Innholdsprodusent/rådgiver Sosiale Medier
Innovasjon Norge
- Frist 2.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du vår nye SoMe Performance Marketing-rådgiver?
Vil du ta på deg landslagssdrakta og jobbe for en bærekraftig utvikling for norsk reiseliv?
Visit Norway jobber hver dag for å skape engasjement og reiselyst blant potensielle reisende og er nå på jakt etter en SoMe Performance Marketing-rådgiver til vårt B2C Stories-team for å styrke laget på optimalisering og performance.
Som SoMe Performance Marketing-rådgiver vil du være med å utvikle Visit Norways tilstedeværelse i digitale kanaler. Du vil jobbe med data og datafangst for å maksimere effekt på tvers av kanaler og segmenter, med særlig fokus på paid search og paid social. Du blir gira av å prøve å treffe de rette folka med det riktige budskapet og er nysgjerrig på hva som skaper engasjement og effekt. Du liker å lære, undersøke og dele funn som er nyttig for resten av teamet.
Vi ser etter en strukturert og analytisk person som syns algoritmer er spennende. Du er genuint nysgjerrig på hva og hvordan Visit Norway kan nå de rette menneskene i rett kanal. Du evner å forstå deg på segmenter og hvordan kundereisen må tilpasses for å fungere optimalt.
Kvalifikasjoner:
- Brennende engasjement for performance-markedsføring
- Høyere utdanning innen markedsføring eller digital kommunikasjon
- Minimum to års erfaring innen digital markedsføring, med spesialisering innen performance-markedsføring, gjerne byråerfaring
- Erfaring med verktøy som Meta Ads Manager, TikTok Ads, Google Analytics, Google Ads, samt CRM-systemer
- Dokumenterte resultater innen optimalisering av kampanjer i digitale kanaler
- Sterk analytisk sans og evne til å ta datadrevne beslutninger
- Erfaring med A/B-testing, målgruppesegmentering og innsiktsbasert markedsføring
- Forståelse for SEO-optimalisering av innhold
- Sterke kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
- Fordel med kjennskap til reiselivsbransjen, men ikke et krav
Ansvarsområder:
- Utvikle og implementere performance marketing-strategier for å tiltrekke og engasjere relevante målgrupper internasjonalt
- In house-annonsering på Meta og TikTok
- Optimalisere kampanjer løpende ved hjelp av analyser og A/B-testing for å sikre maksimal effekt og engasjement
- Være rådgiver for kollegaer på teamet og andre i Visit Norway
- Samarbeide tett med eksterne byråer for å utvikle tilpasset annonsemateriell og målrettet innhold.
- Anvende avansert målgruppesegmentering og innsikt fra CRM og andre datakilder for å drive mer effektiv markedsføring
- Overvåke og analysere always on-aktiviteter i Visit Norways SoMe-kanaler og in house-kampanjeresultater, lage rapporter og dele innsikt som kan bidra til videre strategiske beslutninger
- Holde deg oppdatert på de nyeste trendene innen performance marketing og markedsføring, samt utvikle og foreslå nye metoder og verktøy som kan forbedre resultater
- Content og community management
Som person har du et brennende engasjement for performance markedsføring, og er strategisk og resultatorientert. Du har et øye for detaljer, er kreativ og initiativrik, og er dyktig på å komme med innovative løsninger.
Hos oss får du en spennende mulighet til å bidra til å markedsføre Norge som destinasjon, og du vil bli del av et engasjert team med fagspesialister innen digital markedsføring.
Søknadsfrist: 2. februar.
Mer informasjon får du hos avdelingsleder Anne-Signe Fagereng eller Nina Mariann Øvergård.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grev Wedels Plass 9, 0151 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Markedsanalyse, Markedsføring og annonsering, Medie- og innholdsproduksjon
- Stillingsfunksjon: Konsulent, Markedsfører, PR og informasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
innovasjon, SoMe, visit norway, marketing, markedsføring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 388366524
- Sist endret