Rådgiver utbyggingsavtaler
Lillestrøm kommune
- Frist 02.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver utbyggingsavtaler
Lillestrøm kommune er den niende største kommunen i Norge og har en ekspansiv utvikling med stor befolkningsvekst i Lillestrøm by og i tettstedene i hele kommunen. Tjenesteområdet Klima og infrastruktur arbeider aktivt med å bidra til gode helhetlig grep på infrastruktursiden som legger til rette god samfunnsutvikling. Kommunalområdet Samordning og klimatilpasning søker rådgiver som skal arbeide i skjæringspunktet mellom infrastruktur og arealplaner for å ivareta innbyggernes og kommunens interesser i og for å sikre gjennomføring av arealplaner.
Arbeidsoppgaver
Som rådgiver vil du få spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en viktig rolle i arbeidet med utvikling, fremforhandling, behandling og oppfølging av ulike avtaler mellom kommunen og utbyggere knyttet til infrastruktur. Du vil representere kommunen utad i dialog med utbyggere og grunneiere og du vil jobbe tett sammen med de forskjellige fagmiljøene i kommunen. Vi legger vekt på koordinering og vurderinger i tidlig fase av planarbeid. I din hverdag vil du samarbeide med ansatte med høy motivasjon og kompetanse.
Sentrale oppgaver er utvikling, planlegging, rådgivning og saksbehandling ved gjennomføring og oppfølging av:
- Finansieringsmodeller
- Områdemodeller
- Utbyggingsavtaler
- Justeringsavtaler
- Refusjonsavtaler
- Saker til politisk behandling
Kvalifikasjoner
- Mastergrad/juridisk embetseksamen eller annen faglig relevant høyere utdanning
- Solid erfaring med relevans til stillingen
- Erfaring med gjennomføring av forhandlinger
- Gode skriftlige og muntlige, samt kommunikasjons- og formidlingsegenskaper
- God forståelse for økonomi
Personlige egenskaper
- Du har pågangsmot, gjennomføringskraft og er løsningsorientert
- Du stimuleres av utvikling og endring og samarbeider lett
- Du må være strukturert, nøyaktig og pålitelig med evne til å styre egen arbeidshverdag
- Du har et sterkt engasjement for arbeidsoppgavene
- Er engasjert i kollegaene og rollen og vil bidra til gjensidig læring og kompetanseheving
- Personlig egnethet og motivasjon vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Muligheten til å arbeide med meningsfylte, utfordrende og varierte oppgaver i en kommune i vekst
- Tverrfaglig miljø med engasjerte og kompetente medarbeidere
- Arbeidssted sentralt i Lillestrøm
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for avtale om fjernarbeid
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen,
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: Juridiske tjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Planlegger, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 387939683
- Sist endret