Terminalleder Narvik
CargoNet AS
- Frist 02.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Terminalleder Narvik
Vi søker en engasjert og forretningsorientert Terminalleder med ansvar for godsterminalen i Narvik.
CargoNet AS er Norges største godstransportør på jernbane og eies av Vy. Våre godstog frakter alt fra mat og post, til tømmer, malm og flydrivstoff. CargoNet bidrar til å holde samfunnet i gang! Det er et viktig politisk mål å redusere klimaavtrykket fra transport. En av de raskeste veiene til redusert klimafotavtrykk er å flytte godset fra vei til bane. CargoNet transporterer daglig et volum som tilsvarer cirka 1250 lastebiler, og bidrar på den måten også til trafikksikkerheten og reduserer veislitasje, utslipp av svevestøv og spredning av mikroplast. Vi kjører mellom godsterminaler i Norge og Sverige, har over 450 medarbeidere og omsetter årlig for rundt 1,2 milliarder kroner
Som Terminalleder vil du ha det daglige ansvaret for den operative driften og resultat- og personalansvar for ca. 16 medarbeidere.
Å optimalisere driften er en viktig del av jobben, det samme å utvikle medarbeiderne på terminalen og skape et godt samarbeid og arbeidsmiljø.
Du er ikke redd for å ta i et tak, og kan bidra operativt i driften om nødvendig. HMS sitter i ryggmargen. Du er en god rollemodell som følger opp uønsket adferd og sørger for at alle kommer uskadd hjem hver dag. Bruk av teknologi er vesentlig for utviklingen av terminalvirksomheten hos oss. Vi ønsker derfor at vår nye Terminalleder tar en aktiv rolle og bidrar til videreutvikling.
Stillingen rapporterer til Sjef Uteterminaler.
Høres dette interessant ut? Da ønsker vi din søknad snarest.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for daglig drift av terminalen, herunder økonomi -og personalansvar
- HMS, sikkerhet og ivareta myndighetskrav
- Bidra til effektiv drift
- Utvikle terminalen i henhold til kundekrav
- Organisasjon- og personalutvikling
- Utarbeide og følge opp vedtatte kvalitetskrav for terminalens aktiviteter
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelor innen logistikk og transportfag eller andre relevante fagområder. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- Minimum 3-5 års ledererfaring med personalansvar fra tilsvarende bransjer
- Erfaring fra kontinuerlig forbedringsarbeid er en fordel
- Høy digital kompetanse og evnen til å implementere nye digitale verktøy
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Evne til å lede og motivere medarbeidere
- Fremstår som trygg og inspirerende
- Målrettet og resultatorientert
- Jobber selvstendig, er initiativrik og setter deg raskt inn i nye problemstillinger
- Utviklingsorientert med evne til å tenke strategisk, helhetlig og langsiktig
- Høy grad av gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- Et godt og engasjerende arbeidsmiljø
- Markedsbaserte og konkurransedyktige betingelser
- Gode pensjons- og forsikringsavtaler
- Togreiser i henhold til gjeldende personalbillettordning
Vi er opptatt av mangfold og inkludering og oppfordrer alle kandidater til å søke.
Om arbeidsgiveren
Vygruppen er et nordisk transportkonsern med ca 11 600 medarbeidere og en årlig omsetning på 19 milliarder kroner. Vårt samfunnsoppdrag er å tilby attraktive, kollektive transportløsninger på en bærekraftig måte, og visjonen er «Vy gjør det enkelt å velge miljøvennlig». Det skal vi oppnå gjennom å gi kundene våre gode opplevelser hver dag, være bransjeledende på innovasjon, være effektive og pålitelige i alt vi gjør, og ha engasjerte og kundeorienterte medarbeidere. Vy har virksomhet innenfor tog, buss, gods og reiseliv i Norge og Sverige.
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Leder
- Sted: Skarvenesveien 15, 8514 Narvik
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Transport og sjåfør
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ledelse, jernbane, logistikk, terminal
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388074276
- Sist endret