Volvo FL10 Brøyterigget 4x4 +2 Tippbil med kran og automatgir!
Beskrivelse
Svært sjelden Volvo lastebil med ekte 4x4! Kranbil, tippbil, brøytebil, planbil, denne bilen kan fylle mange oppgaver! Ved interesse ring 90996643. Jeg reduserer prisen med 20.000 kr hver tredje dag, holder ikke av bilen men selger til den første som kommer og kjøper.
Eu godkjent i september 2024, neste EU kontroll i oktober 2025. Kun kjørt 50 km siden Eu kontrollen.
Brøyterigget 4x4+2. Den har innkoblingsbar drift på framakselen, drift på bakaksel, samt løfteboggi med luftfjæring. Kombinert med innkoblingsbar sperre både på framakselen og bakakselen gir dette en utrolig fremkommelighet! Den har automat og cruisekontroll. Dette er en ekte automatgirkasse, ikke manuell kasse med automatisk clutch.
Bilen ble bestilt ny av Harstad kommune, og har gått hele livet i Nord-Norge helt frem til Juli 2024. Dette betyr at det er relativt lite rust da den stort sett har gått på saltfrie veier.
Det ble tatt full service til en kostnad av 85.000 kr hos Volvo i Alta i mai 2024 hvor det ble byttet alt av olje og filter både på motor, girkasse og differensial. Det ble også byttet bremseband foran. Den er bare kjørt 2500 km etter service. Det er også nye bremsesylindre både foran og bak, samt nye støtdempere foran og ny støtdemper bak.
Gode godkjente vinterdekk med 3PMSF merking på framaksel, gode M+S dekk på bakaksel og boggiaksel (ikke krav om 3PMSF på boggi) Det medfølger 4 ekstra vinterdekk til drivaksel med godt mønster og 3PMSF merking.
Det ligger 4 kjettinger i bilen, 2 lett og 2 vanlige. Disse er ikke testet av meg, men ser ut til å være i god stand.
Brøyterigget med hydraulisk uttak fremme og i tillegg hydraulisk uttak bak til saltspreder og annet utstyr. Hydraulisk strølem bak.
HMF 1153 K2 kran med radiostyrt fjernkontroll som løfter 1325 kg på 7,95 meter og 2450 kg på 4,45 meter. Hydrauliske støttelabber. Uttak for ekstrahydraulikk på kranbommen. Sist sertifisert frem til november 2022.
Kassen er dobbeltbunnet og har opplegg for varme i kassen. Dette er koblet bort nå, men kan med enkle grep kobles inn igjen. Kassen kan også brukes til frakt av gravemaskin og utstyr da den har innfelte surrekroker. Nedfellbare aluminiumslemmer. Bakerste lemmen er en topphengslet strølem.
Tenkt brukt til skogsdrift, men endring i planene gjør at jeg ikke har bruk for den likevel. Bilen er ikke strøken men kan benyttes som en grei bruksbil som den er, eller gjøres om til en strøken bruksveteran med litt ekstra stell og omsorg. Den er veteran om 2 år.
Noen av surrekrokene i kassen må byttes da de er knekt. Turteller virker ikke. Bilen varsler om feil på glødeplugger men dette har liten praktisk betydning da bilen starter problemfritt i 15 minusgrader. Diverse skrammer og skavanker i karosseriet og kassen er det naturligvis. Hengerfestet er koblet bort for å få rimeligere vektårsavgift, men kan kobles inn igjen ved behov.
Spesifikasjoner
- Kjøretøygruppe
- Tippbil
- Effekt
- 320 Hk
- Sylindervolum
- 10 l
- Totalvekt
- 26 000 kg
- Akseltype
- 6x4
- Fjærtype foran
- Parabel
- Fjærtype bak
- Parabel
- Bakløft
- Nei
- Nyttelast
- 11 525 kg
- Hyttetype
- Lang
- Antall seter
- 2
- Kjøretøyet står i
- Norge
- Reg.nr.
- Yz41860
- Chassis nr. (VIN)
- YV2F4B9B7VA263625
- 1. gang registrert
- 10.01.1997
Utstyr
- Boggi -akselløft
- Diff. sperre
- Ekstralys
- Klimakontroll
- Kraftuttak
- Tipp hydraulikk
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.