Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 39821 - Diesel lokomotiv (1) - V200 150 Full lyd - DB
Til salgs2 358 kr
Beskrivelse
Mrklin H0 - 39821 - Diesellokomotiv - BR V200, Digital med lyd - DB
Firmanummer: V200 150
2 aksler drevet
Front-/endebelysning avhengig av kjreretningen (digitalt omskiftelig)
Digital adresse: 22 Motorola-dekoder med dip-brytere
Digitale lydalternativer: diesellyd med horn
Modellen leveres med bruksanvisning
Testet og fungerer.
P 1950-tallet var den unge tyske forbundsjernbanen intensivt involvert i erstatte det tungvinte dampselskapet med andre typer trekkraft. I mellomtiden ville de hye kostnadene ved elektrifisering over hele omrdet overstige mulighetene p den tiden. Det er derfor, for hykvalitets ekspresstogtjenesten, ble det lagt vekt p sterke kjrety utstyrt med dieseltransmisjon. Den ndvendige teknologien var allerede tilgjengelig for mindre og mellomsterke diesellokomotiver. Men i mellomtiden ble lite vedlikehold og jevnt lpende drivteknologi med kardanaksler mestret ogs for kraftige motorkjretyer. I tillegg hadde Daimler-Benz, MAN og Maybach designet en ny 12-sylindret enhet med 1100 hk i samarbeid med Federal Railroad Administration i Mnchen. Videre utviklet Maybach og Voith en ny vsketransmisjon. Fra disse avanserte komponentene ble det vellykkede lokomotivet V 200.0 utviklet ved Krauss-Maffei med deltagelse av de fleste av de vesttyske lokomotivbyggeselskapene. Dets to generatorer leverte til sammen 2200 hk med en driftsvekt p ca. 78 tonn med et anbud ville det ha en total belastning p ca. 160 t p vekten. Bevis p dens eksepsjonelt hye plitelighet og praktisk egnethet lokomotivikon fra 1950-tallet, kan man se at et halvt rhundre etter kjpet er noen eksempler fortsatt i tjeneste i utlandet og p privatbaner.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
Firmanummer: V200 150
2 aksler drevet
Front-/endebelysning avhengig av kjreretningen (digitalt omskiftelig)
Digital adresse: 22 Motorola-dekoder med dip-brytere
Digitale lydalternativer: diesellyd med horn
Modellen leveres med bruksanvisning
Testet og fungerer.
P 1950-tallet var den unge tyske forbundsjernbanen intensivt involvert i erstatte det tungvinte dampselskapet med andre typer trekkraft. I mellomtiden ville de hye kostnadene ved elektrifisering over hele omrdet overstige mulighetene p den tiden. Det er derfor, for hykvalitets ekspresstogtjenesten, ble det lagt vekt p sterke kjrety utstyrt med dieseltransmisjon. Den ndvendige teknologien var allerede tilgjengelig for mindre og mellomsterke diesellokomotiver. Men i mellomtiden ble lite vedlikehold og jevnt lpende drivteknologi med kardanaksler mestret ogs for kraftige motorkjretyer. I tillegg hadde Daimler-Benz, MAN og Maybach designet en ny 12-sylindret enhet med 1100 hk i samarbeid med Federal Railroad Administration i Mnchen. Videre utviklet Maybach og Voith en ny vsketransmisjon. Fra disse avanserte komponentene ble det vellykkede lokomotivet V 200.0 utviklet ved Krauss-Maffei med deltagelse av de fleste av de vesttyske lokomotivbyggeselskapene. Dets to generatorer leverte til sammen 2200 hk med en driftsvekt p ca. 78 tonn med et anbud ville det ha en total belastning p ca. 160 t p vekten. Bevis p dens eksepsjonelt hye plitelighet og praktisk egnethet lokomotivikon fra 1950-tallet, kan man se at et halvt rhundre etter kjpet er noen eksempler fortsatt i tjeneste i utlandet og p privatbaner.
Bilder er en del av beskrivelsen
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 386892707 |
---|---|
Sist endret | 31.12.2024, 12:18 |