Samferdsel, Innlandstrafikk - rådgiver
Innlandet fylkeskommune Kollektivtransport
- Frist 28.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Samferdsel, Innlandstrafikk - rådgiver
Beskrivelse
Innlandstrafikk har ledig 100 % fast stilling som rådgiver innen enhet økonomi og kontrakt.
Om enheten
Seksjon kollektivtransport i samferdselsavdelingen - Innlandstrafikk - har ansvaret for kollektivtransport i Innlandet fylkeskommune. Sentrale arbeidsoppgaver for å sikre et moderne, klimavennlig og pålitelig kollektivtilbud i Innlandet er planlegging og organisering av skoleskyss, ruteplanlegging, anskaffelser av transporttjenester med buss og drosje, salg og markedsføring, ruteopplysning, samt utvikling og forvaltning
av digitale applikasjoner og løsninger.
Vi er ca. 60 ansatte og har kontorsted på Lillehammer og i Folldal. For mer informasjon, se innlandstrafikk.no.
Vi søker deg som
Har du økonomiutdannelse i bunn, et analytisk blikk og er opptatt av kontroll og kontinuerlig forbedring? Da er du kanskje vår neste medarbeider. Du blir en strategisk viktig sparringspartner for ledergruppen. Vi søker en person med sterk forretnings- og systemforståelse, som har evner til å sette seg raskt inn i komplekse modeller. Vil være med å videreutvikle et attraktivt og bærekraftig mobilitetstilbud i Innlandet, slik det er
beskrevet i Mobilitetsstrategien for Innlandet og Handlingsplan for fylkeskommunens kollektivtransport. Har du erfaring fra kvalitetsarbeid, prosessarbeid og økonomifaget ser vi fram til å høre fra deg!
Vi tilbyr
- spennende og interessante arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø
- gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- godt arbeidsmiljø og engasjerte kolleger
- nyoppussede lokaler i sentrum av Lillehammer med utmerket kantine og eget trimrom
- Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
Om stillingen
Stillingen vil ha en sentral rolle i arbeidet med seksjonens kvalitetsarbeid, internkontroll og økonomioppfølging. Stillingen er plassert i enhet økonomi og kontrakt, som består av 6 ansatte
- 100 % fast stilling
- arbeidssted er Lillehammer med fleksible arbeidsformer
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
Arbeidsoppgaver
- være en viktig bidragsyter i seksjonens kvalitetsarbeid, prosesstyring og vedlikehold av kvalitetssystemet.
- prosessdriver med risikostyring
- videreutvikle og følge opp arbeidet med internkontroll
- bidra innen alle områder innen økonomifaget med Controller oppgaver
- aktiv rolle innen virksomhetsstyring
- delta i oppgaver og prosjekter som kan tilkomme i tråd med seksjonens behov og utvikling
Kvalifikasjonskrav
- høyere relevant utdanning fra universitet eller høyskole på masternivå
Ønskede kvalifikasjoner
- evne til å analysere og utarbeide store mengder økonomiske data
- sterk analytisk og strategisk tenkemåte
- selvgående og initiativrik med sterk gjennomføringskraft
- erfaring med å fremstille økonomisk informasjon på en lettfattelig måte, herunder rapportering og budsjett
- erfaring fra virksomhetsstyring, herunder rapportering på mål, oppdrag og oppgaver ved bruk av virksomhetsstyring system samt arbeid med virksomhetsplaner
- betydelig erfaring med risikostyringsarbeid
- erfaring med datamodeller (eks. Samsvar, Visma og Framsikt) er fordel, men ikke krav.
- digital kompetanse
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Ønskede egenskaper
- evne til å arbeide systematisk, målrettet og holde oversikt over mange oppgaver og prosesser samtidig
- trives med selvstendig arbeid, men er også en lagspiller til delingskultur og teamsamarbeid
- helhetstenkende og engasjement for utviklings- og forbedringsarbeid
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kirkegata 76, 2609 Lillehammer
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering, Rådgivning
Nøkkelord
økonomi, kontrakt, risikostyring, virksomhetsstyring, kvalitetsarbeid
Annonseinformasjon
- FINN-kode 387917513
- Sist endret