Vil du jobbe i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon?
Lindesnes kommune
- Frist 26.01.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon?
Vi har nå ledig en fast 100 % stilling som spesialkonsulent/konsulent i Avdeling for kommunikasjon og medvirkning. Avdelingen er en del av rådmannens stab og kontorplass er sentralt i Mandal. Avdelingen har blant annet ansvar for å ivareta sekretærfunksjonen for politiske utvalg og lovpålagte råd. Denne rollen er sentral med tanke på å sikre at beslutningsprosessene ikommunen er transparente, godt dokumenterte og i henhold til lovverket. Avdeling har også oppgaver knyttet til valg og annen medvirkning, kommunikasjon og web. Avdelingen består av ca. 6,6 årsverk og du vil rapportere til avdelingsleder. Tiltredelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til at avdelingen lykkes i sin rolle som bindeledd mellom folkevalgte organer/lovpålagte råd og administrasjon i kommunen
- Forberedelse, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med møter
- Teknisk og praktisk bistand i politiske møter
- Administrere møteportalen for folkevalgte
- Deltagelse i arbeidet med stortings- og kommunevalg
- Andre oppgaver etter avtale med leder
Det må påregnes noe arbeid på kveldstid i forbindelse med politiske møter. Det er for tiden kun kommunestyret som foregår på kveldstid.
Kvalifikasjoner
Nødvendige kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på bachelornivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan veie opp for manglende utdanning på bachelornivå
- Gode digital ferdigheter
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Ønskelige kvalifikasjoner
- God forståelse for det politiske arbeidet i en kommune
- Relevant erfaring fra offentlig sektor
- Kjennskap til relevant lovverk (kommuneloven, forvaltningsloven, offentlighetsloven, valgloven)
Personlige egenskaper
- Strukturert og organisert med evne til å prioritere oppgaver
- Initiativrik og løsningsorientert
- Evne til å kunne arbeide selvstendig og i team, under press og med korte tidsfrister
- Fleksibel og er serviceinnstilt
- God rolleforståelse og lojal ovenfor de beslutningene som tas
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver i et hyggelig arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Lønn etter gjeldende tariffavtale. Lønnsintervall spesialkonsulent fra kr. 507 400-596 400 avhengig av ansiennitet.
- God pensjonsordning
Ønsker ikke kontakt med annonseselgere
Om arbeidsgiveren
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Ytre Sandgate 25A, 4514 Mandal
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
formannskapssekretær, rådgiver, konsulent, sekretær
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388360218
- Sist endret