IKT-supportmedarbeider / IT-konsulent
Lillestrøm kommune
- Frist 21.01.2025
- Ansettelsesform Fast
IKT-supportmedarbeider / IT-konsulent
Om stillingen
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.
I Lillestrøm kommune driftes IT-plattformen av egne ansatte. IT i Lillestrøm kommune har bred kompetanse innen de fagområdene som trengs, samt moderne og effektiv IKT-drift som er smidig og tilpasset kommunale tjenester. Kort avstand fra bruker til support / driftsapparat er et viktig element for å oppnå høy kvalitet og effektivitet i håndtering av både driftsoppgaver og utviklingsoppgaver.
IT-brukerstøtte i Lillestrøm kommune består i dag av 12 faste ansatte pluss 1 lærlinger fordelt på 1.linje, on-site og mobil brukerstøtte.
Vi søker nå etter to personer i IT-brukerstøtte som er utadvendte, selvstendige og som har et brennende engasjement for support og liker å hjelpe andre.
Arbeidsoppgavene vil primært være å jobbe med 1.linje/on-site på rådhuset i Lillestrøm. Svare på telefon og sakssystem, samt hjelpe de som kommer innom IT på rådhuset. De som jobber på 1.linje har alle egne ansvarsområder i tillegg til å jobbe generell 1.linje. I disse stillingene så kommer du til å jobbe tett med IT-drift avdelingen når det gjelder print. I tillegg vil du ha et overordnet ansvar for bedriftsnettløsningen på mobil som p.dd er Phonero, hvor du jobber sammen med leverandør og de forskjellige avdelingene i kommunen, for best mulig kø-løsninger på telefon. Du vil også jobbe mye med innrullering av tjenestetelefoner for de som jobber i helse.
Arbeidsoppgaver
- 1. linje support for kommunens ansatte, hovedsakelig på telefon og on-site, men også ute på kommunens lokasjoner
- Holde oversikt og kontroll over printere i kommunen, samt fakturabehandling av disse
- Ansvarlig for bedriftnettløsningen på mobil
- Betjene brukerstøtteportalen (Nilex)
- Løse problemer og gi råd om sikker bruk av IT
- Utrulling, feilsøking og feilretting av programvare og hardware (PC/dokkingstasjoner/skjermer/printere/telefoner/nettbrett)
- Support på Office-pakken, Citrix og interne applikasjoner
- Support på møteromsløsningene, Logitech
- Klargjøring og montasje av utstyr til sluttbrukere, igangkjøring og opplæring
- Brukeradministrasjon (Active Directory, EntraID, Intune)
- Lage brukerveiledninger, samt dokumentering.
- Enkel feilsøking på nettverk
- Veilede og støtte opp om våre lærlinger
- Du må også kunne bistå ved ferie/fravær i mobil-brukerstøtte ut mot skolene
Kvalifikasjoner
- Fagbrev IKT
- Erfaring fra brukerstøtte på telefon 1. linje og on-site vektlegges
- Kjennskap eller erfaring med drift og support fra flere av følgende områder:
- Microsoft AD / Entra ID
- Microsoft Intune
- Windows Autopilot
- Microsoft365
- Ipads og app-utrulling
- Kjennskap til moderne nettverk- og sikkerhetstjenester
- Du behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne.
- Førerkort klasse B
- Før tiltredelse må det legges frem politiattest i tråd med opplæringsloven § 10-9
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Kopi av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen før man møter til intervju.
Personlige egenskaper
- Du har utpreget serviceinnstilling og setter brukeren i fokus
- Stor interesse for IT
- Håndterer stress og å jobbe i et høyt tempo med flere baller i luften
- Løsningsorientert
- Strukturert og ryddig
- Selvstendig samt en god teamplayer
- Kommuniserer godt med både ledere, medarbeidere, ansatte
Vi tilbyr
- Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftshelsetjeneste
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
- Arbeidstiden er 08:00-15:30 primært på rådhuset i Lillestrøm
- Lønn etter Hovedtariffavtale med stilling IT-konsulent
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
IKT, Lillestrøm kommune
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388206750
- Sist endret