Seniorrådgiver HMS
Avinor AS
- Frist 02.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du ha en nøkkelrolle i HMS-arbeidet i Avinor?
I Avinor jobber vi med å sikre at alle våre ansatte går hjem like friske, men helst friskere, enn når de kom på jobb. HMS-avdelingen er premissgiver for HMS-arbeidet i Avinorkonsernet, og skal overvåke at konsernet utøver sin virksomhet i samsvar med lov og forskrift. I det daglige jobber vi med bl.a. risikostyring, yrkeshygieniske problemstillinger, psykososialt arbeidsmiljø, sykefravær, helsefremmende arbeid og mangfold.
Du vil bli en del av en svært kompetent HMS-avdeling, bestående av 5 dyktige medarbeidere. Vi ser etter deg som kan bidra til å ta HMS-arbeidet vårt til nye høyder.
Den vi ser etter har en del erfaring, er faglig sterk, og jobber selvstendig. Du får stor frihet i din stilling og i din oppgaveløsning. Du vil få en sentral rolle i å utvikle Avinors HMS-arbeid og mål, samt å nå disse målene. Endringer synes du er positivt, og du ser alltid etter nye og bedre måter vi kan løse oppgavene på. Noe reiseaktivitet til våre lufthavner må påregnes.
Hva får du gjøre hos oss?
- Du får en viktig rolle i å utvikle HMS-arbeidet for nesten 3000 ansatte på 44 lufthavner i en virksomhet med et svært viktig samfunnsansvar
- Du får en viktig rolle i å nå Avinors HMS-mål
- Du får være en pådriver for en sterk HMS-kultur
- Du får bistå i gjennomføringen av risikovurderinger
- Du får en viktig rolle med å kommunisere HMS-arbeidet ut i konsernet
- Du får bistå innen opplæring av våre ledere, verneombud m.fl. Blant annet gjennom vårt interne HMS-kurs Du får bistå og gi råd til ledere og øvrig organisasjon i et bredt spekter av spørsmål knyttet til HMS
Kvalifikasjoner
- Du har relevant høyere utdanning innen HMS, arbeidsmiljø, risikostyring, ingeniørfag eller liknende
- Du har jobbet minst 5 år med HMS-arbeid
- Du har svært god kjennskap til lover, forskrifter og regler innen HMS-området
- Du har god kompetanse innen risikostyring, med særlig fokus på personsikkerhet og risikoanalyser
- Du har erfaring med opplæring, og hvordan man på en god måte kan nå frem med et budskap
- Du har god skriftlig muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Dersom du er sertifisert yrkeshygieniker kan dette være en fordel
- Dersom du har erfaring med kjemikaliestyring kan dette være en fordel
Kjenner du deg igjen i dette? Da har vi lyst på en prat med deg!
Forutsetning for tilsetting er at bakgrunnssjekk gjennom Luftfartstilsynet, herunder uttømmende politiattest, i henhold til myndighetskrav for arbeid på lufthavn kan gjennomføres og godkjennes.
Personlige egenskaper
Du er i stand til å identifisere og løse problemer som oppstår på en selvstendig måte, noe som krever evnen til å tenke strategisk, analysere komplekse situasjoner og komme med kreative løsninger til det beste for virksomheten som helhet.
I en verden som preges av stor utvikling har du en endringsorientert holdning og tar initiativ når du ser noe som må gjøres. Du har gode samarbeidsevner og kan bygge relasjoner på tvers av fagområder og nivåer. I endringer er du sterk på interessenthåndtering og kommunikasjon.
Du liker å lære opp andre og har en tydelig og pedagogisk fremstilling av komplekse sammenhenger.
Struktur og nøyaktighet er egenskaper som står sterkt hos deg, men du våger å utfordre både metodikk og mål, slik at vi utvikler oss.
Vi verdsetter miljø og lagarbeid!
Hos oss møter du et arbeidsmiljø bygget på tillit, åpenhet og respekt. Du blir lyttet til og får støtte fra et lag med eksperter med høy yrkesstolthet innen ulike fagmiljøer. Du har alltid folk rundt deg som er villige til å strekke ut en hånd, som har en åpen holdning til både spørsmål og innspill. Vi er opptatt av å skape et trygt og bra arbeidsmiljø for alle og at vi skal trives sammen, styrke og utvikle oss videre som et sterkt og viktig fagmiljø! Vi tror at vekst kommer fra å lære hver dag, og at ved å tørre å utfordre, teste og lære underveis skaper rom for andre til å gjøre det samme.
Dette kan vi tilby deg:
- En utfordrende jobb i et selskap med høy kompetanse og mange muligheter til å utvikle seg
- Konkurransedyktig lønn, gode pensjon- og forsikringsordninger inkludert helseforsikring, full dekning av lønn ved lovfestet foreldrepermisjon, firmahytter, en arbeidshverdag med trivelige kollegaer, sosiale soner, stillerom for konsentrasjonsarbeid.
Høres dette ut som noe for deg? Søk gjerne i dag!
Om arbeidsgiveren
Vi er cirka 2800 ansatte som sammen driver 43 flyplasser i Norge – og sørger for at nesten 50 millioner passasjerer kommer seg trygt opp i luften og ned igjen. De fleste nordmenn, og de som kommer på besøk til Norge tenker ikke så mye over Avinor, men bruker nesten alle tjenestene våre i forbindelse med flyreisen – og takket være disse kan vi opprettholde et stort nettverk av også mindre lønnsomme flyplasser gjennom tax free-salg, parkering og avgifter for å oppholde seg i norsk luftrom. Vi kaller dette for Avinormodellen – og den bidrar til at folk som bor i utkantstrøkene også får kort vei til jobb, sykehus, utdannelse og så videre, takket være finansiering fra de større flyplassene.
Avinor er en viktig brikke i å gjøre luftfarten grønnere og bærekraftig på sikt. Vi jobber tett med miljøorganisasjoner, er sentral i utviklingen av bærekraftig flydrivstoff og elektriske fly. Dette er avgjørende for vår overlevelse, og et fantastisk spennende område som omhandler innovasjon og samarbeid med mange spennende partnere. Vi jobber også målrettet for fossilfri egendrift.
For at Avinor skal fortsette å levere tjenester og produkter i verdensklasse, må alle være med å utvikle dem. Derfor sier det seg selv at alle typer medarbeidere er ønsket hos oss, uavhengig av bakgrunn, legning, etnisitet, religion, funksjonsevne og alder. Her skal alle føle seg velkomne!
Avinor er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du opplyse om dette i søknaden, med en begrunnelse for hvorfor du mener det er grunnlag for unntak. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV, vitnemål og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken vil kunne bli gjennomført av vår samarbeidspartner og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronning Eufemias gate 6A, 0191 Oslo
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Luftfart, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: HMS, Kontor og administrasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
HMS, Seniorrådgiver, Luftfart, Fast, Oslo
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388215500
- Sist endret