Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Bartolomeo Biscaino (1632-1657), cerchia di - Morte di San Giuseppe - NO RESERVE
Til salgs17 654 kr
Beskrivelse
Viktig antikk samleobjektmaleri
\r
"Saint Josephs dd"
\r
Bartolomeo Biscaino
(1632-1657) krets av
\r
Periode: 1650 - 1700
\r
***** Eksepsjonelt presentert uten reservepris *****
\r
BISCAINO, Bartolomeo
Han ble fdt i Genova, mest sannsynlig i r 1632, den eldste snnen til Giovanni Andrea, en beskjeden landskapsmaler, som fungerte som hans frste lrer (en altertavle av ham med S. Ilario str igjen i kirken S. Ilario i Nervi ). I de frste rene studerte B. svrt lite som selvlrt og kunne lre av sin fars beskjedne kunst: han foretrakk derfor se p verkene til datidens genovesiske malere (en direkte kontakt med D. Fiasella er sannsynlig) og kopiere de mest kjente maleriene av italienske kunstnere som er bevart i Genova, inkludert Guido Renis altertavle i Ges-kirken og Giulio Romano i Santo Stefano. Ratti hevder ha disse tegningene i samlingen sin, men de har ikke ndd oss.
Rundt 1650 gikk B. inn i verkstedet til Valerio Castello, og hans frste gjenvrende verk dateres tilbake til rundt det ret, hvor han fremdeles avslrer seg som en tafatt og umoden kunstner: det er lerretet som representerer St. Ferrando i akten med bnnfalle Jomfru for hjelpe noen krplinger, allerede i den delagte kirken Santo Spirito, n i galleriet til Palazzo Bianco i Genova, malt, iflge Soprani, da B. var "i sin tidlige alder r" (faktisk m informasjonen rapportert av Ratti, iflge hvilken dette lerretet dateres tilbake til da han allerede hadde fylt det tjuefemte ret, det vil si samme r som han dde, forkastes). Nesten samtidig jobbet B. med lerretene som representerte The Alms of St. Louis, konge av Frankrike og Cleopatras dd, bevart i Genova i galleriet til Palazzo Bianco (for Cleopatra: C. Marcenaro, Dipinti genovesi..., Torino 1965, ad Indicem). I dem er fargene fortsatt trre og lite levende, men maleren nr en strre komposisjonell balanse, selv om han ikke klarer ha en personlig stil, som minnet om mtene til noen kunstnere han hadde beundret, som Rubens og Pellegro Piola. Bedre resultater oppns imidlertid i lerretet som finnes i Pinacoteca Civica i Savona, som representerer Davids triumf, og i Moses reddet fra vannet (Genova, Bruzzo koll.), et lerret tilskrevet av Bonzi (1933), basert p en sangvinsk tegning og et trykk av samme motiv signert av kunstneren, som absolutt utgjr den originale ideen til maleriet. B. er n fullt pvirket av kunsten til Valerio Castello og tar opp, i tillegg til de karakteristiske fargene, som imidlertid blir rykfylte og gjrmete, figurenes prokaccinsk-korreggeske typologi. Dette er ogs synlig i maleriet som representerer tilbedelsen av magiene, bevart i Nasjonalgalleriet i Palazzo Spinola i Genova. De siste verkene som B. etterlot oss (faktisk dde han veldig ung i epidemien av pesten som rammet Genova i 1657) er de tre lerretene som allerede er bevart i Dresden kunstgalleri og som viser Kristus og horkvinnen (en kopi eller gammel kopi er i Staatliche Kunsthalle di Karlsruhe: se., s. 47), The Presentation in the Temple and the Adoration of the Magi. En skisse av den sentrale delen av sistnevnte maleri er bevart i Genova i M. Lab-samlingen og en annen i Nasjonalgalleriet. av Palazzo Spinola (n. 145 av inventaret). I disse verkene klarer maleren nesten oppn en personlig stil: faktisk hvis han i lerretet med Kristus og horkvinnen er inspirert av stilen til G. Benso i mten bakgrunnsarkitekturen kommenterer handlingen p, og hvis karakterene, i sin ledelse, husker de visse mter av G. Assereto, den perfekte balansen som massene kontrasterer hverandre med er original. Til slutt er flelsen som han tar opp temaet Magi tilbedelse med ekte selv om tilnrmingen i dette lerretet fortsatt er veldig pvirket av stilen til Grechetto og Valerio Castello. B. synes derfor, etter mange forsk, ha funnet sin egen poetiske re, og trolig var det bare dden som hindret ham i etterlate oss mer verdifulle verk. Hans andre malerier viser: The Marriage of St. Caterina (Roma, Pinacoteca Capitolina); Noli me tangere (koll. av jarlen av Garborough); The Holy Family (engelsk privat samling).
\r
Olje p oval lerret
Relined
\r
Ml: 67 x 52 cm
\r
Ideell for innsamling og investering
\r
Kommer fra en privat samling
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
Profesjonell innpakning
\r
I god stand med tegn p aldring - liten mangel p farge, se bilder
\r
"Saint Josephs dd"
\r
Bartolomeo Biscaino
(1632-1657) krets av
\r
Periode: 1650 - 1700
\r
***** Eksepsjonelt presentert uten reservepris *****
\r
BISCAINO, Bartolomeo
Han ble fdt i Genova, mest sannsynlig i r 1632, den eldste snnen til Giovanni Andrea, en beskjeden landskapsmaler, som fungerte som hans frste lrer (en altertavle av ham med S. Ilario str igjen i kirken S. Ilario i Nervi ). I de frste rene studerte B. svrt lite som selvlrt og kunne lre av sin fars beskjedne kunst: han foretrakk derfor se p verkene til datidens genovesiske malere (en direkte kontakt med D. Fiasella er sannsynlig) og kopiere de mest kjente maleriene av italienske kunstnere som er bevart i Genova, inkludert Guido Renis altertavle i Ges-kirken og Giulio Romano i Santo Stefano. Ratti hevder ha disse tegningene i samlingen sin, men de har ikke ndd oss.
Rundt 1650 gikk B. inn i verkstedet til Valerio Castello, og hans frste gjenvrende verk dateres tilbake til rundt det ret, hvor han fremdeles avslrer seg som en tafatt og umoden kunstner: det er lerretet som representerer St. Ferrando i akten med bnnfalle Jomfru for hjelpe noen krplinger, allerede i den delagte kirken Santo Spirito, n i galleriet til Palazzo Bianco i Genova, malt, iflge Soprani, da B. var "i sin tidlige alder r" (faktisk m informasjonen rapportert av Ratti, iflge hvilken dette lerretet dateres tilbake til da han allerede hadde fylt det tjuefemte ret, det vil si samme r som han dde, forkastes). Nesten samtidig jobbet B. med lerretene som representerte The Alms of St. Louis, konge av Frankrike og Cleopatras dd, bevart i Genova i galleriet til Palazzo Bianco (for Cleopatra: C. Marcenaro, Dipinti genovesi..., Torino 1965, ad Indicem). I dem er fargene fortsatt trre og lite levende, men maleren nr en strre komposisjonell balanse, selv om han ikke klarer ha en personlig stil, som minnet om mtene til noen kunstnere han hadde beundret, som Rubens og Pellegro Piola. Bedre resultater oppns imidlertid i lerretet som finnes i Pinacoteca Civica i Savona, som representerer Davids triumf, og i Moses reddet fra vannet (Genova, Bruzzo koll.), et lerret tilskrevet av Bonzi (1933), basert p en sangvinsk tegning og et trykk av samme motiv signert av kunstneren, som absolutt utgjr den originale ideen til maleriet. B. er n fullt pvirket av kunsten til Valerio Castello og tar opp, i tillegg til de karakteristiske fargene, som imidlertid blir rykfylte og gjrmete, figurenes prokaccinsk-korreggeske typologi. Dette er ogs synlig i maleriet som representerer tilbedelsen av magiene, bevart i Nasjonalgalleriet i Palazzo Spinola i Genova. De siste verkene som B. etterlot oss (faktisk dde han veldig ung i epidemien av pesten som rammet Genova i 1657) er de tre lerretene som allerede er bevart i Dresden kunstgalleri og som viser Kristus og horkvinnen (en kopi eller gammel kopi er i Staatliche Kunsthalle di Karlsruhe: se., s. 47), The Presentation in the Temple and the Adoration of the Magi. En skisse av den sentrale delen av sistnevnte maleri er bevart i Genova i M. Lab-samlingen og en annen i Nasjonalgalleriet. av Palazzo Spinola (n. 145 av inventaret). I disse verkene klarer maleren nesten oppn en personlig stil: faktisk hvis han i lerretet med Kristus og horkvinnen er inspirert av stilen til G. Benso i mten bakgrunnsarkitekturen kommenterer handlingen p, og hvis karakterene, i sin ledelse, husker de visse mter av G. Assereto, den perfekte balansen som massene kontrasterer hverandre med er original. Til slutt er flelsen som han tar opp temaet Magi tilbedelse med ekte selv om tilnrmingen i dette lerretet fortsatt er veldig pvirket av stilen til Grechetto og Valerio Castello. B. synes derfor, etter mange forsk, ha funnet sin egen poetiske re, og trolig var det bare dden som hindret ham i etterlate oss mer verdifulle verk. Hans andre malerier viser: The Marriage of St. Caterina (Roma, Pinacoteca Capitolina); Noli me tangere (koll. av jarlen av Garborough); The Holy Family (engelsk privat samling).
\r
Olje p oval lerret
Relined
\r
Ml: 67 x 52 cm
\r
Ideell for innsamling og investering
\r
Kommer fra en privat samling
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
Profesjonell innpakning
\r
I god stand med tegn p aldring - liten mangel p farge, se bilder
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 388355974 |
---|---|
Sist endret | 11.1.2025 kl. 06:56 |