Rådgiver lønn
Kongsberg kommune
- Frist 19.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye lønnsmedarbeider?
Kort om stillingen
Vi har ledig 100% fast stilling som rådgiver i lønnsavdelingen. Tiltredelse etter avtale.
HR- og lønnsavdelingen har ni ansatte, hvorav fire i lønnsavdelingen. Kommunalsjef for HR og organisasjonsutvikling er nærmeste leder.
Vi bruker i dag Visma personalsystem. Kommunen er i samarbeid med øvrige kommuner i Kongsbergregionen i anbudsprosess for skybasert ERP-system.
Innhold i stillingen
Som lønnsrådgiver har du sammen med de øvrige ansatte i avdelingen ansvar for rådgivning og korrekt utbetaling av lønn og godtgjøringer. Stillingen innebærer utstrakt samarbeid med ledere, øvrige medarbeidere og eksterne samarbeidsaktører.
Stillingen kan også bli tillagt noe fagansvar.
Sentrale oppgaver er:
Informasjon, rådgivning og lederstøtte innenfor lønnsområdet
bidra til å utarbeide og forbedre interne rutiner og digitale prosesser
besvare faglige og systemrelaterte spørsmål
oppfølging av sentrale og lokale avtaler
opplæring av medarbeidere og ledere i ulike systemer
lønnsarbeid fra A til Å
være oppdatert på lover og regler innenfor lønn, fravær, pensjon og rapportering til sentrale myndigheter
Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen. Med få ansatte er det en forventning at alle bidrar til at oppgaver løses på best mulig måte.
Vi tilbyr
Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
Dyktige kolleger i et stabilt og godt arbeidsmiljø
Fleksitid
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Vi søker deg som
har erfaring fra lønnsarbeid og større lønns- og personalsystem
har regnskapsforståelse
har god it-kompetanse og interesse for å finne brukervennlige løsninger
kan jobbe selvstendig, ta initiativ og ta ansvar for arbeidsoppgaver
er utviklingsorientert og kan bidra i endringsprosesser og implementering av nye systemer
er strukturert og systematisk
er etterrettelig og pliktoppfyllende
har svært gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
er fleksibel og bidrar til kunnskapsdeling og godt arbeidsmiljø
har meget gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
Personlig egnethet for stillingen vektlegges.
Formelle kvalifikasjonskrav
Relevant høgskoleutdanning på bachelornivå.
Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.
Det stilles krav til gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse.
I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.
Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.
Om arbeidsgiveren
I 2024 feirer byen vår 400 år.
Mer om Kongsberg finner du her: https://www.kongsberg.no
Kongsberg kommune bidrar til videreutvikling av byens særpreg med fokus på livs- og miljøkvalitet. Vi er ca. 2000 stolte medarbeidere som jobber sammen for å levere gode tjenester til byens befolkning. Vi legger vekt på å være en raus, åpen og nyskapende organisasjon og ønsker å være i dialog med innbyggere og næringsliv.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kirkegata 1, 3616 Kongsberg
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Lønn
Nøkkelord
lønnsrådgiver, lønnsmedarbeider, lønn
Annonseinformasjon
- FINN-kode 387237043
- Sist endret