Markedsfører og digital innholdsprodusent
Ultima Oslo Contemporary Music Festival
- Frist 25.1.2025
- Ansettelsesform Fast
Ultima søker kreativ markedsfører og digital innholdsprodusent
Ultima er en av verdens ledende festivaler for samtidsmusikk. Festivalen foregår over ti dager i september hvert år med om lag femti arrangementer i Oslo og omegn, med stor spennvidde i bruk av arenaer, og et innholdsrikt og samfunnsaktuelt program.
Som kreativ markedsfører og digital innholdsprodusent skal du være en drivkraft i å utvide festivalens rekkevidde og bidra til å nå et enda bredere publikum. Du vil utvikle engasjerende kampanjer og nyskapende digitalt innhold som inspirerer og profilerer festivalen som et unikt samlingspunkt for grensesprengende lydopplevelser.
Ultima tilbyr et dynamisk arbeidsmiljø hvor hver sesong byr på nye utfordringer og muligheter. Du blir en del av et høymotivert team og vil jobbe tett med Ultimas artister og våre lokale og internasjonale samarbeidspartnere. En fantastisk mulighet til å stå midt i samtidens kultur, koble sammen globale publikummere og sette ditt preg på et banebrytende felt.
Arbeidsoppgaver
o Ansvar for merkevarebygging og historiefortelling, inkludert planlegging og produksjon av innhold som videoer, tekster, lyd og bilder til Ultimas digitale kanaler
o Community management på sosiale medier
o Administrere ultima.no inkludert oppdatering og redigering av innhold og gjestereisen
o Analysere og forbedre våre digitale strategier basert på data og innsikt
o Sikre at Ultima er oppdatert på trender og plattformer
o Skape og gjennomføre markedsføringskampanjer på SoMe og via digitale billettsystemer
o Bidra i utforming, deling og analyse av vår publikumsundersøkelse
o Forberede digitale porteføljer av festivalens produksjoner for presse og andre aktører
o Samarbeid og oppfølging av eksterne designere, fotografer, videografer og andre
Kvalifikasjoner
o Høyere utdanning innen markedsføring, SoMe, journalistikk og/eller annet relevant fagområde.
o Arbeidserfaring innen markedsføring og kommunikasjon i kunst-, kultur, underholdnings-, turist- eller relaterte sektorer (minst 5 år).
o Dokumenterbar erfaring med innholdsproduksjon til sosiale medier
o Erfaring med digital markedsføring og relevante verktøy, inkludert ulike analyseverktøy for sosiale medier
o Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne (norsk og engelsk)
o Erfaring med ulike CRM-verktøy, billettsystemer og utforming av digitale gjestereiser er en fordel
o Relevant internasjonal erfaring er en fordel, samt solid oversikt over den norske og internasjonale kulturscenen
Egenskaper
o Du er en modig historieforteller og trives med å utforske nye fagområder og kunnskap
o Du tør å eksperimentere med nye og ukonvensjonelle måter å formidle innhold på
o Du blir motivert av å jobbe direkte med artister og publikum
o Du er en sosial og inkluderende person med evne til å jobbe med og engasjere mennesker med ulike bakgrunner
o Du er strategisk og analytisk i din tilnærming til informasjon
o Du er ambisiøs, nøyaktig, og kan håndtere flere prosjekter samtidig i et høyt tempo
Vi tilbyr:
o Muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
o Et stort nettverk i kultursektoren i Norge og internasjonalt
o Et godt og verdibasert arbeidsmiljø som verdsetter innovasjon, samarbeid, inkludering, miljø og bærekraft
o Konkurransedyktige betingelser og god pensjonsordning. Trivelige kontorlokaler i en kulturhub midt i Oslo sentrum
Helge- og kveldsarbeid må påregnes, særlig i forbindelse med gjennomføringen av festivalen, og kompenseres gjennom fleksitid og avspasering.
Tiltredelse 1. mars 2025 eller etter nærmere avtale.
Søknadsprosess
Send søknad med CV, minst to referanser og lenke til et utvalg fra porteføljen din innen 25. januar til stilling@ultima.no. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Spørsmål om stillingen kan rettes til festivaldirektør Heloisa Amaral (e-post heloisa@ultima.no). Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Om arbeidsgiveren
Ultimafestivalen foregår over ti dager i september hvert år med om lag femti arrangementer i Oslo og omegn, med stor spennvidde i bruk av arenaer, og et innholdsrikt og samfunnsaktuelt program av konserter, sceniske forestillinger, installasjoner, dans, debatter, verksteder mv. for voksne, unge og barn. Sjangermessig favner programmet bredt, med alt fra klassisk til støy, improvisasjon, folk, jazz, rock og mer. Festivalen er en profilert arena internasjonalt, og et viktig utstillingsvindu for den norske samtidsmusikkscenen.
Ultima er et samarbeid mellom atten sentrale norske kunstinstitusjoner representert i Ultimastiftelsens råd, og som i stor grad bidrar til innhold av festivalen, sammen med en lang rekke lokale og internasjonale samarbeidspartnere. I det daglige er Ultima et kreativt arbeidsmiljø i en administrasjon bestående av seks ansatte på helårsbasis, samt et stort fellesskap av midlertidige ansatte og frivillige under og før den årlige festivalavviklingen.
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: 0157 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Event og arrangementer, Kunst og kultur, Medie- og innholdsproduksjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Markedsfører, PR og informasjon
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
markedsføring, innholdsproduksjon, sosiale medier, kommunikasjon, historiefortelling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 387786304
- Sist endret