Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 37115 - Tilhengervogn-lokomotiv (1) - BR 18 (18-115) "Den pene jent
Til salgs3 513 kr
Beskrivelse
Denne boksen inneholder en unik serie av en separat tender lokomotiv serie 18.1 fra Deutsche Bundesbahn (DB). Tidligere Wrttemberg C-serie.
Denne HO-modellen kommer fra Mrklin 2007/2008-programmet og ble inkludert i 2007-bladet for nye produkter.
Dette er en metallversjon med en mfx digital dekoder, utstyrt med suverene lydeffekter av damplokomotivet og en hyytelses regulert motor med stygenerator.
Lokomotivet er utstyrt med en hyytelsesmotor med rotormotor uten jern i kjelen. Med 3 drivaksler og grepdekk.
Belysning leveres av lysemitterende dioder; den har en permanent frontlysfunksjon i konvensjonell driftsmodus og et mulig valg i digital modus.
Den inkluderer en kort kobling mellom lokomotivet og tenderen.
Dette lokomotivet leveres i en suveren trekassett.
Dens totale lengde er 23,7 cm.
Litt historie:
De faktiske modellene av Wrttemberg C-klasse damplokomotiver ble bygget for Royal Wrttemberg State Railways p begynnelsen av 1900-tallet og var av stillehavstypen designet for transport av ekspresstog. Dette var de minste lokomotivene til statsbanene med et 4-6-2 hjularrangement.
Klasse 41 C lokomotiver ble bygget mellom 1909 og 1921 av Maschinenfabrik Esslingen.
Disse lokomotivene ble designet fra starten for de bratte stigningene i Wrttemberg og var derfor utstyrt med mindre drivhjul.
De var konomiske mens de fortsatt var veldig kraftige. Totalt ble det produsert 41 eksempler av denne klassen.
Lokomotivenes utseende var relativt uvanlig p den tiden. Slende funksjoner inkluderer den utvendige underrammen og den strmlinjeformede formen p frerhuset og rykerommet, som ligner de til det bayerske ekspresslokomotivet S 2/6 4-4-4 og det senere S 3/6 Pacific. Lokomotivene ble ogs kjent som "den pene jenta fra Wrttemberg" (die schne Wrttembergerin) p grunn av sin unike form.
Etter frste verdenskrig ble tre overfrt til Frankrike hvor de ble State Class 231 og en til Polen hvor det ble det eneste eksemplet p Om101-klassen.
De resterende 37 ble overtatt av Deutsche Reichsbahn som DRG-klasse 18.1, hvor de fikk de lpende tallene 18 101137. (inkludert denne Mrklin-modellen som brer nummeret 18-115)
De ble senere overtatt av Deutsche Bundesbahn, men ble tatt ut av tjeneste i 1955. De to siste eksemplene var nummer 18 133 og 18 136, som ble vrende i Ulm i lpet av de siste rene.
Lokomotivene var utstyrt med w 2'2' T 20 og w 2'2' T30 tenders.
Royal Wrttemberg State Railways (Kniglich Wrttembergische Staats-Eisenbahnen eller K.W.St.E.) var de nasjonale jernbanene i kongeriket Wrttemberg (fra 1918 folkestaten Wrttemberg) mellom 1843 og 1920. Kongeriket Wrttemberg (tyske: Knigberg) Wrttemberg) er en av de 25 suverene statene i det tyske riket. Det ble opprettet 1. januar 1806 som en suveren statlig enhet p initiativ av keiser Napoleon I og kom fra hertugdmmet Wrttemberg opphyet til valgmann i 1803. Etter det tyske nederlaget under frste verdenskrig og den tyske revolusjonen av 1918, kong Vilhelm II av Wrttemberg, den siste tyske kongen, ga avkall p tronen. Wrttemberg ble omgjort til et parlamentarisk demokrati og forble en folkestat i den tyske Weimar-republikken. I 1952 ble dets tidligere territorium den nvrende delstaten Baden-Wrttemberg.
Testet og fungerer.
Dette toget er i ny stand, esken ble pnet kun for ta bilder og teste den.
Den ytre gr pappesken viser sm tegn til gnissing. Bildene er en del av beskrivelsen.
Forsiktig frakt, med sporing og forsikring.
Denne HO-modellen kommer fra Mrklin 2007/2008-programmet og ble inkludert i 2007-bladet for nye produkter.
Dette er en metallversjon med en mfx digital dekoder, utstyrt med suverene lydeffekter av damplokomotivet og en hyytelses regulert motor med stygenerator.
Lokomotivet er utstyrt med en hyytelsesmotor med rotormotor uten jern i kjelen. Med 3 drivaksler og grepdekk.
Belysning leveres av lysemitterende dioder; den har en permanent frontlysfunksjon i konvensjonell driftsmodus og et mulig valg i digital modus.
Den inkluderer en kort kobling mellom lokomotivet og tenderen.
Dette lokomotivet leveres i en suveren trekassett.
Dens totale lengde er 23,7 cm.
Litt historie:
De faktiske modellene av Wrttemberg C-klasse damplokomotiver ble bygget for Royal Wrttemberg State Railways p begynnelsen av 1900-tallet og var av stillehavstypen designet for transport av ekspresstog. Dette var de minste lokomotivene til statsbanene med et 4-6-2 hjularrangement.
Klasse 41 C lokomotiver ble bygget mellom 1909 og 1921 av Maschinenfabrik Esslingen.
Disse lokomotivene ble designet fra starten for de bratte stigningene i Wrttemberg og var derfor utstyrt med mindre drivhjul.
De var konomiske mens de fortsatt var veldig kraftige. Totalt ble det produsert 41 eksempler av denne klassen.
Lokomotivenes utseende var relativt uvanlig p den tiden. Slende funksjoner inkluderer den utvendige underrammen og den strmlinjeformede formen p frerhuset og rykerommet, som ligner de til det bayerske ekspresslokomotivet S 2/6 4-4-4 og det senere S 3/6 Pacific. Lokomotivene ble ogs kjent som "den pene jenta fra Wrttemberg" (die schne Wrttembergerin) p grunn av sin unike form.
Etter frste verdenskrig ble tre overfrt til Frankrike hvor de ble State Class 231 og en til Polen hvor det ble det eneste eksemplet p Om101-klassen.
De resterende 37 ble overtatt av Deutsche Reichsbahn som DRG-klasse 18.1, hvor de fikk de lpende tallene 18 101137. (inkludert denne Mrklin-modellen som brer nummeret 18-115)
De ble senere overtatt av Deutsche Bundesbahn, men ble tatt ut av tjeneste i 1955. De to siste eksemplene var nummer 18 133 og 18 136, som ble vrende i Ulm i lpet av de siste rene.
Lokomotivene var utstyrt med w 2'2' T 20 og w 2'2' T30 tenders.
Royal Wrttemberg State Railways (Kniglich Wrttembergische Staats-Eisenbahnen eller K.W.St.E.) var de nasjonale jernbanene i kongeriket Wrttemberg (fra 1918 folkestaten Wrttemberg) mellom 1843 og 1920. Kongeriket Wrttemberg (tyske: Knigberg) Wrttemberg) er en av de 25 suverene statene i det tyske riket. Det ble opprettet 1. januar 1806 som en suveren statlig enhet p initiativ av keiser Napoleon I og kom fra hertugdmmet Wrttemberg opphyet til valgmann i 1803. Etter det tyske nederlaget under frste verdenskrig og den tyske revolusjonen av 1918, kong Vilhelm II av Wrttemberg, den siste tyske kongen, ga avkall p tronen. Wrttemberg ble omgjort til et parlamentarisk demokrati og forble en folkestat i den tyske Weimar-republikken. I 1952 ble dets tidligere territorium den nvrende delstaten Baden-Wrttemberg.
Testet og fungerer.
Dette toget er i ny stand, esken ble pnet kun for ta bilder og teste den.
Den ytre gr pappesken viser sm tegn til gnissing. Bildene er en del av beskrivelsen.
Forsiktig frakt, med sporing og forsikring.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 387269188 |
---|---|
Sist endret | 3.1.2025, 14:59 |