Bonito Oliva og sponset av Institutt for kulturpolitikk og historiske senter i Romas hovedstad, sporer antologien den historiske perioden fra 1980-tallet til 2010 gjennom 50 verk som vitner om det leselige, syntetiske og engasjerende billedsprket til kunstnerne i Metropolism. .
Det er tre hovedseksjoner: 80-tallet, 90-tallet og 2000-tallet. Et spesielt rom vil i stedet bli viet til noen vitnesbyrd knyttet til dette billedprosjektet som ble fdt i juni 1987, da noen kunstnere - identifiserte felles innhold i deres. verk de definerer en billedpoetikk rettet mot observasjon av sosial atferd. Underskriverne av Metropolism Manifesto er: Nico Paladini, Carlos Grippo, Antonio Sciacca og Timur Incedaiy. I tillegg til lerretene deres, inkluderer utstillingen ogs verk av Carlo Frisardi, Giampiero Malgioglio, Stefano Solimani, Angelina Kuzmanovic, Bruce Atherton, Mirko Pagliacci og Enrico Angelini.
Fra 1980-tallet - en epoke med tilfeldig eufori mot det overfldige - vitner billedsprket til Metropolism, gjennom en fornyet ikonografisk relevans, om de store hendelsene og kollektive fenomenene i disse rene, opp til de mest aktuelle atferdene og problemene. Den billedlige bevegelsen Metropolism hadde sin frste offisielle begivenhet 3. juni 1993, da davrende president for Roma Quadrennial Alberto Sughi innviet utstillingen "Metropolism, images and reflections of the new pictorial movement". Deretter slapp medieopprret fra Metropolismo ikke unna Achille Bonito Oliva, som 12. januar 1995 i Madrid, ved det italienske kulturinstituttet, i anledning utstillingen med samme navn, presenterte sitt bind "Metropolismo, tilsynelatende verdi" , der han teoretiserer bevegelse. Den autoritative kritikeren identifiserer ogs forskjellene i denne billedstrmmen sammenlignet med amerikansk popkunst: de kommersielle referansene til sistnevnte ser ut til kun ha estetiske forml, mens Metropolism pner for en kritisk sammenligning med de gylne bildene av forbrukersamfunnet. Som Bonito Oliva skriver: ... Metropolismens europeiske karakter str i kontrast til den informative pragmatismen til mye angelsaksisk kunst gjennom restaureringen av en syntetisk og reflekterende dimensjon til maleriet.
Og det er igjen Bonito Oliva som identifiserer Metropolism som fullfrelsen av Transavantgarde: ...the artists of Metropolism tok absolutt hensyn til det disinhibiting bidraget til Transavantgarde som kraftfullt reetablerte bruken av maleri i konteksten av samtid... . Denne utstillingen har til hensikt underske sammenhengen mellom de to bevegelsene. Dette maleriet har vrt utstilt p flere utstillinger nevnt ovenfor. Forsendelsen spores og forsikres derfor kan den bli litt dyrere p grunn av forsikringen som dekker eventuelle skader forrsaket under transport, maleriet vil bli profesjonelt pakket.
redigert av Achille Bonito Oliva
Stallen til Palazzo Ruspoli
24. mars 2. april 2012
Fredag 23. mars 2012 kl. 18.00 pner utstillingen "METROPOLISMO, den andre historien" i Roma p Scuderie of Palazzo Ruspoli, som vil vre pen fra 24. mars til 2. april 2012.
Kuratert av Achille Bonito Oliva og sponset av Institutt for kulturpolitikk og historiske senter i Romas hovedstad, sporer antologien den historiske perioden fra 1980-tallet til 2010 gjennom 50 verk som vitner om det leselige, syntetiske og engasjerende billedsprket til kunstnerne i Metropolism. .
Det er tre hovedseksjoner: 80-tallet, 90-tallet og 2000-tallet. Et spesielt rom vil i stedet bli viet til noen vitnesbyrd knyttet til dette billedprosjektet som ble fdt i juni 1987, da noen kunstnere - identifiserte felles innhold i deres. verk de definerer en billedpoetikk rettet mot observasjon av sosial atferd. Underskriverne av Metropolism Manifesto er: Nico Paladini, Carlos Grippo, Antonio Sciacca og Timur Incedaiy. I tillegg til lerretene deres, inkluderer utstillingen ogs verk av Carlo Frisardi, Giampiero Malgioglio, Stefano Solimani, Angelina Kuzmanovic, Bruce Atherton, Mirko Pagliacci og Enrico Angelini.
Fra 1980-tallet - en epoke med tilfeldig eufori mot det overfldige - vitner billedsprket til Metropolism, gjennom en fornyet ikonografisk relevans, om de store hendelsene og kollektive fenomenene i disse rene, opp til de mest aktuelle atferdene og problemene. Den billedlige bevegelsen Metropolism hadde sin frste offisielle begivenhet 3. juni 1993, da davrende president for Roma Quadrennial Alberto Sughi innviet utstillingen "Metropolism, images and reflections of the new pictorial movement". Deretter slapp medieopprret fra Metropolismo ikke unna Achille Bonito Oliva, som 12. januar 1995 i Madrid, ved det italienske kulturinstituttet, i anledning utstillingen med samme navn, presenterte sitt bind "Metropolismo, tilsynelatende verdi" , der han teoretiserer bevegelse. Den autoritative kritikeren identifiserer ogs forskjellene i denne billedstrmmen sammenlignet med amerikansk popkunst: de kommersielle referansene til sistnevnte ser ut til kun ha estetiske forml, mens Metropolism pner for en kritisk sammenligning med de gylne bildene av forbrukersamfunnet. Som Bonito Oliva skriver: ... Metropolismens europeiske karakter str i kontrast til den informative pragmatismen til mye angelsaksisk kunst gjennom restaureringen av en syntetisk og reflekterende dimensjon til maleriet.
Og det er igjen Bonito Oliva som identifiserer Metropolism som fullfrelsen av Transavantgarde: ...the artists of Metropolism tok absolutt hensyn til det disinhibiting bidraget til Transavantgarde som kraftfullt reetablerte bruken av maleri i konteksten av samtid... . Denne utstillingen har til hensikt underske sammenhengen mellom de to bevegelsene. Dette maleriet har vrt utstilt p flere utstillinger nevnt ovenfor. Forsendelsen spores og forsikres derfor kan den bli litt dyrere p grunn av forsikringen som dekker eventuelle skader forrsaket under transport, maleriet vil bli profesjonelt pakket.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 386407851 |
---|---|
Sist endret | 27.12.2024, 16:45 |