HR rådgiver
Oslo kommune
- Frist 20.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli vår nye HR rådgiver?
Enhet HR i Bydel Gamle Oslo er i en spennende endrings- og utviklingsprosess og skal i den forbindelse gå over til en HR business partner modell. Dette arbeidet er vi så vidt i gang med, så om du vil være med på reisen så les videre!
Fra april 2025 vil HR enheten i Bydel Gamle Oslo bestå av HR direktør og seks HR rådgivere, hvor en har fagansvar for GAT og lønn. De øvrige rådgiverne vil utvikles til å bli HR-partnere.
Vi er en gruppe dedikerte medarbeidere med variert bakgrunn og erfaring, som er opptatt av å etterleve bydelens visjon "sammen om løsninger". Som kollegaer er vi opptatt av å ha omsorg for hverandre og hjelpe til hvis noen av oss står fast. Vi har stor takhøyde, pågangsmot og glimt i øyet og håper du også har det!
Enheten er i prosess med å definere og tilpasse tjenestetilbudet opp mot prioriterte områder, ressurser og behov. I dette arbeidet er vi opptatt av å forenkle, forbedre og fornye HR-prosessene til det beste for ledere, medarbeidere og vår egen arbeidshverdag. Vi har hektiske dager nå, men tenker at innsatsen vi legger ned på innovasjon og utvikling av fagområdet vårt vil bære frukter på sikt. Hvis du synes alt dette høres ut som både givende og interessant, så håper vi at du blir en del av laget vårt!
Arbeidsoppgaver
- Rådgivning, veiledning og beslutningsstøtte til bydelens ledere innen HR området
- Bidra til å utvikle strategiske HR prosesser
- Bistå med å utvikle gode arbeidsmiljø og inkluderende arbeidsplasser
- Bistå, utrede og igangsette nødvendig tiltak knyttet til sykefraværs- og nærværsarbeid, både strategisk og på individnivå
- Delta som rekrutteringsfaglig rådgiver i rekrutteringsprosesser
- Bidra i bydelens arbeid med strategisk kompetanseutvikling
- Planlegge, gjennomføre og evaluere opplæringstiltak
- Analyse-, rapporterings- og informasjonsansvar
- Samhandle med fagforeninger og vernetjeneste
- Saksbehandling innen HR- enhetens ansvarsområde
- Andre oppgaver innenfor HR-området/avdelingens ansvarsområde kan bli tillagt stillingen avhengig av kompetansebakgrunn
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning på minimum bachelornivå innen relevant fagområde, fortrinnsvis innen HR.
- Bred og relevant arbeidserfaring innen hele HR området, særlig fra strategisk HR
- Meget god digital- og systemforståelse
- God kunnskap om forebyggende sykefravær, oppfølging av sykefravær og inkluderende arbeidsliv
- Svært god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- God kompetanse i lov- og avtaleverk innen HR området
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Kjennskap til offentlig forvaltning samt relevant lov- og avtaleverk
- Det er en fordel om du har erfaring med digitaliseringsprosesser og omstillings- og endringsprosesser
Personlige egenskaper
- Fremoverlent, løsningsorientert og lærevillig
- Initiativrik, selvgående og har høy gjennomføringsevne
- God på å bygge trygge relasjoner på tvers av organisasjonen
- Analytisk og liker å jobbe metodisk
- Trygg, har faglig integritet og er serviceinnstilt
- Samarbeidsorientert og en god lagspiller
- Utviklingsorientert
- Fleksibel og trives i omgivelser med endring
- Motivert og engasjert
Vi tilbyr
- Lønnsplassering i lønnstrinn 52 - 55 (kr 810 500 til 861 800 pr år i 100 % stilling) i Oslo kommunes regulativ avhengig av dokumentert erfaring, kompetanse og kvalifikasjoner.
- Inkluderende og hyggelige kollegaer
- Faglige utfordringer
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for avtale om hjemmekontor
- Tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
- Nye moderne lokaler i felles bydelshus sentralt på Tøyen senter. Tilgang til treningsrom med apparater
- Rabatt på trening hos SATS og OKBIL (Oslo kommunes bedriftsidrettslag)
- Personalhytte på Norefjell
- Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud
- Sykkelparkering i kjelleren
- Personalrestaurant
Tiltredelse etter avtale
Om arbeidsgiveren
Gamle Oslo er en mangfoldig bydel med store variasjoner i befolkningens ressurser og levekår. Bebyggelsen er preget av alt fra middelalder til hypermoderne hus øst i Bjørvika. Sammen med våre 60 000 innbyggere og andre aktører jobber vi for å realisere visjonen «sammen om løsninger». Våre prioriterte satsingsområder er arbeid og aktivitet, forebyggende og tidlig innsats, helhetlige og tilgjengelige tjenester og gjensidige og robuste partnerskap.
Les mer om bydelen her: www.bydel-gamle-oslo.noBydel Gamle Oslo ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og en jevn fordeling av menn og kvinner i alle stillingskategorier på alle nivåer. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi
gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om
søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Hagegata 22-24, 0653 Oslo
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
HR-rådgiver, HR business partner
Annonseinformasjon
- FINN-kode 387800803
- Sist endret